20.6.24

Květen rychle utekl

   V květnu jsme nevýletovali až na pár procházek.Byly jiné události.Chodila jsem na rehabilitace s patou,sháněli jsme nějaké věci mladým do restaurace a tak jsme jezdili Liberec,Mladá  Boleslav a Jičín.Sešla se mi i dvě setkání.Jednak od práce a potom s děvčaty z dětství,Je to vždy moc fajn.U domu došlo na pokácení uschlého jilmu habrovitého.Již delší dobu jsme pozorovali,že dříve krásný strom usychá a zelených lístků je jenom na pár místech.Pracovnice životního prostředí rozhodla o pokácení.A tak  se do týdne stalo.Strom býval plný ptáčků,několikrát zde měli hnízdo holubi i hrdličky.Ráno,jako by se přilétl s ním rozloučit strakapoud.      








Šikovní,mladí kluci.Za chvíli bylo po stromu.


A teď máme za domem takový prostor
                                                                                   

Máme větší výhled.Na Kozákov,ale bohužel i na Staviva,která jsou vedle nás.
Bude se mi po zelené koruně stýskat.Z ložnice a obýváku jsme koukali jenom do ni.


Když už není zahrada,tak je aspoň lodžie.Tady si to s Modřinkou opět užíváme,jako každý rok.
Ona má ráda sluníčko a vydrží tu ležet s přestávkami celý den.Já si tu čtu,teď mám trochu pauzu,
ale už se nemohu dočkat.A háčkuji tady.


Bleky se sem moc nevejde.


Mám tu skoro pořád stejné druhy kytiček,takové osvědčené.
Jak si koupím něco nového,nějak se nedaří.Většinou přelévám




Loni mi fuchsie opadaly ještě dříve,než vykvetly.Tak je mám teď ve třech květináčích
a zatím se daří.







Zkoušela jsem fotit starými objektivy a mezikroužky.








Pár dnů jsem hlídala známým starou fenečku.Bylo to dost problematické,
ale zvládla jsem to.Náš druhý pejsek se dožil 17 let a tak mám v tom praxi.
Už jsem se hned nabídla,jak budou potřebovat ráda pohlídám.Kessi byla moc hodná



Při jednom nákupu v Liberci jsem zavadila pohledem o příze,ale odolala jsem s tím,
že už mám naháčkováno všechno možné.Potom jsem zahlédla zelinkavou přízi a hned jsem po ni
sáhla s tím,že zelenou dečku ještě nemám.
Když mi zbývalo asi posledních šest řad příze došla.Jeli jsme do Liberce dokoupit.


Jedinou knížku,kterou jsem teď při problémech s očima přečetla byla knížka od Hany vnučky.
Nejsem jenom sestra.Moc se mi líbila a slečnu velmi obdivuji.
Knížku jsem předala na přečtení mé starší vnučce od syna,která studuje zdravotnickou školu,jako třeba inspiraci.


Po dokončení velké dečky příze zbyla a tak jsem uháčkovala další dečku na malý stolek.


Kamarádka mi ukazovala,jakou dostala tašku od známé.Že je ušitá z deštníku.
To mě zaujalo,protože jsem zrovna měla připravený na vyhození deštník.
Tak jsem si z látky ušila tzv.masovku.Kdysi jsme takovým taškám na nákup říkaly masovky.A kdo by ji neměl v kabelce.
Látka  je pevná a jako uši jsem koupila pevný tkaloun.Už jsem nahlásila rodině,jestli mají staré deštníky,že sbírám a na oplátku jim ušiju tašku.Měla jsem z ní radost.Mám ráda nápady,kdy se dají
zužitkovat starší už nepotřebné věci.


Květen uplynul v takové pohodě a červen v ní pokračoval.Manžel se divil,že nechci někam za památkami. Celý květen jsem ale dělala s fotografiemi z dubnové dovolené a chtěla jsem si od toho
dát také pauzu.Mám i jiné koníčky,ne jenom fotografování.
Vnuk nás už ale vytáhnul do Polska na jeden zámek.
Tak budu postupně připravovat na blog
Užívejte léta

16 komentářů:

  1. Anonymní20.06.24 7:32

    Jituško, tohle mám moc ráda je to všechno nádherné, jen tak dál, moc děkuji za krásné snímky. Maru

    OdpovědětVymazat
  2. Je vidět, že jsi hodně zručná, tak trochu závidím. Kytičky jsou moc hezké, fotky povedené!!! Připomnělo mi to, že dnes v noci na sev.Moravě a ve Slezsku vítr shazoval i truhlíky z oken, mnoho popadaných stromu a polámaných větví. Snad se příroda vzpamatuje a nabídne mnoho hezkého k focení. Přeji pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, měla jsi plno pěkných zážitků a ještě jsi zaměstnala ruce. A s tím odpočinkem to je tak, že i umělecká múza si musí odpočinout, aby nabrala sílu do dalších nápadů. Užívej léta a budu ráda, když se s námi o něj rozdělíš. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  4. Zaujal mě ten strom. Člověk si zvykne na stromy, které po léta rostly u domu. Zažila jsem to a je pak líto, že strom zmizí (u nás několik). Nostalgie, ale po pravdě, rychle jsme si zvykli, že je tam větší plocha a vlastně je to lepší. Zasadili tu pár nových stromů a na pohled to získalo šmrnc. U nás byla večer bouřka hlavně s lijákem a vichrem, tak určitě padlo dost stromů, větve polámané, škod je hodně. Takový netradiční a nevítaný vstup do léta.
    Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, tak kytky máš moc pěkné, výrobky také, jsi šikovná, já bych na konec zahrady zasadila lípu, krásně voní, když kvete, rychle roste a zastínila by nepěkné stavby.Kočička i pejsan mají u vás místečka na povalování, to se jim asi líbí. Knížku od vnučky Hanky jsem přečetla jedním dechem. Jsem za ni Hance vděčná.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, dost překvapil v téhle době poražený strom. Na chatě máme od úřadu povolení k pokácení stromu, ale až na podzim. Jinak krásná ruční práce, musím se nad sebou zamyslet a také něco uštrykovat, měj se hezky, pá 😃

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, hezký květen a moc pěkné fotky. Dečky obdivuji, kdysi jsem taky háčkovala, ale teď už jsem neměla háček dlouho, předlouho v ruce. Třeba až v důchodu...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  8. Týýýý jí Jíťo jsi šikulka.Krásná deška, taška super nápad. Modřinka a Bleky v ráji kytiček. Máš to tam pěkné.

    OdpovědětVymazat
  9. Nic netrvá věčně,ani stromy nerostou do nebe a my tu také nebudeme věčně.Příroda si ale pomůže a vyrostou jiné stromy.Nafotila jsi krásné kytičky Jituško a vytvořila hezké dečky.Přeji hezké letní dny a ještě hezčí výlety,opatruj se..😊

    OdpovědětVymazat
  10. Jituško moc hezké fotečky, dečky se mi moc líbí já nikdy nehačkovala moc mi to nešlo, ale paličkováni a patchwork sem zas dělala jak sem oči měla dobré. Opatruj se, měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, ráda jsem se podívala na střípky z května. Moc se mi líbí tvé sluníčkové háčkování - balkon ti jen září a moc hezky ti to na něm kvete.
    Přeji hezké letní dny a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, já jen zírám jak jsi měla květen aktivní. Dečky!!! Úžasné, jako fakt. Taška z deštníku je super nápad a nikdy bych to netipovala. Lodžii máš taky vymazlenou a těch zvířat...
    Přeji ti pěkný zbytek léta a úspěšné výlety. Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné tvoření Jituško , a také fotky jsou moc hezké ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško, krásné shrnutí, kytičky, ptáčci a ostatní zvířátka, vlastnoruční výtvory... moc hezké. Přeji skvělé léto 🌞

    OdpovědětVymazat
  15. Vše jsem si prohlédla Jitu jen omezuji komentáře na blog chodím opravdu málo jsem raději venku ani obrázky netvořím měj se hezky a krásné léto ti přeji♥

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško parádně tvoříš, nádherné kytičky a samo bezva fota ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení