27.7.21

Skanzen Přerov nad Labem

 Skanzen,přesněji Polabské národopisné muzeum v Přerově nad Labem se nachází v okrese Nymburk ve Středočeském kraji.A protože mám vždy na pár dnů u sebe vnučky od syna,tak přemýšlím kam se s nimi podívat.Jsou to už větší slečny a tak spíše ony hlídají mě,než já je.Sice by je bavilo více courat po obchodech  s módou,to jsme si dopřály,když tu byly na začátku prázdnin,ale skanzenem jsem je také potěšila.Hlavně je skanzen kousek od mé nejmladší sestry,která mě prosila,abychom se u nich stavěli,že děvčata dlouho neviděla.Skanzen prezentuje prostřednictvím přenesených objektů lidové architektury kulturu středního Polabí.Figurínami doplněné interiéry ilustrují život na polabské vesnici od poloviny 18.století do první poloviny 20.století.Skanzen se řadí mezi první svého druhu ve střední Evropě.V současné době stojí na ploše dvou hektarů  téměř čtyřicet objektů lidové architektury.

Z prohlídky udělám dva příspěvky.Nejdříve se projdeme po venku,prohlédneme si krásné roubenky a v dalším příspěvku nakoukneme dovnitř.



























































Sluníčko v pátek pořádně pálilo.Ještě v 15 hodin bylo u sestry ve stínu 31 stupňů.To je Polabí.U nás je horko pořád,zatím nespadla ani kapka.A proto se půjdeme v příštím příspěvku podívat do chaloupek,abychom se trochu zchladili,tam bylo příjemně.
Mějte se hezky

42 komentářů:

  1. Jitu to jsou moc hezké fotografie i super výlet. Měj se hezky hlavně ve zdraví.🌹 🌺

    OdpovědětVymazat
  2. Jitulko zdravím no nádherné fotečky určitě jste se schladili chaloupky krásné moc děkuji za krásnou podívanou a užívej si krásné léto i když někdy to nejde ani vydržet venku ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Vždy jsem měla ráda teplo,ale poslední roky už ne.
      Měj se hezky

      Vymazat
  3. Jituško, už jsem tam dlouho nebyla, ale moc si mi ve skanzenu líbilo.
    Děkuji za připomenutí hezkého výletu a přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.My jsme tam už parkrát byli,protože moje sestra bydlí nedaleko

      Vymazat
  4. Jíťo skvělá podívaná, neznám ta místa a určitě by se mi tam líbilo. Nádherné chalopuky , květena a těch fuchsií co tam mají. Tu oranžovou kytičku neznám ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,ve skanzenu to působí uklidňujícím dojmem a byly jsme tam samy.Kytky neznám a tak ti neporadím co je to za kytičku

      Vymazat
  5. Jituško, u nás se tomu výletu říka, výlet jak NOHA. MOc krásné fotky Jituško. Maru

    OdpovědětVymazat
  6. Mám taková místa, kde se procházím časy minulými, moc ráda. Takže Tvoje fotky jsem si se zájmem prohlédla. V tomto skanzenu jsem nikdy nebyla.
    Měj se hezky a těším se na další fotečky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,moc děkuji.Mám to stejně a vždy se mi oživí vzpomínky na prázdniny u tet.

      Vymazat
  7. Krásný výlet, je vidět že tenhle skanzen už spíš má modernější podobu staveb než třeba Veselý kopec nebo v Rožnově. On taky vlastně vznikal dost dlouho po nich. Mě tam tedy zaujaly ty nádherné květinové výzdoby. Fuchsie, begónie, muškáty.... na tom ujíždím takže když vidím takové krásné exempláře, tak jde na chvíli všechno stranou ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak.Já byla akorát v Rožňově a tenhle je modernější.
      Květinová výzdoba mě hned zaujala a tak jsem fotila.Mají to okolo chaloupek krásně upravené,starají se dobře.

      Vymazat
  8. Hned mě napadlo - škoda, že nejsem Tvoje vnučka, protože navštěvuješ místa, která mě baví ☺ ☺ ☺. Ale vážně, dnešní děti mají výhodu, že mají babičky v kondici, které mají přehled a rozhled a vyvezou je na místa, která jsem já poznala až v dospělosti. ... Skanzeny a muzea - to je moje, ale velmi dobře znám jen ten v Rožnově pod Radhoštěm. Tam jsem byla mockrát a mají tam tři návštěvnické okruhy. Ráda jsem se podívala do Přerova, toho vzdálenějšího, díky Tvým fotkám. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych nějaké menší vnučky ještě brala,snad bych je ještě zvládla.Teď už tolik s něma nevýletujeme,ale když jsem je hlídala celé prázdniny to bylo něco.
      V Rožnově pod Radhoštěm jsem byla taky,když jsme byli na týdenní dovolené v Beskydech

      Vymazat
  9. Jitu, věřím, že se vnučkám výlet líbil. Skanzen neznám a moc se mi líbí Tvoje fotky. Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem se pokochala krásným prostředím, měli jste krásný výlet a udělala jsi i pěkné fotky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Jitko, omlouvám se dnes za dlouhý komentář, ale...
    předně máš dva pěkné kousky vnuček!a jak vidno, hezky jim plníš prázdninové aktivity.
    Skanzen v Přerově n.L. máme blízko a taky jsme ze všech skanzenů v něm byli nejvíce. Proto jsem tam s tebou opět ráda nahlédla. Být tam s klukama, vzala bys je jistě i do vedlejšího muzea motorek? O tomto skanzenu se píše, že je nejstarší, neb byl založen už 1900, Rožnov údajně 1925, obrazili jsme s mužem hodně skanzenů, např. Hlinsko, Veselý Kopec, Kravaře Víseckou Rychtu, Zubrnice, Vysoký Chlumec, Kňovice a Rožnov nebo pěkný je ve Strážnici a další, ale do Přerovského bereme návštěvy, pokud tu nějaké máme. Tak doufám, že tě vnučky pochválily.Ještě je naproti přes silnici restaurace a cukrárna? Zdraví tě Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,ráda si tvůj komentář vždy přečtu.Také bych se ještě do nějakého skanzenu podívala.Byla jsem jenom v Rožňově a něco podobného je i v Ostré,to je v těch končinách jako Přerov.Vnučkám se tam líbilo.
      Do té restaurace jedeme někdy se sestrou a švagrem na oběd.Myslím,že ji mám i nafocenou

      Vymazat
  12. Jituš, skanzen v Přerově nad Labem znám dobře, byla jsem tam už víckrát. Jezdíme tam občas, když jsme na chalupě, není to od ní daleko. Ráda jsem se tam podívala zase s Tebou. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,také jsme tam nebyli poprvé a ani naposledy.

      Vymazat
  13. Jitu moc hezké fotografie. Ten skanzen je fakt krásný. Nádherné stavby. Zírám, jaké už jsou vnučky velké slečny. Měj krásné dny a užívejte si společných dní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Utíká to.Bohužel čím dál rychleji

      Vymazat
  14. Fotky jsou opravdu krásné. Byli jsme tam kdysi s manželem, ale teď v době plného kvetení je to pastva pro oči. Paráda 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Mají to tam moc hezky upravené,je vidět,že se o to starají.

      Vymazat
  15. Jituško, moc pěkný skanzen, přijde mně, že má takovou domáckou - babičkovskou atmosféru. Dovedu si tam představit prázdniny.
    Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš,určitě.Ovšem ptala jsem se vnuček,zda bych chtěly v takové chaloupce bydlet.To ne,ale na prázdniny by to braly.

      Vymazat
  16. Jituško to je nádhera tak tam by se mě moc líbilo ♥ Měj se moc hezky.Martina

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško,tam musí být krááásně :-) Moc pěkný skanzen, pěkně i osázený kytkami, tam by se mi taky líbilo :-)Třeba se nám někdy poštěstí taky skanzen v Přerově navštívit.
    Vnučky máš už velké slečny :-) Posílám pozdravy. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tam Alenko moc hezké.Ráda bych se tam podívala,když je to s vánoční tematikou.

      Vymazat
  18. Nádherný výlet, ani jsem nevěděla, že v Přerově je tak krásný skanzen. Děkuju za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Rozhodně stojí skanzen za návštěvu

      Vymazat
  19. moc krásné fotky Jituško. Měj prima letní dny

    OdpovědětVymazat
  20. Tak přesto,že jsem přerovačka,sice z jiného Přerova,tak tento kraj moc neznám.Proto jsem se zájmem zhlédla tvé krásné fotky .Dýchla na mne historie starých staveb,které mám ráda a doufám,že se tam někdy podívám.Měj krásné léto...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,vím,že je ještě další Přerov.Pobavili mě sousedi,když se ptali,kam s vnučkama vyrážíme a řekla jsem do Přerova.Tak řekli,bože tak daleko?Tak jsem je ujistila,že tento Přerov je kus od Prahy.Někdo ho vůbec nezná.

      Vymazat
  21. Janičko,děkuji za komentář

    OdpovědětVymazat
  22. Jejky to je nááádhera, úžasné stavení a atmosféry kolem ♥***********

    OdpovědětVymazat
  23. Jitko, tyto dva příspěvky ze skanzenu mi nějak utekly. Až díky Hance, která mi to napsala do komentáře pod můj příspěvek, jsem si je dohledala. My jsme tam totiž byli včera a bylo zde nádherně. Koukám, že máme nějaké fotky skoro stejné, ale zároveň máš plno jiných, které já zase nemám. A díky nim jsme nakoukla na další detaily, které mi na místě utekly, přesto, že jsme ve skanzenu strávili skoro celý den. :O) Ráda jsem nakoukla na Tvé fotky z jiného úhlu pohledu.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení