1.12.23

Pozvánka do kuchyně

                                     Od háčkování vás pozvu do kuchyně,protože jak vaření,tak  pečení patří také mezi moje koníčky.

                                             Jablečné muffiny byla taková rychlovka,když se ozvali známí,že jsou nedaleko

                                                   a že by se s námi rádi viděli.Já neřeknu nikomu ne,u nás je každý vítán.

                                                        Jenže co narychlo ke kávě.Doma jsem měla dvě poslední jablka a tak

                                                               jsem si vzpomněla na muffiny.Pekla jsem je hodně vnoučatům.

                                                                                    V papírových košíčkách vypadají hezky

                                                                Recept: 2 jablka,125 g hladké mouky,125 g polohrubé mouky,

                                                                 1/2 prášku do pečiva,125 g cukru,lžička skořice,125 ml mléka,

                                                                          2 vejce,4 lžíce oleje.Peče se 25 minut na 180 stupňů.

                                                                                     Muffiny chutnaly,byla jsem ráda




A protože jsem den před tím pekla podle receptu sestry sýrové rohlíčky a ještě zbyly a
      a tak jsem je pohostila i jimi.Ty hodně chutnaly pánům.


Syrové rohlíčky

500 g hladké mouky,250 g nastrouhané goudy,100 g taveného sýra
200 g zakysané smetany,1 žloutek,250 g rozpuštěného másla,2 lžičky soli
a celé droždí,které se jenom rozdrobí do mouky a hned zpracovává.
Nechá se hodinu  kynout.Potom se tvoří rohlíčky.Mám už v receptech,jakým způsobem,ale
to asi většina z vás ví.Hotové se potřou bílkem a posypou strouhaným sýrem.
Pro manžela jsem pár na jeho přání posypala sezamem.Pečeme dorůžova.




                                                Podle blogerky Bětušky jsem pekla banánový chlebíček.Měla jsem doma zrovna
                                                         přezrálé banány.Recept je u ni na blogu,ale najdete je i na internetu.
                                                              Já jsem pouze do těsta přidala rozdrobené ořechy.Máme je rádi ve všem.

                                                                                                                        




Zrovna tak jsem upekla z půlky dýně Hokaido další chlebíček.
Dýni jsem oloupala a vydlabala,povařila a rozmačkala.
Přidala jsem190 g hladké mouky,na lžičku kypřící prášek,120 g cukru krupice,
2 vajíčka, strouhaný muškátový oříšek,150 g rozpuštěného másla,půl lžičky soli.
Peče se 30-40 min.při 180 stupních.
Opět přidala ořechy.




  A k sladkému výborný šípkový čaj.Mám ho ráda od dětství.kdy jsme s babičkou sbíraly šípky a ona je sušila
.Dceři nanosila postupně do restaurace jedna stará paní., co k nim chodí na obědy,tři košíky šípkůTak jsem se jich ujala.
                                                                             Sušila jsem snad týden,jak v sušičce,tak v troubě.Usušit šípky není jen tak.                                                                                    




Z druhé polovině dýně jsem si udělala do malého pekáčku nákyp.
Přidala jsem k dýni zeleninu,co jsem měla doma.Nějakou čerstvou a zbytek zmražené.
Okořenila,to každý podle sebe,zalila smetanou a navrch dala strouhaný sýr.
Moc jsem si pochutnala.Dal se jíst i studený



Každý rok v listopadu peču na zkoušku vánočku.Mám hodně receptů a nikdy nevím,kterou jsem pekla
naposledy.Tentokrát mi recept napsal manžel podle videa kuchaře Petra Stupka.Jeho video je na Youtube
Legrace byla,když jsem ji pletla ze šesti pramenů.Já vždycky pletla z devíti.
Vy to asi znáte.Překříží se ruce a pravá bere prameny zleva a levá zprava.Koukala jsem u toho na
video na Youtube,ale chvíli jsem nevěděla,co dělá pravá a co levá.Pobavila jsem se u toho




Výsledek byl snad dobrý a hlavně chutný.


Do vánočky se dávají čtyři žloutky a co s bílkama?Manžel měl chuť na kremrole,tak jsem pekla ještě je,
ale tentokrát z kupovaného listového těsta a bílek pořád zbýval.Tak ještě pusinky.
Nemyslete,že jsme to všechno snědli sami.Podělíme se s rodinou a dám i sousedce


A na závěr,to co mohu celý rok.Zmrzlina a tentokrát z manga.
Poprvé jsem ji ochutnala nedávno u dcery.
Kompotované mango a kokosové mléko a cukr podle libosti.
Konsistencí to spíše připomíná nanuk,ale je to výborné.
Já naplnila malé vaničky,protože formičky na nanuky mám v mrazáku



No a v neděli začíná advent,blíží se vánoce a čeká nás pečení cukroví.
Docela se těším.Máme Vánoce s manželem rádi se vším všudy.
Mějte hezký předvánoční čas a příště už vás vezmu zase na nějakou zasněženou procházku


20 komentářů:

  1. Tak to je tedy pokoukáníčko ! A zcela určitě i pochutnáníčko !Jsi kuchařka každým coulem. Samé dobrůtky ! Receptík na sýrové rohlíčky si opíšu.
    Měj pěkný víkend s první adventní nedělí !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, tedy naštěstí nemám hlad! Takových dobrot! Moc se mi líbí ty sýrové rohlíčky a zmrzka, tu určitě vyzkouším! To pletení vánočky to je tedy něco! Taky si k pramenům umím zaplést i ruce :o)
    Měj se moc hezky a užívej adventní čas. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Podle všech těch dobrot má ta restaurace pobočku také ve vaší kuchyni. Není potřeba nějaké složité recepty a i z toho co dům dá se dá vyrobit hodně parády. Já mám připravený kvásek a dnes až se setmí zatopím ve sporáku, zavolám kocoura a budeme péct tentokrát zelenivový koláč. Všechny pochoutky jsou k nakousnutí, hodně mě inspirovaly recepty na ty chlebíčky.

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, to je nabídka, dala bych si od všeho něco. Zlákaly mne sýrové rohlíčky a ta zmrzlina, to asi udělám. Díky za tipy, jsi skvělá kuchařka, pá 😊😀

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to jsem neměla dnes dobrý nápad koukat na tvůj blog večer!!! Pavlovův reflex se dostavil okamžitě!!! - Věřím, že vše bylo dobré a všem chutnalo. Přeji hezký víkend!!
    "Můj FOTO svět"

    OdpovědětVymazat
  6. Jituš, tolik dobrot, zobla bych z každého. Na rohlíčky jsem si napsala recept. Pohodový adventní víkend přejeme z Kožuškova😺

    OdpovědětVymazat
  7. Takových dobrot jsi pekla a jedna lepší než druhá. Šípkový čaj mám zrovna uvařený, zítra přijedou vnoučata a budeme péct perníčky, těsto je již připravené. Sýrové rohlíčky vypadají nádherně a asi i jsou chutné podle ingrediencí. Chlebíčky to je vděčné pečení, schová se tam leccos a chutnají dobře.
    Pěkný adventní víkend přeje Večernice

    OdpovědětVymazat
  8. Jitulko moc děkuji za pozvání do Tvé kuchyně takové dobroty teda a ty šípky to máš nadílku u nás moc nerostou krásný víkend přeji ..

    OdpovědětVymazat
  9. Jíťo, vše vypadá lákavě a dávám jednučku s hvězdičkou šikulko. Takových dobrůtek. Vánočku máš úžasnou. Já trnu každý rok , že se mi sveze i když má špejle.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Jituško, to je tedy dobrot... Ochutnala bych u Tebe zmrzlinu, já jsem hodně zmrzlinová. Ale i ostatní by stálo za hřích... Šípkový čaj mám moc ráda, taky každý rok sušim větší množství. Hezký víkend přeju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš,to jsou tedy dobroty,až se mně sbíhají sliny.Jsi šikovná kuchařka.Ty rohlíčky mne zaujaly.Přeji hezkýpředvánočni čas.

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, to je dobrot, jen se sliny sbíhají.
    Hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý článek. Určitě něco vyzkouším. moc se mi líbily mimo jiné i ty rohlíčky.

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní02.12.23 9:32

    Jituško, slintám, polykám sliny jak bych si dala Tvoje pečení, dříve jsem psala, škoda, že nebydlíme kousek od sebe nyní píšu, ještě, že nebydlíme blízko to bych ztloustla chodit k Tobě na návštevy. Díky, díky za nádherné pečení. Maru

    OdpovědětVymazat
  15. Jituš, to je nářez! Tak já bych si vybrala ty sýrové rohlíčky a vánočku, ale tu dělám běžně. Je vidět, že Tě vaření a pečení baví. Ať Ti to vydrží. 😎

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško jsi pilná jako včelička a moc šikovná. ♥

    OdpovědětVymazat
  17. To je dobrůtek jen mám chutě zakousnout hihi.Jsi velmi moc šikovná a máš u mne velký obdiv a doufám, že doma tě Jitu chválí ne jako u mne doma,ten mě opět táák nas...že asi nebudu dělat nic, když neumí ocenit hihi. Krásný advent ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jo, ze všeho masa mám nejraději sladké...to bych si mufínek dala. Jiřina z N

    OdpovědětVymazat
  19. No to jsou dobrůtky až se sliny sbíhají , jsi šikulka ♥

    OdpovědětVymazat
  20. Anonymní11.12.23 8:27

    Jituško, to je tolik dobrot, moc za tohle děkuji, vždy mi to nastartuje ten den ,tolik dobrot tohle je to nejlepší z fotek, příroda, kostely, jo, krása,ale dobroty to nemůže nahradit..... Maru

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení