29.4.24

Komáří vížka či Komáří hůrka

 Jedním z cílů našeho putování po Teplicku byla i býv.rozhledna Komáří vížka či Komáří  hůrka.Komáří vížka je rozhledna

a Komáří hůrka  je hora,na které stojí.Doporučil nám ji syn,byl tu se svými dcerami.

Ujistil nás,že to od parkoviště je sice do kopce,ale jenom krátce.

U parkoviště je kaple sv.Wolfganda.Kaple,zasvěcená patronovi horníků. Byla původně postavená ve 14.století v gotickém slohu.

Během 30leté války byla téměř zničena.V období 1692 - 1700 byla obnovena v barokním slohu.


Již od poloviny 16.století stávala na tomto místě dřevěná věž se zvonem,

který horníkům ohlašoval začátek a konec směny.V okolí jsou štoly,některé přístupné,ale manžel neměl zájem.

Současná rozhledna byla postavena tehdejším majitelem panství Clary Aldringenem roku 1857.

V polovině 90.let 20.století byl celý objekt rekonstruovaný,bohužel byla zazděná okna ve věží a věž je nepřístupná.

Komáří vížka je nejstarší rozhledna v Krušných horách.




Tady to pořádně foukalo.Byly 2 stupně
Je to ve výšce 808 m.Bez čepice a ještě i kapuce bych tu nevydržela.


Manžel provokoval v kraťasech.Zima mu prý nebyla


Vidět bylo pouze na jednu stranu.Na Teplice







Na Komáří vížku je možné se dostat i dvousedačkovou lanovkou z Krupky.
To jsem rozhodně zamítla.Vůbec v téhle zimě.Kdyby byly aspoň sedačky po směru,ale byly bokem.
Doma si ze mě dělali legraci,abych na ni nesedala,že mě děda převáhne.




Stoupání k vyhlídce


Chtěla jsem se podívat na Cínovec,který znám hlavně z předpovědí počasí v rozhlase.
Jenom jsme ho projeli,je tu hodně krásných chalup.
Jeli jsme dále směr Německo za jedním kostelíkem.




Kostel Zinnwald-Georgenfeld byl postaven v letech 1908-1909
podle plánů drážďanských architektů a zohledňuje místní klimatické podmínky
Mě sem přiláhala polodřevěná zvonice i kostel.Těch pěkných kostelů  je tady více,
ale neměla jsem v úmyslu se tu déle zdržovat.





Když jsme se vraceli k Teplicím vykouklo sluníčko.
Jak jsme byli tady už jsem se těšila na hrad a ten klid tam.




Mějte hezký začátek nového týdne


        

18 komentářů:

  1. Anonymní29.04.24 7:23

    Hezký den Jituško, na Komárku jak my rodáci říkáme mám dvě vzpomínky, mám fotku ze 4 třídy když jsme na Komárce byli s družibou a druhá vzpomínka je. Jeli jsme lanovkou nahoru s kamarádkou Danou a její sestrou, ta se nám ztratila a my s Danou šli pod lanovkou pěšky dolu, tak to bylo hrozný, na to se nedá zapomenout.Maru

    OdpovědětVymazat
  2. To jste měli pěkně vyfoukaný výlet ! Ale určitě to stálo za to.
    Ráda jsem si fotky prohlédla.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, i tento výlet se vám moc povedl! Výhledy, krásný kostel a to dramatické nebe...
    Děkuji za tvou reportáž a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný výlet jsi měl Jíťo. Fotky super ⚛ ღ ♥ Hezký nový týden ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný výlet. A ten kostel je úžasný. Jen škoda, že byla taková zima :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavé stavby jsi vyfotila, jak ty sakrální, tak ty civilní. Opět nádherné výhledy do kraje. - (Snad ta zima už letos končí a horko hned tak nepřijde.) Přeji hezký konec dubna!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, nádherný výlet. I když je zima, dobře jste udělali. Představila jsi nám krásná a zajímavá místa.

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš, krásné fotky. 👍👍👍 Na Komáří vížce jsem byla před lety a také jsem odmítla jet lanovkou. Já je nemám ráda a využívám je jen opravdu v nouzi nejvyšší.
    Krásné rozhledy a moc hezký kostel na německé straně.
    Na Cínovci je také barokní kostel Nanebevzetí Panny Marie a je obklopen starým hřbitovem. Probíhají tu rekonstrukce a málokdy bývá přístupný.
    Škoda jen, že byla taková zima.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom kostele jsem věděla,ale zastávku jsme neudělali a asi škoda,protože staré hřbitovy mě baví

      Vymazat
  9. Jituško měli jste hezký výlet, líbí se mě jak jsi akční ! Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný večer Jituško, bezva fotečky, škoda, že počasí zrovna moc výletu nepřálo, ale nás doma jsi prohlížením fotek moc potěšila ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, pěkné rozhledy i kostelíky. Zajímavý tip na výlet...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, na Komáří vížku jsme jeli párkrát lanovkou s přáteli a jednou nám zpátky dolů přestala jezdit a tak se muselo pěšky, A stíhat dole vlak, to ještě jezdila dráha do Děčína zadem. Od jisté doby tam jezdíme nahoru autem. A ještě tam prodávají nahoře hrnečky? moje máti si tam vždy jeden koupila.
    Kostel v Německu je pěkný! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,nahoře bylo pusto prázdno.Ani jsme nezjistili,zda funguje restaurace

      Vymazat
  13. Jituško super fotečky, my teď výlety nechodili počasí bylo špatné aspoň se fotečkama pokochám tvýma jsou moc pěkné. A taky jak píše Dahlia dobrý tip na výlet

    OdpovědětVymazat
  14. Moc hezký výlet i když trochu vyfoukaný.Ale za ty nádherné výhledy to stálo,ráda jsem se podívala,přeji další hezké dny.🌞

    OdpovědětVymazat
  15. Jituš, jsem z opačného koutu republiky, na Komáří vížce jsem nebyla a těžko budu, ale vím o ní. Je fakt, že já bych asi tu lanovku využila. Jste správná dvojka, ty zachumlaná a manžel v kraťasech, skoro jako u nás. 😉 Výhledy se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  16. Jitko, to jsou hezké fotografie z dovolené. Kostelík v Německu je moc hezký. A na rozhledně jste rozhled měli, i když okna jsou zazděná. Ráda jsem se podívala. Krásné květnové dny

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení