10.8.24

Katusice

   Kousek za Mladou Boleslaví se nachází obec Katusice.Vždy jsme odbočku na Katusice míjeli,až jednou říkám manželovi,aby odbočil.Na navigaci jsem našla zajímavý kostel.Gotický kostel Nanebevzetí Panny Marie je z roku 1352.V 19.století byl po požáru novogoticky upraven.Fotografie jsou v takovém zvláštním oparu,který to dopoledne byl.













Novorenesanční dvůr Krouských z roku  1880


Na domě je pamětní deska na Jana Nepomuka Krouského,který zde žil








V dálce je malý a velký Bezděz






Na louce to bzučelo


Konečně mi zapózoval motýl


O kousek dál to zase bučelo




A tady byla přehlídka ladnosti







Na obzoru hrad Trosky




Babočka síťkovaná.To byl zatím ten den můj největší úlovek,co se týká motýlů.
Moc štěstí na ně nemám



Mějte hezký víkend


18 komentářů:

  1. Jituško, ten kostel je překrásný! Miluji tyhle cihlové stavby, je to taková vzpomínka na Anglii.
    A tvé další fotky - nádhera! Ty prostě umíš!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Katusice je docela zvláštní název, jako by odvozený od katovského řemesla ;-). Čím jsi to fotila? U těch staveb je hodně vidět deformace obvyklá pro extrémně širokoúhlé objektivy, nejvíc je ta soudkovitost vidět na tom domě. U těch ostatních z krajiny už to není znatelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotila jsem kostel širokoúhlou předsádkou.Poprvé.Snažila jsem se fotky oříznout,ale znalec,jako ty to poznal.Učím se ji používat,ale není to přesně ono

      Vymazat
    2. To bude chtít asi čas přijít na to jak s ní fotit. Mě třeba tohle někdy dělá mobil, když s ním fotím a přepnu na na 64 mpx HD. To občas koukám co mi z toho vyleze! Na takové focení je ideální objektiv 10 -12 mm protože má velký záběr ale ještě tolik nedeformuje. Vím že Nikon ho dělá, jenže je dost drahý. A to samé bude asi Sony.

      Vymazat
  3. Kostel je nádherný a ta příroda nádherná. Ach, to je u nás krásně. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný kostel i příroda a bzučení i bučení se mi moc líbí.Hezké léto..🌞

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, krásný kostel - mám tyhle typy s přiznaným zdivem ráda. A ostatní fotky jsou taky moc hezké. Nad koni by vzdychala moje snacha - je koňařka...

    OdpovědětVymazat
  6. Jitulko moc zdravím fotečky super a ten kostel je nádherný a kolem ta příroda také já tu mám vnuka a sestru s vnoučaty tak mám veselo opatruj se..

    OdpovědětVymazat
  7. Když se jede autem, je možné navštívit více zajímavých míst. tem kamenný kostelík je opravdu skvostný. A příroda, luční květiny, zvířata, to je takový poklid. leknínů prý je letos méně. Krásné fotky, Jituško.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné fotky!! Ten kostel mi opět připomněl, že takové kamenné stavby ve svém okolí nevidím. Snímky z pastvin mě velmi potěšily, tohle mám ráda. Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, moc krásné fotky a kostel je nádherný 🌞🍀🌸

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, taková všehochuť přírody a staveb - potěšila mě. Je u nás krásně a hezky jsi to zachytila.

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, krásná letní atmosféra z těch fotech sálá.
    Přeju prima dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, zase krásné fotky. Maru

    OdpovědětVymazat
  13. Stavby a příroda nádherná ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško, půvabné letní fotky z neznámého místa.
    Díky a zdravím. Jitka

    OdpovědětVymazat
  15. Jíťo ten kostel to je krása. Všechny fotky super. Louky, koníci , květena atd.

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško také jsem se pozastavila nad fotkami s kostelem, samo nádherné jsou všechny ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení