6.12.19

Kozákov den první a den druhý

Den první

Každý rok jezdíme za prvním sněhem na horu Kozákov.Zvykli jsme si tam jezdit,když byla 
vnoučata malá,aby viděla,jak vypadá sníh,protože Turnov je v dolíku a sníh tu někdy za celou zimu není.V tomto počasí je většinou Kozákov schovaný v mracích a nedalo se odhadnout,zde tam sníh je.V pondělí se trochu vyjasnilo a Kozákov byl bílý a tak jsem se domluvila s manželem,že v úterý po práci se tam zajedeme podívat.Měla jsem vyjednaný se synem,že si půjčíme jeho auto,protože manžel jezdí pořád na letních gumách.Jenže manžel mně řekl,že neví proč by to neměl našim autem vyjet.Že tam určitě tolik sněhu nebude a na silnici vůbec.Tak jsme vyrazili.Poprašek sněhu se objevil na silnici směr Komárov.To už se stoupá do kopce.Když jsme přejeli obec tak v dlouhé točivé zatáčce se začala kola podkluzovat a zůstali jsme stát v kopci.Co teď?Tak to manžel s mou navigací musel vycouvat.Ještě,že jsem chtěla jet synovým autem a nebylo to tudíž na mě,že jsem si zase něco vymyslela.Na Kozákov jsme nedojeli,ale v obci Bačov jsme zastihli krásný západ slunce.

Tady jsme si ještě mysleli,že to vyjedeme.



Fotila jsem si makro









Z Komárova je vidět na zasněžené Krkonoše.Tady už jsme věděli,že na Kozákov nevyjedeme.



V obci Bačov,která je níže jsme zastihli krásný západ slunce.











Ještě o kousek níže jsem si počkala až sluníčko zapadne úplně.Kopeček je na Vyskři s kaplí sv.Anny,kterou jsem fotila nedávno.



Hodně v dálce hrad Trosky.


Den druhý

Ve středu přišel manžel v půl třetí z práce a ptá se mě,dáme druhý pokus? V ten moment jsem už byla ustrojená,vzala klíče od synova auta a opět jsme vyrazili.Tentokrát jsme vyjeli na Kozákov v pohodě.Zastihli jsme akorát západ slunce.Byla tu velká zima.Sice na teploměru na autě bylo -4,ale foukal hrozně ledový vítr.Tady fouká pořád.Manžel se vrátil do auta a já tam pobíhala s foťákem.Bohužel jsem nemohla doma najít rukavice,protože jsem je o víkendu půjčovala vnučkám.Ruce se mi tentokrát ani nemohly třást.Úplně mně v té zimě ztuhly.Ale počkala jsem si,sice pořádně zmrzlá, až sluníčko zapadlo úplně.

Riegrova chata s rozhlednou na Kozákově.



Moc sněhu tu není.











Trosky trochu vykukují





Obloha se po západu slunce začala vybarvovat do červena a tak jsme ještě jeli ke Třem rybníkům u Sekerkových Louček.To už se hodně stmívalo.Rybník Cihlák,kde fotím nejraději byl vypuštěný.
Na rybníce Křižák plavaly v dálce kačeny.





Poslední rybník Nohavice.


Do Turnova jsme přijeli za tmy.
Na chvíli jsem vás odvedla od vánočních příprav.Já jsem cukroví péct ještě nezačala.Začínám vždy až po mém svátku a to v pondělí.Zítra mě čeká velká rodinná oslava a tak přemýšlím.co na ni všechno připravím.
Mějte hezký druhý adventní víkend


14 komentářů:

  1. Jitu to jsou perfektní fotky. U nás sníh za tím žádný není. Ani na Jedlové moc vidět nebyl. Příští týden má zase pršet a tak nevím, jestli se bílé peřiny dočkáme. 0Možná za dva týdny, až bude na nás úklid chodníků.😂😂😂Ty západy sluníčka se ti moc povedly. Moc hezké fotky.Prima víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Kozákov je už zase bohužel bez sněhu,pořád pršelo

      Vymazat
  2. No tedy Jituško tak ty fotky jsou parádní opravdu se povedlo,díky za pěknou podívanou,alespoň nezapomenu jak vypadá snížek hihi.Potěšila jsi mne opravdu moc :-) 1*******************hezký víkend přeji♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Ještě,že je sníh aspoň na horách

      Vymazat
  3. Jituško,tojsou krásné fotečky.U nástaké hrozně fouká...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Vítr je u nás skoro denně,je to hodně nepříjemné

      Vymazat
  4. Ahojky Jitka máš pekné fotky... veľmi mám rada ked je námraza na listoch -na prírode je to úžasne.... nádherné fotky***************************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávko,děkuji.Také mám ráda námrazu na listech,ale v Turnově ještě nemrzlo

      Vymazat
  5. Parádní fotečky, ta námraza jak píše Slávka je super. U nás dnes pršelo a hodně foukalo 💞🥀💞🥀💞🥀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Počasí je takové divné.Pršelo,foukalo a dnes chvíli svítilo sluníčko

      Vymazat
  6. Bože, Jituško, to je nádhera! Úžasné fotky!
    Měj krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,moc děkuji.Těší mě,že se fotky líbí

      Vymazat
  7. Nádherné fotky se zmrzlou jinovatkou a krásnou přírodou********** měj hezký týden ♥ ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení