22.4.24

Krásné kostely a milé setkání

 Naše jarní dovolená byla i o setkání s mojí internetovou kamarádkou Maruškou.Dcera sice Marušku zná z  mých vyprávění,ale netušila,

že bydlí kousek od Teplic.Takže mi tím udělala radost dvojnásobnou.S Maruškou si píšeme více,jak 17 let a nenapadlo nás,že bychom se někdy setkaly.Seznámily jsme se na Lidech.cz.

Maruška je úžasná kamarádka,vždy mě dokáže povzbudit,rozesmát i usměrnit.Je starší,ale neuvěřitelně aktivní.To,co my jsme kolem Teplic projeli autem,ona projede denně na kole.Obdivuji a posílám pozdravy do Jeníkova.

  V úterý nám dělala průvodkyni.



Evangelický kostel Vzkříšení v obci Hrob


Evangelický kostel Vzkříšení byl postavený ve stylu německé secese podle návrhů drážďanských architektů.Kostel byl jejich první sakrální stavbou
na českém území a zároveň  i secesní.Základní kámen byl položen
roku 1900 a kostel byl dokončen roku 1902.V době 1.světové války byly jeho zvony zrekvírovány
a roku 1920 nahrazeny litinovými.Po roce 1945 byl kostel původním vlastníkům zabaven 
a získala ho Církev československo husitská,která ho využívala do konce 60.let.Kostel chátral a velkou vinu na tom měli i zloději,
kteří odcizili,co se dalo.V roce 2008 byla zrekonstruována střecha a kostel zajištěn,aby nedocházelo k dalšímu ničení.
V roce 2012 byla zahájena veřejná sbírka na opravdu kostela.
Ve výšce 30 m se nachází unikátní,natahovací hodiny.
Od roku 1958 je kostel kulturní památkou.
Já z něj byla nadšená,mám podobné stavby ráda.Působí tajemně i strašidelně.


Kostel se mi nevešel do objektivu,tak ho mám nafocený jako puzzle.Navíc se mi něco stalo s malým objektivem.
Špatně se zasouval a vysouval a utrhla se guma kolem něj.Někdy nešlo vůbec ostřit.Takže mě čeká koupě nového.













Prostranství bylo krásně zelené.O kostel a okolí se stará obec.



A jedeme dále směr Cínovec a zastavujeme u kostela v Dubí.Opět velmi zajímavá stavba.
Kostel Neposkvrněného početí Panny Marie.Památkově chráněná sakrální stavba z let 1898 - 1906.Trojlodní bazilika
je dílem architekta Pietra Bigaglia ,který ve svém projektování vycházel ze vzoru kostela Madonna DellˇOrto v Benátkách.
Kostel je cihlová stavba s mramorovými detaily,jejíž dominantou je bohatě zdobený portál z bílého a červeného mramoru
a vysoká hranolová věž se zvonem z roku 1925.
















Na to,jaká byla předpověď jsme měli docela dobré počasí po všechny dny.Trochu popršelo jenom v pondělí navečer.
Zima byla a nepříjemný ledový vítr.Bez čepice bych nevydržela.
Mějte se hezky

17 komentářů:

  1. První kostel vypadá jak normanský hrad a druhý jak italská katedrála ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, kostel Panny Marie z mramoru je opravdu nádherný. Hranolovitou věž bych tam ani nemusela, ale výlet byl určitě skvělý i díky internetové kamarádce. Měj se hezky, zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš, krásné fotky dvou parádních kostelů. 👍👍👍 A rozkvetlé magnólie v Dubí jsou nádherné.🌸👍
    Setkání s kamarádkou muselo být milé. 👍👍

    Před X lety organizovala na tehdejším Blogu.cz VendyW soutěž o nejhezčí sakrální památku. A já se tehdy zúčastnila právě s kostelem Panny Marie v Dubí. Je jen škoda, že po přenesení původního blogu na tuto platformu, zmizely fotografie.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Pro mě moc zajímavé kostely, takové jsem ještě neviděla!! Ty magnólie jsou nádherné, u nás byly opět květy poškozené větrem. Přeji hezký týden a dobrý "kup" objektivu!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Jitu ten kostel je překrásný, i všechny fotečky jsou krásné. Setkání s dlouholetou kamarádkou také super!!!Měj se hezky a ještě jednou děkuji za přáníčko.♥🌺🌼🌻

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, krásně si kostely vyfotila, já je sice můžu vidět každý den,ale Ty si je tak hezky zachytila, že se vždy ráda na ně podívám, díky za Tvou návštevu. Maru

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, zajímavé a u nás neobvyklé stavby. Ten v Dubí je jako z Florencie :o)
    Internetová přátelství jsou fajn, taky jsem takto přišla k pár milým duším.
    Měj se moc hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkně vybrané místo, fotky se fakt povedly, ani není poznat, že foťák zlobil. Setkání jste si naplánovaly prímovně, já tady občas čtu komentáře od "Maru" a pokud je to ta paní, tak jsem myslela, že je to sousedka. Fotky s magnólií jsou skvělé!

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, kostely jsou opravdu zajímavé (ani bych je netipovala do českých zemí) a moc se mi líbí. A setkání jste si taky určitě užily.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  10. Jitulko tak to jsou nádherné fotečky a kostely mgnolie je nádherná ale kvete jenom krátce a také určitě bylo setkaní super jo přátelství je nádherné když si rozumime..

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, oba jsou moc krásné! Ten první trochu strašidelný, ale já mám tyhle kamenné jakoby anglické moc ráda a ten druhý - hned jsem se přenesla do Florencie nebo ještě spíš do Sieny. Tam je takhle "pruhované" celé město...
    Děkuji za parádní podívanou a to setkání ti moc přeji. Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, to jste navštívili pěkné skvosty, opravdu neokoukané stavby. A ještě setkání s kamarádkou, to jsou okamžiky štěstí, na které se rádo vzpomíná. Krásný den přeje a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  13. Oba kostely jsou moc krásné- každý po svém.
    A setkání s internetovou kamarádkou muselo být moc fajn.
    Prima fotky !!!!
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  14. To jsou źasné stavby. Krásné fotky a zajímavé povídání ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško zdravím, nádherný výlet jste si s internetovou kamarádkou udělaly. Fotky kouzelné, ale ty jsou vždy, potěšily mě. ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Jitko, líbí se mi puzzle, aspoň si člověk může vše prohlédnout. Benátský kostel je opravdu benátský :-) A to Dubí je tak neslavně proslavené a přitom tak zajímavý kostel. A je moc hezké, že jsi se setkala s kamarádkou, dobře, že takovou máš. Přeji ještě hodně setkání

    OdpovědětVymazat
  17. Úžasné, úžasné!. Jak setkání, tak navštívená místa.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení