13.4.20

První včelka

Často teď vyrážím na kolo.Jezdím pořád stejné trasy,protože někam dál,což by někdy znamenalo projet celé město se moc neodvážím.Foťák si občas beru sebou i když vím,že cestou asi nic zajímavého nepotkám,přírodu tu mám vyfocenou už mockrát.Vyjížďky nejsou  ani tak o focení,ale o protáhnutí se a nadýchání krásného,jarního vzduchu.Nemám teď tolik pohybu,skoro nikam nechodím,ani k sestře,nebo za kamarádkama a tak jsem ráda,že mohu vyrazit aspoň na kolo.Jedu převážně po silnici.Tentokrát jsem jela směr Přepeře,Modřišice,Všeň,Žďár a tady jsem odbočila na Příhrazy,ale až tam jsem nejela a odbočila lesní cestou k Žabakoru.Tady ho uvidím z jiné strany než od silnice.

Ač je všední den potkávám dost cyklistů i pěších.


Nahoře jsou vidět Příhrazské skály


Nahoře,skoro uprostřed je restaurace Na Vyhlídce,kde jsme byli před uzavřením turistických lokalit.Restaurace je vidět i z dálnice, směr Mladá Boleslav


Rybník Žabakor s Ještědem nad ním.K rybníku blíže nejdu,protože elektrokolo je docela těžké a táhnout ho po louce se mi nechce.



Je tu krásně








Stormy kvetou




Konečně objevuji první včelku.



Na květech je jich plno.Létají mně kolem hlavy a slyším jejich bzukot








Když dojedu k silnici vidím,že je závora k rybníku otevřená,tak se jdu kousek podívat.





Ještě jsem odbočila na Loukovec,ale vracet jsem se musela zase na hlavní silnici.I odtud je vidět na Příhrazské skály


Věž kostela Povýšení svatého kříže v Loukovci



Ještěd v dáli



Co je to za ptáka nevím.




Teď už pojedu po silnici a tady nic zajímavého není.Je docela provoz a tak budu raději opatrná.
Mějte hezké dny

26 komentářů:

  1. Nádherné fotky jsi pořídila Jituško. Rybník Žabakor je opravdu nádherný ze všech stran. To se vždy u Tvých fotek kochám, protože je to i pro mě vzpomínka, kdy jsme šli z Březiny kolem něj.Jsou to sice známá místa. ale vždy jsou jiná a jinak zajímavá a tak děkuji za tuto krásnou projížďku. Přeji Ti moc pěkné jarní dny a těším se na další fotografie i několikrát focených známých míst, protože vždy se tam nejde něco jiného...nového a krásného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Raději bych objevovala něco nového,ale to hned tak nebude.Jako senioři se budeme muset chránit pořád.

      Vymazat
  2. Jitko, parádní projížďka i nádherné jarní fotky. Už jsem koukala do map, kudy jsi jela. :o) Kolem rybníka Źabakor je opravdu krásně, a ty rozkvetlé stromy... Nádhera. Kochám se, kochám.
    Přeji pohodový sváteční večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Tady se jede hezky,sice pořád po silnici,ale po rovině.Ujela jsem 28 km.

      Vymazat
  3. Jíťo, super podívaná, nádherně to vše kvete. No doufejme, že nepřijdou mrazy 🌞🐥❣️💕🐔🐣

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.U nás naštěstí nemrzlo,ale chladno je

      Vymazat
  4. Jituš, krásný výlet po ještě krásnějším koutu naší země. :-D Zavzpomínala jsem nejen na naše cesty do Českého ráje, ale i na náš pobyt v kempu v Příhrazech. A také na spolužačku Jarmilu, která žije v Loukově.
    Krásné fotky jsi pořídila. :-D Já včera na zahradě vysvětlovala včelám, aby se radši ještě schovaly, že se má ochladit. Snad přežijí nejen ony, ale i kvetoucí stromy.
    Hezké povelikonoční dny. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.U nás se ochladilo,ale nemrzlo.Pro jistotu jsem kytky z balkonu schovala dovnitř.Snad se včelkám nic nestalo.

      Vymazat
  5. moc pěkná projížďka,Sv.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezká projížďka, Jituško! Naštěstí je tu ta příroda, taky mi kontakt s přáteli, s rodinou moc chybí...
    Měj pokud možno hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, krásné fotky. Venku to jen kvete. My se snažíme taky někam do přírody, ale na některých místech je narváno a na cyklostezce je to jeden jezdec za druhým. A přiznám se, že když jedou hned vedle mě všichni bez roušky a funí, nemám z toho dobrý pocit ...
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,děkuji.Teď je cyklistů opravdu hodně.Takovým místům se vyhýbám.

      Vymazat
  8. No...dala jsem si na tenhle týden předsevzetí, že pokud nebudu dělat na zahradě a nebudu chodit do práce, tak budu jezdit na kole. Jenže počasí mne vyšplouchlo. Je zima jak v morně, co chvíli chumelenice nebo déšť....a předpovídají to na celý týden i příští....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy,teď je na kolo zima,ale od konce týdne se má zase oteplit.Musím jezdit na kole,protože jinak nikam nechodím.Sice k tloustnutí nemám sklony,ale stejně si připadnu občas,jak pecka.

      Vymazat
  9. Nádherné fotografie i projížďka Jituško *********U nás včera od 14 - 18 hod byla hrozná průtrž, lilo do toho byl vítr a bouřka, od 18 jen pršelo. Měla jsem strach, aby mi to zase nešlo do bytu. Ráno jsme byli bez vody, odpoledne se ve studni voda doplnila. Nyní to máme zase v pořádku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.Tak to jste si užili.Já si přála,aby trochu zapršelo,ale u nás nic.Máte to tam s počasím nějaký horší,jak my na severu.Hlavně,že tě to zase nevytopilo.

      Vymazat
  10. Je to krásné Jituško,všechno hezky kvete ,ale u nás dneska doslova chumelilo.Teď svítí sluníčko,ale je chladno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.U nás padaly velké vločky sněhu,ale jenom chvíli.Je chladno,ale nemrzlo.

      Vymazat
  11. Hezký večer Jituško. Ještě jsem se vrátila a prošla ty krásné fotografie. Na louce to vypadá na vránu šedou, ale nevím, jak je daleko a jak je velká. To se na fotce z dálky moc poznat nedá. Měj krásný další jarní týden i když je venku pěkná kosa...Tady byl ráno poprašek sněhu.

    OdpovědětVymazat
  12. Jaru,já nemohla toho ptáka ani podle fotografií identifikovat.Karel je nemocný a tak jsem ho raději neotravovala.

    OdpovědětVymazat
  13. Včelky,to je moje, nemůžu se vynadívat. Moc pěkné fotky, Jitko.
    Hezké dny, Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Byla jsem ráda,že jsem viděla konečně včelky.Však také všechno rozkvétá

      Vymazat
  14. Opět moc krásné fotky konečně nám jaro čaruje👍díky Jitulko za ně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Příroda udělala za poslední dny velký skok.Všechno rozkvétá

      Vymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení