4.8.22

Vysočina - zámek Třešť

 Z Batelova jsme popojeli do Třeště,je to asi 7 km podívat se na zámek.Moc času jsme už neměli,ale raději využiju hodinu někde za městem,než ve městě.I když má Jihlava určitě co nabídnout.Něco jsme už viděli a třeba ještě uvidíme,vnučka má před sebou poslední rok studia.

Zámek byl vybudován ve 2.polovině 16 století z původní tvrze Kryštofem Vencelíkem ve stylu renesance.Později byl několikrát upraven.Současnou novorenesanční podobu získal zámek v roce 1860 za Ferdinanda a Leopolda ze Sternbachu a zároveň byl rozšířen park.Po roce 1945 využívalo prostory městské muzeum.Od roku 1984 je zámek ve správě Akademie věd ČR,která zde provozuje kongresový,hudební a společenský sál,restauraci a hotel.V červnu 2022 se zámek po generální rekonstrukci a renovaci interiérů opět otevřel veřejnosti.Nabízí ubytování,wellness,prostory pro konference a svatby a zve do restaurace Franze Kafky.Třešťský zámek je spjat se spisovatelem Franzem Kafkou.Ten v Třešti pobýval v letech 1900 - 1907 u strýce,tamějšího lékaře,jenž se později objevuje v Kafkově díle jako ústřední postava povídky Venkovský lékař.A pravděpodobně ho i třešťský zámek inspiroval k napsání kultovního Zámku.




Vchod do rozsáhlého parku.Na ten nám nezbyl čas.












U vchodu do zámku jsou barokní sochy vojínů



V obci jsme se jenom podívali na Empírovou synagogu,která byla vystavěna po požáru židovského ghetta v roce 1824.
Slouží jako kulturní centrum s expozicí o židovské obci.




Blížila se 18 hodina a tak jsme uháněli zpět k Jihlavě




Než přišla vnučka pozorovala jsem párek holoubků,kteří se buď namlouvali a nebo škorpili




Přes rušnou ulici,která nešla přejít je židovský hřbitov



Cestou domů




Z Jihlavy jsme vyjeli po osmnácté hodině a měli před sebou něco přes 160 km.Říkala jsem si,že by nás mohl cestou zastihnout západ slunce.Obloha se občas parádně barvila a mračila.












Ovšem zpátky už nebyl takový provoz,nejeli jsme v kolonách a tak jsme na čas západu slunce už byli na Olšině,kam jsme vezli vnučku.







Ještě jsem si stihla u dcery vyfotit ibišek a už jsme razili k našemu domovu.





Na Vysočině je hodně zajímavostí a doufám,že se tam zase někdy podíváme.Už mám další plány.A tak to má být.
Mějte hezké dny a v tom  horku se opatrujte.


24 komentářů:

  1. Pro mne neznámé místo. Moc pěkně si nám ho přiblížila. Krásně nafocený ibišek. Já se asi letos květu na tom mém nedočkám. Dostala jsem vloni od kamrádky sazenici, ujal se, je to pěkný keřík, ale po květech stále pátrám.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Vysočina je krásná a věřím,že se tam zase podívám.
      Dceři ibišek kvete každý rok,což se nedá říci o jiných kytkách

      Vymazat
  2. Nádherné fotky Jituško, ta obloha je úžasná. Ibišky mám doma v různých barvách. Do Jihlavy jsme jezdívali do ZOO, byla moc pěkná ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Jitu, to jsou moc hezké fotografie a udělali jste si i krásný výlet na Vysočinu. Letos bychom také ještě chtěli do těchto míst jet. Zatím nám to nějak nevychází. Měj se moc pěkně a užívej si letních dní.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkně přiblížení neznámých míst,krásný ibišek a neodolatelný západ sluníčka.Přeji další krásné výlety a letní dny..

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, my to jeli opačně, po ránu Třešť a později Telč a pak Batelov. Hezké fotky máš s těmi holuby, a velmi se mi líbí západ slunce.
    Tamní kraj mám proježděný na kole, ještě, že jsem to stihla ,,za mlada,, teď už bych měla problém.
    Židovský hřbitov /nejen) v Třešti jsem také navštívila, je jich tam spousta i kolem Dačic a Slavonic.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,je toho tam hodně na návštěvu.Nejsem toho kraje tak znalá a zůstala jsem koukat,když jsem viděla směrovku Telč.Tak příště se tam určitě podíváme,ale musím to naplánovat jinak

      Vymazat
  6. Jituš, zdravím. To jsou zase moc hezká místa a fotografie. A ten ibišek má nádhernou barvu ! Měj se moc hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, tak vidíš, já mám zas nejvic prohlédnutý zámecký park. S Aaronem jsem ho řádně prochodili :o) A pak byla káva na nádvoří zámku...
    Děkuji za milé fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme byli posláni paní z recepce zámku v Třešti do restaurace, ale tam se ( velmi zvolna ) chystali na provoz a ani nebyli schopni nám říct, zda dostaneme alespoň polévku, tak manžel vypěnil a jelo se do Telče, kde jsme v pohodě poobědvali.S hladovým chlapem je to jako s šelmou, není radno ho dráždit.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Mrzelo mě,že už nebyl čas podívat se aspoň do parku

      Vymazat
    3. Helenko,děkuji.Litovala jsem,že není více času

      Vymazat
  8. Díky za foto procházku, pěkné záběry a jsem ráda, že máš plány. Protože kdo plánuje, tak žije a já se budu těšit na další záběry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plány mám pořád,ale nejvíc to záleží na manželovi,jakou má zrovna naládu

      Vymazat
  9. Nádherný zámek, ale nejvíc mě zaujala synagoga. Mám tyto stávky moc ráda a baví mě u nich sledovat architektonické řešení. Škoda, že nejsou i fotky náhrobků ze hřbitova. Ibišek kvete opravdu překrásně. Moc děkuji za celý článek a přeji pěkné dny. Sabina z Bláznivé mámy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím,že jsme nebyli v Jihlavě s vnučkou naposledy.Určitě silnici přejdu a podívám se na hřbitov.Náhrobky fotím hodně ráda.Manžel mi říká,že je to má úchylka

      Vymazat
  10. Jituško,
    fotky jsou tak hezké, že rovnou by mohly jít do soutěže. Maru

    OdpovědětVymazat
  11. Ta obloha je super, krásné ibišky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení