27.9.22

Zajímavosti cestou z Holohlav

 Vrátíme se zpátky k 15.září,kdy jsme cestovali do Holohlav.To jsem ještě netušila,že za týden sem pojedeme znovu.Ještě,že je všude tolik zajímavostí.Vyfotila jsem i kostel v Holohlavech.Původně gotický kostel sv.Jana Křtitele byl roku 1584 renesančně přestavěn.Barokní průčelí pochází z poloviny 18.století.Oprýskaná budova vpravo je bývalý špitál ze 16.století.Kdo by to řekl,budova je na seznamu kulturních památek.









Zámek Hořiněves vznikl přestavbou tvrze v 17.století.Práce dokončil v roce 1674
rod Šporků.Několikrát byl zámek přestavěn.Současná podoba pochází z roku 1775.
Zámek je v soukromém vlastnictví a tudíž nepřístupný




Zámek Smiřice byl přestavěn z tvrze roku 1661 na raně barokní zámek.V letech 1696-1699
byl přistavěn kostel společně se spojovacím traktem.V roce 1863 koupil zámek továrník
Jan Liebig,který jej nechal zmodernizovat.Naposledy tu bylo ředitelství státního statku.
Nyní  je zámek v soukromých rukách.







Kaple Zjevení Páně propojená se zámkem.




Základní kámen ke Kapli Zjevení Páně byl položen v roce 1699.Kaple je ceněna jako stavebně 
velmi hodnotná barokní stavba.



Další místo,které jsme navštívili byl zámek Bílé Poličany.
Zámek pochází z 18.století.Koncem 19.století vyhořel a byl znovu obnoven jako dvoupatrová budova 
s věží.Dnes zámek slouží jako hotel s restaurací.Je to hezké místo.













Krátkou zastávku jsme udělali ještě v Miletíně.Celý den se mračilo a tady se už spustil déšť.
A hned první kapku jsem měla na objektivu.
Gotický kostel Zvěstování Panny Marie ze 13.století.V době husitských válek byl kostel pobořen a vypleněn.V letech 1607 - 1608 byl opraven.





Renesanční zvonice u kostela.


Zámek Miletín z konce 17.století.V současnosti je zde Muzeum českého amatérského divadla.
To jsem jsem už zmoklá hledala manžela,kde zaparkoval.


Na závěr pár krajinek



A jedna srnka






Přístřešek s výhledem do kraje.



A za týden jsme jeli do Holohlav znovu.Tak ještě jeden příspěvek i z další cesty bude,ale už musíme jezdit jiným směrem.
Mějte hezké podzimní dny

16 komentářů:

  1. Jitko, v Bílých Poličanech jsme se zastavili cestou z Miletína ( kde jsme si koupili po prohlídce památek miletínské modlitbičky ) v době, kdy se nosily respirátory a tak jsme si jejich park ani moc neužili.
    Ale na blogu to někde v loňském roce taky mám. Nás to tehdy díky objížďce nahnalo ke Dvoru Králové.
    Ono je všude něco pěkného k vidění.
    To jste tu součástku museli sehnat až tak daleko? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Kaple Zjevení Páně je nádherná a díky za ukázku míst, na která se já nedostanu. Poslední křížek symbolicky uzavírá přehlídku pěkných fotografii. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  3. Krasná místa jste navštívili Jitu. Srnky se už stahují blíž k obydlím. To je důkaz blížící se zimy. Hezká a zajímavá místa jsi fotila. Měj krásný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško,
    najednou mě napadlo, kdyby nebyly ty zámky, hrady, pomalu by nebylo co fotit, dnes nikdo nepostaví to co stavěli dříve, hezké podívání. Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, moc hezká místa. Dobře znám jen pakli ve Smiřicích, tam jezdíme na koncerty a v restauraci v Bílých Poličanech jsem kdysi byla...
    Děkuji za zajímavý příspěvek a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jitu, moc hezká místa a fotografie. Srnečky ráda pozoruju, hlavně na chalupě chodí až pod okna. Hezký den, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. V Miletíně jsme hráli loutkové divadlo, Bílé Polčany jsem kdysi navštívila pracovně. Ono je svým způsobem něco zajímavého kdekoliv.
    Ráda jsem si fotky prohlédla a vše si přečetla.
    Měj pěkný sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš,ráda nakouknu na tvé fotky z jiného kraje než je ten náš.Vždy se dovím něco nového co ještě neznám.Ráda k tobě chodím pro nové poznatky...měj se hezky a foť!

    OdpovědětVymazat
  9. Tolik krásných staveb. Nádhera.
    Přeju příjemné výletování 😉☀️🍀

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky Jíťo, parádní fotečky, stavby se mi líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Překrásné fota i povídání, moc jsem si prohlížení užila ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkné zastávky jste si udělali. To je ta výhoda cestování autem. A to já nezažiji a proto děkuji za seznámení s památkami ve vesničkách. Srnky jsem ráda fotila a pozorovala, ale letos jsem na ně naštvaná. Nějak se dostávají na zahradu a ožírají kde co. Totálně mi sklidily celý záhon červené řepy. Jak ji ožíraly, tak ji i vytahali ze země, protože ještě nebyla dostatečně velká a jak bylo mokro, tak šla ven snadno. :) No co nadělám, když je kolonie pod lesem. Ale pátráme, kudy se tam mohly dostat.

    OdpovědětVymazat
  14. No pekna jizda a krásné fotky..

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotečky staveb i povídání máš bezva, tak moc Jíťo děkuji že jsem se mohla pokochat. Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  16. Všem moc děkuji za komentáře.Nestihám děkovat jednotlivě

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení