23.6.23

Nedobytné zvonice

Ve Velvarech je i kostel Všech svatých.Nepřekvapilo mě už,že je hřbitovní zeď zamčená a tak jsem se blíže nedostala,abych si hó mohla prohlédnout.

Na internetu píšou,že překvapí svoji tajemnou atmosférou.Bohužel jsem se nemohla přesvědčit.Kostel byl původně raně gotická stavba,několikrát

přestavována.Naposledy v letech 1997-2000.









                                             Barokní dřevěná zvonice Nabdín je usazena na šestiboké podezdívce.Původně se zde nacházely dva zvony.Zůstal jeden

                                              Vrata byla zavřená na zámek a tak jsem mohla fotit jenom zvenku a zařadit do své složky

nedobytných zvonic


 


K další dřevěné zvonici Skůry jsem už šla s obavami,že si ji opět nebudu moci prohlédnout.
Naštěstí vrata byla otevřena.Zvonice pochází ze 17.století a je postavena
na zděných základech.




Na hřbitově mě zaujaly i hodně staré náhrobky




Kostel sv.Františka Serafinského v Dolním Slivnu v okrese Mladá Boleslav byl vystavěn
ve 2.polovině 17.století v barokním slohu.V letech 1807-1808 byl
empírově upraven


Za kostelem stojí nově opravená zvonička.Nedočetla jsem se o ni více
ani na stránkách města



Vedle stojí socha sv.Jana Nepomuckého


Tím jsem uzavřela jeden výlet v okolí Velvar.
V noci popršelo,ale nic zvláštního,ani bouřka nebyla.Jinde to bylo asi daleko horší.
Hlavně,že povolila vedra.Včera bylo jako v peci.
Mějte hezký pátek a celý víkend





13 komentářů:

  1. Jitko, takové stavby mám ráda a už zítra budu mít podobný námět na blogu, předpřipravený několik dní. Velvary máme docela poběhané a často přes ně jezdíme.Třeba ke známým do Vraného a pod.
    Bouřka byla v noci slyšet někde nedaleko a sprchlo tady, ale nebouřilo.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám moc ráda zvoničky a taky staré náhrobky, tak jsem se ráda podívala. Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky Jituško , děkuji, že jsem si mohla prohlédnout místa , které vůbec neznám. U nás byl hic k nevydržení , v noc opět řádil déšť a vítr, dnes se ochladilo a celý den je dost veliký vítr ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško líbí se mě staré náhrobky, to si ráda prohlížím. Přeju hezký víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, moc ráda jsem se podívala na tvé fotky. Ten starý hřbitov je velmi působivý, mám taková místa ráda.
    Přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Staré stavby, obzvláště církevní, mají své kouzlo - stojí za povšimnutí i vyfocení. Fotka kostelíka obehnaného zdí je nádherná. Vidím, že ve vašem kraji je mnoho dřevěných zvonic, u nás to buď není nebo jsem zatím na ně nenarazila. Přeji krásný víkend!!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško,
    staré hroby mám moc ráda, u nás jich je moc, nikdo se o ně u nás nestará je to památka a veliká škoda, Maru.

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní25.06.23 8:11

    Jitko,to jste byli v mém rodném kraji.Zvonice jste krásně zachytila.Okolí Velvar znám a mám to tam ráda.Ivana

    OdpovědětVymazat
  9. Dolnoslivenská zvonička: Zvoničky se u nás stavěly v době baroka, přesný rok vzniku této dolnoslivenské zvoničky není znám. Snad byla součástí hřbitova pro D. Slivno, Slivínko, Hřivno a Kropáčovu Vrutici. Hřbitov existoval u kostela do r. 1708, možná vznikla až později. Objekt mohl být postaven na základě tzv. Ohňového patentu Marie Terezie z roku 1751, který nařizoval, že v každé obci má být funkční a veřejně přístupný zvon. Nejstarší záznamy o zvoničce pocházejí z r. 1853, kdy došlo k její celkové opravě. Její lucerna s křížkem byla pobita plechem. V r. 1869 byl do ní umístěn zvon, který měl to štěstí, že nebyl zrekvírován pro válečné účely za obou světových válek. Podle pamětníků se ještě v 50. letech min. století zvonilo klekání a umíráček. Mezi slivenské zvoníky patřili Rambousek, Burdil, Papoušek... V 60. letech sloužila zvonička i jako márnice.

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný den Jíťo, krásné fotky, mám tyto staré stavby ráda ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Tak zase moc pěkné fotky! To je nějakých zvonic, co jsi navštívila.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji za doprovodné povídání a kouzelné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Staré stavby mám ráda a díky Jitu za tu krásu.♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení