27.8.22

Počátky

 Dokončím naší cestu do Jihlavy.Líbilo se mi ve městě Počátky.Hned jsem si vzpomněla na seriál Doktoři z Počátků a domnívala se,že byl pojmenovaný po městečku a natáčel se i tady.Omyl.Seriál byl natáčený v jiné obci,protože tvůrci seriálu netušili,že Počátky je název pro skutečnou obec.A ne jednu.Je to malé městečko,ale hezké.Jádro města bylo vyhlášeno městskou památkovou zónou.







Na Palackého náměstí je i sousoší sv.Jana Nepomuckého z roku 1720.
V roce 1823 k němu byla doplněna empírová kašna.









Kostel sv.Jana Křtitele z roku 1273.Byl barokně přestavěn a nynější podobu 
získal až v roce 1824 při obnově po velkém požáru města.






Kostel Božího těla ze druhé poloviny 16.století.
Více než kostel mě zajímala zvonice s kostnicí.



Hranolová zvonice s kostnicí byla postavena koncem 16.století.
V roce 1998 prošla celkovou rekonstrukcí.O rok později byla vyměněna výrazná cibulovitá
báň pokrytá šindelem.





Kaple sv.Anny z roku 1694.



V Počátcích je zajímavostí daleko více i v blízkém okolí.Já si vybrala jen to,co  mě nejvíce zaujalo.Žaludek jsem měla pořád jako na vodě a tak,když jsme odvezli Nicolku do Jihlavy už se mi nikde cestovat nechtělo.Navrhla jsem  manželovi buď klimatizované obchodní centrum a nebo les.
Byla jsem ráda,že si vybral les.Za chvíli jsem zjistila i proč.Hi,hi.
Bylo tam příjemně.





O kus dál jsme objevili i rybník.Hodně lákavé do vody skočit.











Jedna pěkná chaloupka



A už frčíme z Jihlavy domů.


Užijte si víkend.


46 komentářů:

  1. To je nádhera. Tak tvůrci seriálu si vymyslely obec a ona již dávno existuje. Jituško, krásně jste využili pomoc vnučce. Moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Docela mě to pobavilo,že se nepodívali,zda obec neexistuje

      Vymazat
  2. Zvonice s šindelovou střechou je nádherná a město Počátky jsou krásné. Díky za ukázku.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitu, pěkná reportáž, ale na mne dnes udělaly největší dojem fotky se čmeláky. Hezký víkend Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem si myslela,že Počátky jsou seriálové,ale nevadí i tak jsou tvé fotografie moc hezké...Užívej si ještě léta...

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, moc pěkné fotky, opět jste si udělali krásný výlet. Volba pro les byla skvělá. Myslím, že jmenovaný seriál byl natáčený v obci Pyšely, nedaleko Prahy. Měj se hezky, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Tak to jsem se nedočetla,když jsem už zavadila o ten seriál,kde byl skutečně natáčený

      Vymazat
  6. Jíťo, krásné fotky, měla jsi plno pěkných zážitků. Líbí se mi kašna i ta alej.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezké fotografie Jitu. Na seriály nekoukám, tak ani nevím, že takový byl. Každopádně o Počátkách jsem četla ve Špalíčku výletů, hlavně o té zvoničce s kostnicí, že je opravená. Hezký výlet jste si při cestě do Jihlavy ještě udělali. Super. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Ten seriál dávali před pár lety,nebyl špatný a teď ho opakují.Teď na něj nekoukám,ale našla jsem ho v programu

      Vymazat
  8. Jituško, že Počátky jsou vím, kolegyně tam myslím měla rodiče a chalupu, ale nikdy jsem v nich nebyla. Moc ráda jsem se podívala a doufám, že ti les udělal dobře...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Podle Tvých fotek určitě pěkné město s mnoha zajímavostmi. Oddech v lese byl zcela určitě zaručený.
    Hezkou neděli, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, moc krásné fotografie. U Počátků se mi také nejdřív vybavil seriál. Mají tam skutečně krásné náměstíčko. Příjemná procházka lesem, ať je dobře

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Počátky jsou opravdu malebné městečko

      Vymazat
  11. Jituško krásné fotografie a zase nové a zážítky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko,děkuji.Zážitků je pořád dost.Moc doma nevydržím

      Vymazat
  12. Anonymní29.08.22 1:43

    Krasne fotky. V Pocatkach se taky natacel Menzeluv film Postriziny. emili

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko, další nálož krásných fotek. Ještě, že je to léto tak příznivé výletům. Můžeme cestovat společně. Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. Zrovna jsem se dívala na Doktory z Počátku a nevěděla jsem,že to filmovali hezké fotečky.

    OdpovědětVymazat
  15. Další z pěkných výletů. Máš to opět skvěle nafocené. Marie

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško, připomnělo mi to Romana, hrál v Jihlavě divadlo, asi tak dobrý nebyl jako herec, po roce odešel, ale vzpomínky jsou moc hezké a o tom i to focení je, zavzpomínat na hezká místa. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Jihlava je hezké město,ale na mě moc rušné.Stačilo se tam podívat jednou

      Vymazat
  17. Jituško zdravím a moc děkuji za komentáře. Nádherný výlet, povídání a FOTKY ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Hezky jsi to tam "prošmejdila", to Ti povím ☺. Tuhle oblast také neznám, ale v Jihlavě jsem byla asi 2x. Jsou pěkná ta menší městečka, jen ty požáry... Ale na druhou stranu to byl možná důvod pak město přestavět nebo postavit jinak, zkrátka "všechno zlé je pro něco dobré".
    Ráda jsem se podívala a přeji další podnětné výlety. ☺

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Jituš,
    opět krásné snímky. Moc se mi líbí ta hranolová zvonice. Měj pěkné dny...♥

    OdpovědětVymazat
  20. Jituško zdravím fotečky moc hezké **************************

    OdpovědětVymazat
  21. Krásný výlet a fotografie ♥

    OdpovědětVymazat
  22. Moc hezké městečko, zajímavé fotografie. My jsme teď na Vysočině byli se synem a byli jsme i v Jihlavě. Já bych raději do města na památky, protože mě upoutaly ty hradby, ale syn chtěl do ZOO a tak jsme se přizpůsobili. Zase jsme navštívili jiná města, kde bylo také krásně.. Přeji Ti krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  23. Jaru,děkuji.My do ZOO chodili jedině s dětma.Teď už bych asi ani nešla

    OdpovědětVymazat
  24. Nádherné fotky aj ta zvonice se mi moc líbí. Děkuji Jituš za tu krásu opravdu pěkný pohled na duši♥

    OdpovědětVymazat
  25. Ivetko,to jsem ráda a moc děkuji

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení