15.4.20

Na hřbitovech

O Velikonocích jsem se vypravila na kole na hřbitovy zalévat kytky.Nejdříve jsem zajela na hřbitov v Nudvojovicích.To mám kousek,vidím na něho i z oken bytu.Zdejší kostelík mám ráda.Římskokatolický kostel sv.Jana Křtitele je raně gotická stavba,pocházející z období kolem roku 1250.Od roku 1964 je kostel chráněn jako kulturní památka.Nudvojovice je malá obec na okraji Turnova.Tatínek odtud pocházel.Roky se jeho bratr o kostelík staral a tak jsme si ho mohli často prohlédnout i zevnitř.Malý je i hřbitov je tu pár hrobů.Když tu jsem tak jich pár zaleju. 













Podél hřbitovní zdi rostou fialky.







Roste tu i orsej



Do města na kole jezdím nerada,musím projet dvě kruhové křižovatky,kde bývá velký provoz.Naštěstí o Velikonocích byl docela klid.Kdo zná Turnov,tak ví,že od malého mostu se město zvedá do kopce a tak i na elektrokole jsem si pěkně pošlapala.

Římskokatolický kostel sv.Panny Marie je dominantou Turnova.Je to nádherná,velká stavba z let 1825 - 1853.Byl postaven jako jeden z prvních neogotických kostelů v Evropě.
Mám to tady také ráda.Když byl v práci velký blázinec chodily jsme sem s kolegyní se uklidňovat o polední přestávce.Hřbitov je rozsáhlý,jsou tu krásné stromy a klid.Na blogu už oba kostelíky mám a tak se o nich více rozepisovat nebudu.
Musím ho zase rozkouskovat,celý se mi do objektivu nevejde.














Roste tu modřenec i zlatý déšť








Po Velikonocích se ochladilo,ale jinak je u nás pořád slunečno.
Mějte se moc hezky



24 komentářů:

  1. Jitko, jako vždy krásné fotky. Líbí se mně ta "díra" ve zdi, aby se nemusel kácet strom.
    Přeji pěkný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,děkuji.Nechápala jsem tu díru,ale už vím,šikovně to vyřešili.

      Vymazat
  2. Jituš, to jsou krásné fotky. :-D Nejen kostelů, ale i jarní květeny. Ten kostel v Turnově znám, kdysi jsme se do něj dokonce i podívali. O tom druhém jsem vůbec neměla povědomost.
    Hezký večer A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Ten velký je ve městě a je to taková dominanta města.Ten malý je stranou v Nudvojovicích.

      Vymazat
  3. Krásné kostely, i když tak rozdílné. Já když jsem někam přijela, vždycky první návštěva byla v kostele, pokud tam byl (nejsem věřící, ale do kostelů chodím moc ráda) a pak jsem šla na hřbitov. Dodnes každý kostel který vidím otevřený musím navštívit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy,děkuji.Leckdy je kostel jedinou zajímavostí malé obce.Škoda,že jsou kostely zavřené.Věřící také nejsem,ale ráda je navštěvuji i hřbitovy.

      Vymazat
  4. Jituško, krásné stavby. Kostely mám ráda a dávám přednost spíš těm jednodušším a méně zdobným.
    Jaro v plném proudu, je to nádhera.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,děkuji.Já na tu velkou zdobnost také nejsem.

      Vymazat
  5. ahojky Jitka fotky sú ako vždy pekné najviac sa mi páčili fialky--mám ich rada je to môj kvet**********************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávko,děkuji.Fialky budu mít opět v dalším příspěvku.Mám je také ráda

      Vymazat
  6. Krásná užitečná projížďka a moc zajímavé kostely jsi nafotila i spoustu rozkvetlé krásy. Hned ty fotky potěší a zvednou náladu a přidají naději, že bude líp. Děkuji za krásnou podívanou. Určitě se ještě vrátím k prohlédnutí fotografií na počítači, kde si fotky vychutnám ve velkém formátu. Krásný večer a příjemné další jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, na hřbitovy chodím moc ráda, hlavně na ty malé, možná trochu zapomenuté. Člověk se tam, když nespěchá dočte vlastně historii onoho místa. A ten klid.
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím Jituško, moc hezké fotečky jsi pořídila radost pohledět a moc za ně děkuji,alespoň zde projdu příjemnou procházku, když se zatím nikam nesmí už mě to doma nebaví.Měj krásné slunné dny a opatruj se♥👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Omezení pohybu snad skončí koncem dubna,ale opatrní budeme muset být pořád,dokud nebude vakcína.

      Vymazat
  9. Jíťo to jsou opět skvělé fotky, krásná podívaná. Těch fialek co tam kvete. Krásně kvete i zlatý déšť, no ten mi na lodžii moc nejde. Loni kvetl, ale letos ani ťuk. Asi se mu v květináči nelíbí. Hezký den 💞🌹🍋🦋🌺🌼💞

    OdpovědětVymazat
  10. Leni,děkuji.Zlatý déšť mám ráda.Na zahrádce jsem měla veliký keř.Jsem ráda,že mi kvete pod okny.Možná,že potřebuje větší prostor.Zasaď si ho pod okny.My ho máme u garáží

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, krásné fotky z opravdu klidných míst.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  12. Mám kostely rád i když nejsem věřící. Mám to podobné jako VendyW. Pořídila jsi moc hezké záběry,takové uklidňující !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Patriku,děkuji.Také nejsem věřící,ale kostely navštěvuji ráda,i hřbitovy

      Vymazat
  13. Opět nádherné fotky****** jen jsem všechny si nemohla prohlédnout ja tam místo nich zákaz vjezdu ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Květuš,moc děkuji.Blogger poslední dny blbne,doufám,že se fotografie zase vrátí

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení