16.8.24

Čas loučení

        Od dubna jsem sledovala díky kamerám tři hnízda v okolí.A o dalších jsem si četla a prohlížela fotografie ve skupině Čapí hnízda na Fb.Každý den jsem věděla,co je nového na hnízdech.S děvčatama jsme s nimi všechno prožívaly,byly to  příběhy šťastné,ale i smutné.S některými mladými čápy jsme se už rozloučily.Opouštějí hnízda před svými rodiči a shromažďují se společně na shromaždištích..U nás jsem žádné takové místo nenašla,tak nevím,kam naši mladí odletěli.Čtyři mladí čápi z hnízda v Mnichově Hradišti odletěli 10.8.Rodiče zatím zůstávají.Jedináček z  hnízda v Příšovicích to vzal nezvykle fofrem.Je pryč už delší dobu.Rodiče na hnízdě osaměli a poslední dny je na hnízdě už jenom jeden dospělý.V hnízdě v Kněžmostě páreček zatím přetrvává.Jsou to moji oblíbenci Kníže a Xanty.Ráda bych je viděla další rok spolu na hnízdě i s mladými,ale sotva je poznám.Jsem špatný detailista.Děvčata své oblíbence poznají i v letu podle určitých znaků.To já nedokážu.

                                                                       



Čáp při jednom z našich výletů.Už si nevzpomenu,kde to přesně bylo





Čápi v Jičíně.Tady to byl jeden ze smutných príběhů.Jeden čáp při jednom z prvních letů zahynul.
My tam přijeli asi hodinu po té události.Měla jsem zbytek dne naprosto zkažený



Mladí čápi na hnízdě v Hoškovicích.Fotografie jsou pořízeny v různé dny









Tolik čápů jsem zatím pohromadě neviděla.Možná to bylo jedno z míst,kde se mladí čápi
shromažďovali.Kousek za Mladou Boleslaví.To dostal manžel tip od kamaráda a 
tak jsme se tam vypravili.Za další týden už tu nebyli















                                                                    Mladí čápi na hnízdě v Mnichově Hradišti



Měli jsme štěstí,že byli na hnízdě






Měla jsem štěstí,že byl páreček dospělých čápů i na hnízdě v Kněžmostě.
Kníže a Xanti.Moje srdeční záležitost.Vždy mě přitahovaly smutné příběhy.
Jejich příběh jsem dala na blog nedávno.


Kníže,co toho letos zažil


Xanti,zřejmě mladá bojovnice.Teď jsou s Knížetem pořád spolu a snad společně i odletí do
teplých krajin


Ráno na hnízdě v Mnichově Hradišti.Rodiče osaměli
Foto je screen obrazovky díky kameře

                                                                                

V Příšovicích zůstal na hnízdě jeden dospělý
Foto screen obrazovky díky kameře


Brzy se všichni vydají na dlouho cestu




Přeji všem mladým čápům i dospělým šťastný let.Ať je cestou nečekají velké překážky,protože
na jaře se s děvčatama na ně budeme velmi těšit.
Přeji vám hezký pátek i celý víkend




20 komentářů:

  1. Jituško, nádhera!
    Překrásné rozloučení!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, pěkná přehlídka čapích hnízd i samotných čápů. Také jim přeji šťastný let. Díky za přehled a měj se fajn. Zdraví Večernice

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, moc pěkný čapí článek. A tedy ten slet čápů... - to jsem taky ještě nikdy neviděla.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Taky na fb a Googlu sleduju čápy, hlavně Bohunku a Bohdana z Bohuslavic. Nejvíc mne ale dostal dojemný příběh čápíků z Ústí nad Orlicí, kde ze čtyř čápat přežil jen jeden, a ten navíc měl úraz el. proudem. Naštěstí je v pořádku, a bude moci vyrazit za ostatními. Co mě mrzí je to, že v České Třebové není ochota namontovat na zdejší hnízdo kameru takže o těch místních čápech nemám povědomí jak si vedou. Kdysi bylo hnízdo i tady v Rybníku, jenže nešťastně postavené na jaře na funkčním komínu fabričky. Když ochránci okamžitě hnízdo přeložili vedle na novou konstrukci, čápi o něj přestali mít zájem a odlétli. Už nikdy na něm žádní nezahnízdili.

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, to jsou ptáci, kteří jsou moc sympatičtí a ráda je pozoruji, fotím, jak na hnízdech, tak na loukách. Ale spíš nahodile, u nás o žádné kameře nevím. Máš tu pořádnou sbírku působivých fotek.
    Známí ve Starém Městě pd Landštejnem mají hnízdo přímo v zahradě na komíně a v době krmení mladých jim tam padali z komína i hadi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, to je nádhera tak z blízka je vidět, díky, moc, moc krásné snímky.Maru

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je hezká čapí reportáž!!! Ten strom "obsypaný" čápy je super! Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko,moc hezky napsané a doplněné krásnými fotografiemi.👍 Přeji pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Jíťo, děkuji za tu krásnou podívanou. Parádní fotečky i povídání ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, moc hezký článek a fotografie. Ani není co dodat. Ať se zas na jaře vrátí. I tady máme štěstí, že tu jsou čápi. Ale letos toho o nich moc nevím.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky přeji čápům šťastný let! Jsou krásní! Nikdy jsem jich neviděla tolik pohromadě. Ještě si jdu přečíst, co Kníže zažil...
    Měj se moc hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  12. Jejky srdíčko i oko jsi Jituško svými fotkami a povídáním potěšila, mooooc děkuji. Slet čápů jsem ještě neviděla. Jsi šikulka ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Jitulko zdravím moc hezká reportáž krásné povídáni nádherné fotečky u nás také líta čap a nám přinesl pravnoučka 12 se nám narodil Oliver od Jasmínky a Mikuláška bratříček tak jsou už 3 vnučka se dala na 3 dítě ale mám radost mám je tady za rohem

    OdpovědětVymazat
  14. Jituš, je to pěkné takto pozorovat čápy, někdy i smutné. I jejich odlet (neodletí všichni) zvěstuje konec léta a z toho radost nemám. U nás to pozorovat nemohu, ale vidím, že jsou oblasti, kde je čápů hodně a určitě tam mají potravu a daří se jim. Já se tím nezabývám, když tu je "svátek" vidět čápa, tak se věnuji spíše kulturním památkám. 👍

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotky, fakt ! Ti naši nedalecí čápi se už taky chystají, ale ještě se na hnízdo občas vrátí.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško, i naše hnízdo už osiřelo. Trojčata odletěla už začátkem srpna a teď o víkendu asi i rodiče. Teď to bude smutné až do dubna, než se zase vrátí.
    Díky za krásné fotky i povídání. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
  17. Hezky blog i fotografie. Michael Sch.

    OdpovědětVymazat
  18. Nádherné fotky Jiruško. Je zajímavé, že se pustí na cestu nejdříve děti bez rodičů a rodiče vyčkávají.

    OdpovědětVymazat
  19. Pane jo, to je čápů, nádhera ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení