2.4.24

Zlatá Olešnice

 Na úterý 26.března jsem byla objednaná na zubní v Železném Brodě.Přemýšlela jsem,kam potom.Železný Brod mám prochozený 100x

a i celou oblast směrem ke Krkonoším máme projetou.Chtěla jsem něco nového,kde jsme ještě nebyli.A přeci jen při pátrání na mapě jsem objevila jednu malou zvoničku

ve Zlaté Olešnici.Počasí bylo pěkné,ale hodně studené,ale díky tomu byly pěkné výhledy na Krkonoše hned jak jsme vyjeli na kopeček nad Držkovem.






Zlatá Olešnice se nachází na rozhraní Jizerských hor a Krkonoš v Libereckém kraji.Ideální místo k pěším výletům a v zimním období na běžkách.V okolí je i hodně
možností pro sjezdové lyžování.Mám tyhle podhorské vesničky ráda.Jezdívaly jsme se sestrama do Podkrkonoší k babičky sestře na prázdniny.
Dřevěná zvonička,za kterou jsme sem jeli je moc hezká,ale více jsem se o ni na internetu nedozvěděla.




Naproti zvoničce stojí římskokatolický kostel sv.Martina,postavený roku 1776.Jeho předchůdcem byl kostelík postavený už v roce 1033.
Historické záznamy o něm píšou v roce 1384.Kostelík údajně založili sv.Cyril a Metoděj,když tudy šli po stezce ze Semil na Bozkov a dále na Hranice.
Ve věži kostela sv.Martina je zavěšen zvon z roku 1554,památka českého zvonařského umění 16.století.







Možná bývalá fara.Hned naproti kostelu


Vyhlídkové místo za Vysokým nad Jizerou.Tady se vždy kocháme výhledy.Dolů na Sklenařice
a na část Krkonoš

















Lyžařský areál Šachty




Snad hezkých dnů bude přibývat a budeme se vydávat na cesty častěji.
Mějte hezký první dubnový týden

17 komentářů:

  1. Jitusko, moc pěkné místo. Dobře jste spojili užitečné s příjemným. Ty výhledy.jsou krásné, sníh je na horách nad krajinou jako ozdoba. Zvonička je také moc pěkná. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. To je místo naší dovolené, ráda jsem s tebou zavzpomínala, ale to všechno odnesl čas. Zasněžené vrcholky jsou krásné, v pátek byly u nás také vidět, bylo vyfoukáno a saharský prach tu ještě nebyl. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké dny přeji Jíťo, moc pěkné fotečky. Musí tam být krásně ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Zvonička hezká, kostel taky, ale ty "výhledové" fotky máš super!!!! To se mně nedaří. Pohledy do kraje ukazují, že naše malá zemička je ještě stále hezká. Přeji hezký dubnový týden.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš, krásné fotky z báječného výletu. 👍👍👍 Jarní Podkrkonoší a zasněžené vrcholky. Prostě paráda.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, ty pohledy na hory jsou fakt super.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná zvonička a výhley na hory.Přeji další hezké výlety.

    OdpovědětVymazat
  8. Konečně vidím sníh, Jitko!
    Měli jste pěkné počasí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, ve Zlaté Olešnici jsme byli před pár lety s dětmi a psem na prodlouženém víkendu - rádi vzpomínáme.
    Děkuji za fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško nádherné snímky míst , která jsou pro mne neznámá ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš, tou zvoničkou jsi mě inspirovala a tak jsem to místo hledala na mapě ☺, přitom zjistila, že název Zl. Ol. souvisí s dávným místem těžby stříbra i zlata. Že by tam už nic nebylo? ... Ale ano, je tam přírodní bohatství, které vidíme na fotografiích a nad sněhem tady nevzdychám, letošní zimu ho bylo u nás opravdu dost, takže na pohled krásné, ale jaro je jaro. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,je to tak.Četla jsem to,ale protože mi psaní na PC někdy opravdu nejde,tak jsem hodně stručná
      Jsou dny lepší,ale i horší

      Vymazat
  12. Anonymní04.04.24 7:12

    Hezký výlet, Jituško, už dlouho si nedala háčkování a pečení, na to se vždy moc těším. Maru

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško krásné místo a ta zvonička moc děkuji za hezké fotečky opatruj se..

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné místo i hezké záběry jsi Jitu pořídila.Měj se hezky a krásný víkend přeji.🌻☀️👍

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné místa jste Jitko navštívili podle fotografií. Přeji pohodové dny s krásným počasím i nadále. ☺

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško parádní výlet, super fotky, také jsem nadšená zvoničkou a pohledem na hory ještě pokryté sněhem ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení