7.6.24

Nymburk

 Nymburk je město,přes které často jezdíme,ale ve městě jsem ještě pořádně nebyla..Města nemusím.Neumím je hlavně fotit,vadí mě lidé a auta na záběrech.V Nymburku bydlí synovec a vnučka nejmladší sestry a tak jsme se tu stavovali vždy jenom na návštěvu.Tentokrát jsme vezli naší vnučce psa do Kolína,kam přijela vlakem,abychom nemuseli až do Pardubic.Tuhle cestu jsme už podnikli několikrát a viděli i zajímavosti v okolí a cestou.Takže zbyl Nymburk.Na velké chození to u mě nepřipadalo v úvahu,tak jsem se jenom podívala co mě zaujalo nejvíce.Od naší dubnové dovolené mě trápí patní ostruha.Mám za sebou rehabilitace a zdá se mi,že se nic moc nezlepšilo.Tak léčím podle rad na internetu a mých známých.Zjistila jsem,co lidí potrápil stejný problém.Kdo měl,tak ví,že je to velmi bolestivé a léčba zdlouhavá.Na patu se nedá došlápnout a tak mi nezbývá než pajdat,abych si trochu ulevila.První místo byl kostel sv.Jiljí.Fotografie jsem musela ukousnout,před kostelem  z jedné strany stála bílá dodávka.Gotický kostel stojí na Kostelním náměstí uprostřed města.Byl založen pravděpodobně ve 13.století.Jedná se o trojlodní baziliku s dlouhým chórem a věží.Původně byl zasvěcen sv.Mikuláši,zasvěcení sv.Jiljí proběhlo za třicetileté války.Krom války byl kostel poničen i požáry.V 17.století byl kostel barokně upraven.v 19.století byl upraven do původní podoby,která je dodnes.












Dovnitř jsem nakukovala přes dveře.


Hlavní oltář pochází z roku 1704.


Kolem kostela se rozkládal hřbitov,který byl zrušen v roce 1821



Budova starého  děkanství se opravovala.


Náměstí Přemyslovců s mariánským sloupem z roku 1717.
Na vrcholku je znázorněna Panna Marie stojící na okřídleném drakovi.
Dole se na podstavci nacházejí čtyři světci




Lavička Bohumila Hrabala z roku 2012.Lavička byla zhotovena při příležitosti
100.výročí narození spisovatele.


Jeli jsme se podívat na městské opevnění.Bylo vystavěno na konci 13.století hned
po vzniku města.Kvůli nedostatku kvalitního kamene byly použity cihly.Hradby byly vážně
poškozeny během třicetileté války i velkým požárem v roce 1838.Během 19.století byly
postupně rozebrány kvůli rozšiřujícím se silnicím.Do současnosti se zachovala jenom část hradeb.




Moc se mi tu líbilo.Hezké místo k procházkám a relaxaci.
                                                                                                                           




Kousek dál teče Labe









                                                                Hradební věž Kaplanka 






Třeba příště se podívám na více zajímavostí Nymburka.
Přeji vám hezký víkend


19 komentářů:

  1. Úžasné fotečky!! Ten kostel vypadá nádherně a ty hradby mě dostaly!! V Olomouci jsem taky fotila hradby, ale ty tak "nevyčnívaly" v krajině. Krásné záběry. Přeji pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, když jsem před lety prvně viděla hradby v Nymburce, upadla mi brada. A že jsem jich po republice viděla hodně. A pak jsem tam ,,tahala,, kamarádky i vnučky, aby to taky viděly. Pěkná je procházka po takovém kolečku kolem vody okolo města. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. V Nymburce v té zátoce pod hradbami jsme vždycky nocovali když jsme jezdili lodí. Dřív to byl útulek pro vodní motoristy. To to tam ovšem ještě nebylo takhle krásně upravené. Nejen u hradeb, ale celý park který se tam nachází. Mimochodem v těchto místech se natáčeli Tři veteráni.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, to jsou krásné památky, někdy si říkám, kdyby nebyly tahle krásné památky co by se fotilo? Jedině sídliště. Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřuško, děkuji za zajímavé čtení a parádní fotky. Do Nymburka jsem občas jezdila pracovně, ale chystám se ho prozkoumat i jak turista.
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Omlouvám se, zkomolila jsem ti jméno, Jituško! H.

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, ty hradby jsou nádherné. Tam by se mi procházka také moc líbila a protože ta místa neznám, moc děkuji za fotky, zdravím 😉😄

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky Jíťo, úžasné fotky. Ten kostel je parádní. Krásná procházka a skvělé povídaní ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško krásný večer, hradby parádní, moc krásné místo a samo fotky jako vždy perfektní ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Jitko, v Nymburce jsem byla loni poprvé, zaujaly mě hradby u kamarádky na fotkách, takže jsme tam vyrazili. Prošli jsme se, docela se mi i město líbilo a posedeli jsme si v pěkné kavárničce. Máš moc hezky nafoceno 😊

    OdpovědětVymazat
  13. Jitulko zdravím no super fotečky a hradby parádní kostel také děkuji ..

    OdpovědětVymazat
  14. V Nymburce jsem nebyla, je mimo našich tras, ale vím o hradbách, ty jsou asi nejznámější. Ráda jsem se podívala. ☺

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkná reportáž! Gotický kostel je úžasně majestátní a ten barokní oltář v něm vůbec nevadí - pěkně se s gotikou doplňuje. Přeji hlavně hodně zdraví!

    OdpovědětVymazat
  16. Nymburk neuznám,ráda jsem se s tebou prošla s nádhernými fotkami,krásné hradby,kostel,paráda...Přeji hezké letní dny a hlavně zdraví.

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško, Nymburk mám spojený s basketem a nádražím plným škodovek :o)
    Děkuji za inspirativní příspěvek. Lavička i ty hradby jsou moc zajímavé.
    Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
  18. Jitko, hradby jsou famózní, aspoň jsem si je prohlédla díky Tvým fotkám. Na živo, to by byla jiná ☺. K těm ostruhám, po ultrazvuku, nebo ozářce se to zhorší, ale pak se vše uklidní, mě pomohlo až to druhé. Dceři nic až to "rozdrcení"- laserem, Jitko, přeji Ti brzké uzdravení ♥

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné fotky a vycházka. Ty hradby jsou úžasné Jituško ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení