17.9.22

Čekání na slunce na hoře Kozákov

 Západ slunce mám z nejvyšší hory Českého ráje Kozákova focený už několikrát.Východ ani jednou.Tak jsem  manželovi říkala,kdyby se mu chtělo někdy ráno,že bych byla ráda,kdyby mě tam odvezl.Na Kozákov vidím doma z okna a mohu pozorovat,jak se slunce různě posouvá a trochu odhadnout,jaký by mohl východ slunce být.Jsme vzhůru oba brzy,tak to není problém.Ve středu 14.9.v půl šesté ráno manžel říká,tak se ustroj.Kouknu na Kozákov,nad ním se to barvilo.Nestihla jsem se ani podívat na čas východu,ale pamatovala jsem si,že je to kolem šesté hodiny.Naházela na sebe nějaké teplejší věci,na Kozákově bývá mnohem chladněji než dole.Od nás je to asi 15 km.Město bylo téměř vylidněné i silnice na Semily.Byli jsme tam o něco dříve.Ten den slunce vycházelo v 6.16.Tak jsme to tam zatím  prošli.Na východě byly mraky,ale někde mezi nimi  se slunce už dalo tušit.Byl tu úžasný klid,akorát mě překvapilo,co je tu aut.Za chvíli mi to bylo jasné,byla tu svatba.

Riegrova chata





Kovová rozhledna.





Na západní straně je krajina ještě v šeru.Zůstala tu slavobrána pro svatebčany.Možná se ženil nějaký paraglidista.


Trosky ještě spí



Zámek Hrubá Skála.Manžel za mnou vždy běhá se stativem a tentokrát zapomněl.Asi by fotky dopadly stejně.Po ránu se třepotám nejvíce a bylo tu jenom 6 stupňů a to je znát.










Sluníčko,popolez maličko






A jestli slunce vylezlo se podíváme v příštím příspěvku.Nemám ještě všechny fotky prohlédnuté,neměla jsem zatím moc času.A protože má dnes moje sestra svátek jedeme za chvíli směr Čelákovice s gratulací ještě s další sestrou a švagrem.Večer jsem pro ni doháčkovávala šátek.S tím se někdy taky pochlubím.
Užijte si hezky víkend


31 komentářů:

  1. Jituško, co člověk nepodstoupí pro krásné fotky. Kozákov je pěkné místo s nádhernými rozhledy. 6°C je tedy docela už hodně podzimní teplota. Těším se na slunce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak sem jedeme najisto.I když východ slunce jsem odtud ještě nefotila.
      Maruško,děkuji

      Vymazat
  2. Na focení východu ideální místo!

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš, kdo přičichl ke geologii nebo se trochu začetl do učebnice, musel na Kozákov narazit. Znám teoreticky, ale je to hodně daleko. Mít to blíže, tak... ☺
    Děkuji za možnost nahlédnutí do vzdáleného kraje a přeji pěkný víkend. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,na Kozákově je geologická stezka,ale na blogu ji už několikrát mám

      Vymazat
  4. Teda Jitko, tomu říkám zážitek. A to nemluvím o tvém manželovi, že dokáže vstávat brzy, aby ti udělal radost. U nás je to opačně, já ráda spím.Na Kozákově jsme byli mockrát, nicméně východ slunce jsme, bohužel, neviděli, tak si počkám na ten tvůj. Radioamatéři tam mívají setkání a líbí se mi na Kozákově i v zimě.Hezky se ti na fotkách vyjímá Hrubá Skála a ostatní pamětihodnosti Českého Ráje.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,na Kozákově je hezky vždy.V létě se tam jezdíme chladit a v zimě za prvním sněhem.Manžel ani já nejsme velcí spáči,takže to u nás není problém

      Vymazat
  5. Jituško, krásné místo. Líbí se mě, že manžel kolem Tebe běhá se stativem v 5.30, to se cení ! Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Jo to manžel běhá,však si to zase vybere jinak

      Vymazat
  6. Už tahle reportáž se mi moc líbila, Jituško!
    Oslavu jste si jistě užili, přeji i pohodovou neděli. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Se sestrama se cítím nejlépe.

      Vymazat
  7. Jituško,zachytila jsi dokonale ranní atmosféru na Kozákově.Však víš,že jsme tam s Pavlou často.
    Pošlu ti pár fotek z našeho čekání na svitání a těším se,jak si zachytila nakonec slunce.
    Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře,děkuji.Takové fotky jako má Pavla se mi nikdy nepovedou

      Vymazat
  8. Nebo se mrkni na Pavly stránky,myslím,že už tam fotky dávala.
    Petr

    OdpovědětVymazat
  9. Jitulko zdravím no nádherné fotečky děkuji za krásnou podivanou blbnou nějak blogy někde se mi ukáže jenom samé nápisy .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Snad se blogy už trochu uklidnily,ale komentáře se ztrácejí pořád

      Vymazat
  10. Tak snad ještě přijde babí léto, ta zima je otravná ⚛ ღ ♥ krásné fotky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Zatím se babí léto moc neprojevilo

      Vymazat
  11. Jituško zdravím překrásné fota, Hradecka jsem si také s radostí prohlédla, ale komentáře se pomalu načítají, tak jsem to vzdala ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško,děkuji.Ono se to nedá všechno pravidelně komentovat,to bychom nedělaly nic jiného

      Vymazat
  12. Jituško, moc pěkné záběry. Zaujal mne ten ukazatel :-)
    Měj pěkný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,děkuji.Ukazatel tam zbyl asi po svatbě

      Vymazat
  13. Nádherné fotky Jituško ♥ a hezká místa ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotografie Jitu. Krásné ranní výhledy. Je krásné, že se po ránu dostanete až na vrchol kopce. Je tam opravdu krásně a hezky jsi vše nafotila.
    Vůbec jsem se nemohla na Tvůj blog dostat. Byl jen šifrovaný text, ale dostala jsem se tam díky, tomu, že jsem smazala soubory cookies, pak teprve mě to sem k Tobě, pustilo. Přeji Ti hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Snad se už podobné problémy s blogy opakovat nebudou.Komentáře ale zlobí pořád

      Vymazat
  15. Krásné fotky ! Jste s mužem fakt dobří, že jste s tam takhle časně pohybovali :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení