25.6.24

Hrad Grodziec,Polsko

 Vnuk mě požádal,zda bych nenaplánovala výlet do Polska,opět na nějaký hrad.Stává se už tradicí,že po zkouškovém období s námi výletuje.Už nějakou dobu jsem chtěla navštívit hrad Grodziec.Výlet jsem naplánovala na 12.června.Pozdně gotický hrad Grodziec se  nachází ve stejnojmenné vesnici v dolnoslezském vojvodství v Polsku.Hrad byl postaven na vrcholu kopce Grodziec.První zmínka o středověkém hradu pochází z let 1155 - 1175.Během třicetileté války byla značná část hradu poničena požárem a v následujících letech se z hradu stala ruina.V letech 1633 - 1672 proběhla částečná rekonstrukce.Majitelé tady vypisovat nebudu,vše se dá dohledat na internetu.V současné době je nájemcem zámku Zenon Bernacki.Už první pohled na hrad nás hodně zaujal.


















Na schodech čekala průvodkyně.





Procházeli jsme tmavými a nízkými chodbami.
Manžel se musel hodně krčit.Mně to moc dobře nedělalo


























Příště se podíváme na prohlídku interiérů hradu
V pondělí mi opravili i druhé oko a teď ještě dodržím rekonvalescenci.
Nesmím třeba zvedat kočičku,což ona nechápe.Ráda se chová

Mějte hezké letní dny



20 komentářů:

  1. Jituško, děkuji za parádní reportáž! Tady by se mi moc líbilo! Mám ráda tajemné hrady...
    Opatruj se a odpočívej! Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za krásný výlet Jituško 🥰

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky Jíťo, krásný výlet jste měli.Pěkné fotky,. moc se mi hrad líbil.⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný výlet do tajemného hradu jste měli. Šetři se a budu se těšit na pokračování. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý hrad, tak trochu z části strašidelný...

    OdpovědětVymazat
  6. Tajemný hrad jako v Karpatech,ale krásný.Se zájmem jsem se s Tebou Jituš prošla a díky za ten výlet.Zotavuj se,prošli jsme tím všichni a přeji hezké letní dny.🌞

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavý hrad, pěkné fotky, počasí vyšlo, tak to byl určitě parádní výlet!!! Přeji krásný den!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, výlet jste naplánovali hodně dobře, pěkné fotky, díky za ně, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  9. Jé Jitko, když jsme tam s Janou letos zjara byly, byl plný lidí a dětí a převlečených průvodců a vy jste ho měli pomalu jen pro sebe, ale to je jen dojem z fotek. Počasí vám vyšlo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherný výlet i fotky Jituško ♥ já byla v Polsku jenom v Krakowě a v solném dolu Wieliczka , bylo to krásné ale náročné♥

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásný hrad. Takové mám ráda.
    Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc krásný hrad, Jitko, super výlet 🌞

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš, moc krásný příspěvek. Jednak jsem ráda, že jezdíte do PL, je tam mnoho zajímavého a hlavně - vnuk má štěstí, že má prarodiče v takové kondici, že společně jezdíte po památkách. Co bych já za to kdysi dala, jenže moji prarodiče byli hodně staří a nikde nebyli. Žilo se jinak, tak si užívejte, co se vám naskytne.
    Ať se daří! 🌞

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní26.06.24 6:32

    Jituško, tento výlet bych si taky ráda někdy dopřála, je to nádherné místo, Snad někdy se mit o podaří, díky za hezké fotky. Maru

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Jituš,
    díky za krásné snímky. Děkuji za pěknou podívanou. V Polsku jsem nikdy nebyla, výlet byl určitě moc pěkný.
    Děkuji za komentíky, i když já nemám poslední rok na blog moc času. Měj krásné letní dny a opatruj se...♥

    OdpovědětVymazat
  16. Hezké Jitu v Polsku jsou krásná místa. Měj se hezky a opatruj se♥

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško zdravím prohlédla jsem si to nádherné fotečky a výlet super je to zajímavé hezké dny popřeji..🌞🌼

    OdpovědětVymazat
  18. Nádherný hrad jsi nám ukázala, super fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  19. Jitko, moc hezké fotky z výletu. Hrad se mi moc líbí, mám hrady obecně ráda. Díky za procházku po něm.
    Pěkné dny a rychlou rekonvalescenci

    OdpovědětVymazat
  20. Parádní hrad s mnoha zákoutími. Vnuk vám vnuknul skvělý výlet.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení