27.7.19

Léto je léto...

Když je horko je nejlepší trávit den u vody.Jenže kam.Rybníky v okolí Turnova už nejsou ke koupání,nové koupaliště je plné lidí a tak zbývá Jizera.Naštěstí to k Jizeře do Nudvojovic nemám daleko.Seberu Bleky a razíme,Buď pěšky a nebo na kole malým lesíkem podél vyschlého potoka.Jizera spolehlivě ochladí i v parném létě.Nevím,jak teď,ale teplota vody se vždy pohybovala kolem 17 stupňů.Určitě o moc víc nemá,dobu mně trvalo než jsem se smočila.Bleky tam byla hned.Do Jizery je potřeba mít boty,jsou v ní kameny a bahno.

Naše místečko u Jizery.Chodila jsem se sem koupat i s dětma,když byly malé a i s vnoučatama.Skoro nikdo sem už nechodí.Jizera je krásná řeka a pohled na její klidnou hladinu mě uvádí také do klidu.






Copak ji tam zaujalo







Je tu hodně stínů a tak si mohu lehnout kamkoliv,protože sluníčko už moc nevyhledávám.Mám sebou vždy knížku a tak tu vydržím.Když je mi teplo,jdu do vody.Je tu lépe,jak ve vyhřátém paneláku.





Kdopak zde asi přebývá


Projíždí tu občas lodičky a nebo rafty.Vyjíždí z půjčovny z Malé Skály až do Přepeř.To jezdí často syn s dcerkama.



Bleky se už nemůže dočkat,ale čeká vždy na mě.


Občas nás vezme manžel,když přijde z práce ještě na malou projíždku.Tentokrát,že pojedeme do Sobotky na zmrzlinu a spojíme to s návštěvou u dcery na Olšině
Cestou jsme se zastavili u hradu Kost a šli se podívat do Barušky skalního obydlí.Je později odpoledne a u hradu Kost je pořád plné parkoviště.



Popisky sem nedávám,nejsme tu poprvé a tak popisky tohoto místa už na blogu mám.Tentokrát jsme spíše zastavili kvůli Bleky,aby se proběhla,ale slyšíme hlasy a tak musí jít zatím způsobně na vodítku.




Je tu krásně.


Skalní obydlí Barušky.



Je odsud vidět na hrad Kost


Bleky to tady zná.Občas tu nocuje se synem,když se vrací z delšího výletování a nebo chtějí zastihnout svítání nad Kostí.
















Malé městečko Sobotka s naší oblíbenou cukrárnou.Je zde v každém období plno.My zde zakončujeme hodně výletů.



A teď si dáme do nosu.Trochu se mračí,ale z toho nic nebude.Horko je pořád velké.


Přeji Vám hezký víkend a další pěkné letní dny




12 komentářů:

  1. Jituško, žiješ v krásné koutu naší země. Máte to s Bleky parádně vymyšlené, tyhle dny to vodu prostě chtělo...
    Hrad Kost, to je takové začarované místo. Nedaleko jsme byli na dovolené, když byl Adamovi rok. Na prohlídku šel jen manžel s dcerou, však se tam podívám, až to bude vhodnější. Už to je 21 let a pořád jsem uvnitř nebyla :o)
    Ta fotka ze skalního obydlí s pohledem na hrad je úžasná!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Já na zámky a hrady na prohlídky už nechodím.V poslední době máme sebou vždy Bleky a prohlídky jsem absolvovala se svými dětmi a nedávno s vnoučaty.Více mě láká volná příroda.

      Vymazat
  2. Jitulko no nádherné fotečky a pejsek má žízen že a jak to tam zná že tak poletuje hezký víkend přeji a děkuji za komentáře na blogspotu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Pro Bleky vozím vodu jako pro sebe v batohu.Ona moc tu z Jizery zrovna nepije.

      Vymazat
  3. Jitko, u řeky je opravdu krásně a nikde nikdo. To nechápu. A v obchoďácích budou rodiny i s dětmi. .o) Na hradě Kost jsem ještě nebyla, takže děkuji za zprostředkování, jednou se tam snad také podívám. A skalní obydlí je zajímavé. Moc hezké fotky.
    Přeji prima neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Možná jsou všichni na koupališti,kde je narváno.Pro mě lepší,když tu jsem sama a se psem se nebojím.Kost je krásná,ale v sezoně obležená lidmi.

      Vymazat
  4. Jíťo, to je krása, lepší jak na koupališti. A ten k,lid jaký tem je. Úplně si to dokáži podle fotek představit. Bleky si to také užívala. Dál od lidí a je pohoda 🍉♥️🍇🌺🙌 Prima neděličku 🍉♥️🍇🌺🙌

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Na koupališti jsem byla letos asi 2x s vnoučatama a víc mě to už neláká.Největší důvod je ten,že tam není stín.Jezdili jsme roky s vnoučatama do Železného Brodu a tam mají u koupaliště stromy.U nás je koupaliště nové a stromy musí dorůst.

      Vymazat
  5. Krásné fotografie. Nádherná a klidná Jizera a hlavně nikdo tam to muselo být bezva.Obora u Kosti zarostlá sinicemi..i tak je tam krásně. Snad se znovu brzy vydáme toho vašeho krásného kraje...a třeba se tam i potkáme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Ten rybníček je zelený celý rok

      Vymazat
  6. dálší krásná příroda , na hradě Kost jsem byla, ale už je to dávno ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení