14.7.21

Křišťálový chrám-pokračování

 Dnes Vás vezmu do Křišťálového chrámu v Kunraticích,který vznikl v kostele Povýšení svatého Kříže za souhlasu a spolupráce obce Kunratice a Římskokatolické farnosti.Kostel byl postavený v letech 1832-1833 a od roku 1965 je chráněn jako kulturní památka.Projekt uměleckého skláře Jiřího Pačínka na vybudování Křišťálového chrámu se zrodil před několika lety a letos na jaře byl dokončen.Sklo se jako ušlechtilý materiál objevuje v církevních stavbách po staletí.Uvnitř kostela jsou umístěny více než tři stovky skleněných výtvorů z dílny pana Pačínka.Na prohlédnutí kostela jsme měli příjemnou průvodkyni a dozvěděli se hodně zajímavostí a ráda nám zodpověděla i naše dotazy.Samozřejmě jsem se hned zeptala,zda mohu fotit.A  odpověď zněla:Vy přímo musíte,aby o nás všude věděli.To mě potěšilo.Nejdříve nás provedla na kůru.








Skleněný betlém.Špatně se mi proti oknu fotil



Sklo mám velmi ráda a tak jsem jen s úžasem koukala.




Neuměla bych si vybrat







Korunovační klenoty










Na zdech je Křížová cesta




V kostele byl letos objeven starobylý sklem zdobený boží hrob,který se dochoval ukrytý pod schody na kůr kostela.Zajímavá památka je s nejvyšší pravděpodobností dílem rodiny Zbitků z Olomouce ze druhé poloviny 19.století.Jde o stovky ručně broušených kamenů,které jsou upevněné do koženkového papíru,takže tvoří vitráž,kterou může procházet světlo.Proto je boží hrob zezadu nasvícen.



Je to velká krása.


V kostele byl příjemný chládek,venku vedro k padnutí.Ještě jsem si vyfotila na návsi v Kunraticích
sochu císaře  Josefa II. z roku 1882,který tuto obec kdysi navštívil.



Náš výlet skončil.Moc se mi tady líbilo.
Mějte hezké letní dny

34 komentářů:

  1. Jitu, návštěva kostela se mi moc líbí. To sklo je krásné, líbí se mi hlavně poháry. A nasvícený boží hrob je úžasná památka.

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, tak to je vydatný příspěvek! ti skláři jsou ale kouzelníci.A tys nám to hezky zachytila...pěkné! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,to jsou.Jednou,když jsme byli na exkurzi v Novém Boru,mohla jsem si jejich práci vyzkoušet,ale mám slabé plíce.Akorát jsem si tak plivla

      Vymazat
  3. Ten kostel je moc krásný.Ale to sklo,to je skutečně nádhera,moc hezky jste to nafotila.Práce sklářů,jejich um je obdivuhodný.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné sklo. Úžasná práce!
    Krásný večer, Jituško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,přesně tak.Něco pro mě,já sklo miluju

      Vymazat
  5. Úžasné místo, skutečný chrám křišťálu!
    Ráda bych se tam podívala.
    Jituško, děkuji a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Týýýýýýýýýýý jó to je nádhera. Mám ráda sklo. Šikovné ručičky tvoří tuto krásu. Díky Jíťo za tuto podívanou ♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,také mám ráda sklo.Nějakou vázu bych brala,cena tak kolem 2 tisíc.

      Vymazat
  7. To je krása. A výborný nápad takhle vyzdobit kostel. A samozřejmě nádherné fotky!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je nádherááááááááááááá Jituško to sklo a ten betlém něco překrásné moc děkuji za tvé nádherné fotečky užívej si krásné léto ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Jsem ráda,že se Vám to všem líbí

      Vymazat
  9. Jituš, krásné sklo v úžasném prostředí, a ještě od Tebe...Díky za fotečky ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Jitu to je úžasné. Škoda, že jsme kvůli objížďkám a uzavírce silnice do Kunratic přišli o tak skvělou podívanou, ale zase jsme viděli jiná krásná místa. Na tuto krásu snad dojde jindy. Ten Boží hrob je nádherný i celá výzdoba. Už jsem to viděla v nějaké reportáži, ale fotku si můžu prohlédnout do detailů.Diky za hezkou podívanou. Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.My se sem chystali už dlouho a určitě se přijedeme podívat i v zimě.

      Vymazat
  11. Jituško,
    nemám slov, jak je to krásný. Maru

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Jituš, kráása veliká...moc děkuji...♥

    OdpovědětVymazat
  13. Jitko, nádherné,děkuji za zprostředkování že krásy. Fukčárinka ��

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to je krása. Stojí za to podívat se na fotky ne jenom jednou. Díky za ně !
    Hezký den, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško, už jsem tu po druhé, tak moc se mi to líbí. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,jen se kochej.Ty jsi přeci velká milovnice skla

      Vymazat
  16. No páni Jitu, tak to je opravdu něco tak nádherného i já mám ráda sklo. Koně by se líbili starší dcerce. Moc díky za tu krásu a věřím, že sis to užila. Opatruj se a měj krásný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Také mám ráda sklo a pár hezkých kousků mám ze Sklářské školy z Železného Brodu

      Vymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení