19.4.24

Hledali a nenašli

Vrátili jsme se z pobytu na hradě Doubravka v Teplicích.Mám hodně fotek a bude asi chvíli trvat,než vše roztřídím.Měli jsme se hrozně fajn až na zimu,ale na to jsem byla já připravená.Hlavně,že nepršelo.Zatím se ještě vrátím k výletu s nejmladší sestrou a švagrem v neděli 7.dubna.To bylo zase až moc velké horko.Chtěla jsem vidět zříceninu Týnického mlýna ze 17.století.Vyjeli jsme z Císařské Kuchyně směr Týnice.

Při cestě jsme v dáli viděli zříceninu kaple Povýšení sv. Kříže v Bříství,kde jsme byli
s manželem před dvěma lety

Historická budova barokní sýpky byla vidět hned.Původně na tomto místě stála tvrz,kterou vybudovali johanité,
kteří vlastnili obec Týnice ve 2.polovině 14.století.První zmínka o tvrzi je z roku  1437.V roce 1723 byla na zbytcích tvrze
vybudována barokní sýpka

Tady začalo pátrání po zřícenině mlýna.Naši  muži prošli okolí statku a žádný rybník  u kterého zřícenina mlýna stojí neobjevili.
My se sestrou jsme čekaly ve stínu.

Nakonec se ani jim do toho křoví dál nechtělo.Vrátíme se sem třeba na podzim.V tom horku jsem mlýn ráda oželela.

Dojeli jsme do obce Kounice,kde jsme společně už také před lety byli
Kostel sv.Jakuba Většího z roku 1352.

Zámek je pořád ve špatném stavu.Od roku 1990,kdy ho postihl požár rok od roku chátrá.Je ho škoda,jako každé kulturní památky
O historii hradu jsem na blogu už psala.Zde:

Rozkvetlé Kounice

Evangelický kostel v obci Hořátev.vystavěn byl v roce 1792.V roce 2010 byl opraven

Líbilo se mně upravené prostranství u  kostela

Tady švagr rozhodl,že jedeme do Bobnice na zmrzlinu.Že tam mají výbornou.Opravdu byla.

U sestry na zahrádce jsme moc neposeděli.Tentokrát jsme zalezli do domku,kde byl příjemný chládeček.

Vše krásně rozkvetlé a vrátila se zima.Copak my to vydržíme,ale co na to příroda.
Mějte hezký den i víkend

1. Jituško, i když jste mlýn nenašli, byl to moc krásný výlet. I u nás právě začalo sněžit, no, je duben, na bláznivé počasí má nárok...
    Děkuji za hezké fotky a zajímavé informace a přeji příjemné dny, Helena

2. Anonymní19.04.24 6:16

Krásný den, Jituško, zase hezký výlet a nádherný žabák. Maru

3. Jitko,počasí je jak na houpačce. Včera padal déšť se sněhem,dnes nás probudilo sluníčko. Měli jste podle fotek pěkný výlet. Měj pohodové dny 🍀

4. Nádherné fotky !!! Když je hezké počasí, tak skoro vždy fotky "vyjdou", ty rozkvetlé stromy jsou úžasné - i bez mlýna .... Přeji krásný konec týdne!

5. Květy rozkvetlých stromů jsou pěkné, škoda, že ta krása vydrží chvíli. Krásný víkend přeje a zdraví Večernice.

6. Jitko, hezký výlet, i když jste mlýn nenašli. Líbí se mi kostel v Kounicích a je fakt škoda, že pro ten zámek se nenašlo využití a jen chátrá.
    Hezký víkend

7. Hai fatto una gita molto bella,le foto sono bellissime.Ciao

8. Pěkný výlet. Sice jste nenašli cíl své cesty, ale třeba na podzim nebo příště brzy na jaře, dokud budou stromy a keře průhlednější, budete mít větší úspěch. Zmrzlina na závěr v tom horku určitě bodla.

9. Jitko, kolem zámku v Kounicích jezdíme často a pořád je to stejné, ne-li horší.
    Byla jsem zvědavá, kde jste na dovolené zakotvili a vy jste byli v Teplicích, tak na to si ráda počkám, co jste stíhali. Taky bych ráda zase někam vyrazila, ale musím počkat.
    U nás všechno kvete najednou, šeříky, kaštany a kdejaké keře, je to nářez. Venku studený vítr a zataženo. Jiřina z N.

10. Tak s tou kaplí u Bříství to je bomba. V neděli jsme se vracely s dcerou po D11 domů, a když jsme jí míjely tak jsme tak nějak svorně řekly že by nás zajímalo co to je za zříceninu. Já jí znám už takhle z dálnice dlouho a vždycky mne tahle otázka napadla. Tak jsem si říkala že až budeme doma mrknu na net. No a ty máš dneska o ní v článku zmínku!

11. Jituš, krásné fotky z prima výletu. 👍👍👍 I když mlýn nalezen nebyl, viděli jste spoustu zajímavých památek. Kolem pozůstatků kaple v Bříství jsme jeli minulý týden do Poděbrad. Na zámek v Kounicích je smutný pohled, bohužel není jedinou památkou, která u nás chátrá. Pokochala jsem se nádherou jarní květeny, ta plnokvětá sakura je úžasná. 🌸🌸
    Měj hezké dny. 🍀

12. Jitko, výlet se podařil, užili jste si teplo, které by se dneska docela hodilo. U nás je sice nesněží, ale zima je pořádná, hlavně studený vítr. Krásné fotky, ta první je úžasná 😊

13. Ahoj Jituško, bezva výlet, hezké fotky. U nás je to jak na houpačce dnes trochu tepleji ale včera zima a ráno bývají 3 stupňě

14. Jitulko zdravím krásné fotečky a určitě bezva výlet no to počasí je aspon u nás škarede opatruj se..

15. Jituš, to je moc hezký "materiál". 👍 Zaujalo mě víc věcí, asi více než žabák mě zaujal zámek, snad se to zvetí..., ale nejvíce mě z toho zajímají ty toleranční kostely. Úplně stejné to bylo tady u nás hlavně ve Slezsku, kdy sice kostely byly povoleny, ale musely být malé a na pohled spíše připomínat kapli než kostel. Také vchod nesměl být z ulice, tedy zepředu, tak kostely vypadaly jako postavené "naopak" než mohly být katolické.
    Krásné květinové fotky, tak přeji ať se daří. 👍

16. Jíťo parádní výlet věřím že jsi oželila mlýn ve vedru. Počasí jak na houpačce, dnes je pěkný kosa. Sestra to má u domu moc krásně nakvetlé ⚛ ღ ♥ hezký víkend ⚛ ღ ♥

17. Fredy Kruger

" Já... Doubravkou procházel před týdnem,
    tu vyskočil na mne chlap s klystýrem !!
    ,,jste lékař ?,, ( řvu ) ... ,,máte povolení ??"

" Dejte si pozor !" je nahulený !"
    ( křičejí lidé ): " Ač tvrdí, že léčí ......
    má klystýr střední, pak daleko větší !!"

Bobb Čunátl uprchnul do bezpečí !

18. Jejky to byl zase super výlet, překrásné fota a bezva povídáni ♥

19. Super fotečky i ten žabák hihi.🌺🌼🌻

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení