5.8.24

Pod Bezdězem

       Hned na začátku vás musím ujistit,že v tom horko,které bylo jsme vůbec neměli v plánu jít na hrad Bezděz. Navíc v pondělí je hrad zavřený.Jeli jsme na louky pod Bezdězem kvůli motýlům a také,aby se proběhla Bleky,kterou jsme mladým týden hlídali.Naladila mě sousedka,že syn byl na Bezdězu a dole na loukách plno motýlů.Kdysi jsem tu motýly fotila,byly tu krásné louky plné květů. Hrad Bezděz je vidět z daleka.

                                        

   



Řekla jsem Bleky:sedni,budeš mít fotku s hradem Bezděz




Pod Bezdězem je velké makové pole





Motýli nikde



Musela jsem důkladně pátrat.Fotografie jsou dost nejasné.Motýli byli schovaní v trávě.
Zřejmě bělásek řepový



                                                               Nedokázala jsem určit
                                                                                     


Okáčů je všude nejvíce


Bělásek řepkový



Pod hradem je rybník.Hned bych do něj vlezla.Nebude asi ke koupání.Bleky jsem zadržela na poslední chvíli.
Vidí vodu a už by skočila




Kachní pohodička


Krásný,majestátný hrad.Třeba se na podzim nahoru vydáme,hrad je otevřen do konce října



Hezká kaplička




Potkali jsme i koníčky




Cestou domů se nad krajinou vypíná další kopec,Ralsko.




Na výlety v horku vyjíždíme ráno,abychom  byli v tom nejhorším zase doma.
A protože i v horku se jí,tak i peču.Manžel má rád k odpolední kávě něco sladkého.
Když neupeču nakoupí si tolik sladkostí a já si myslím,že je lepší něco upéct doma.
Máme od mladých rybíz a koláč s rybízem máme rádi



Peču si i chleba.Tento je žitný



Jinak k obědu máme jenom něco lehkého.Hlavně hodně zeleniny,kterou mám ráda.
Manžel si zvyká.Co má dnu,už nevyžaduje každý den  maso.


Snacha ví,že mám ráda červenou řepu a tak mě občas obdaruje.Tahle byla oranžová,je to jiná odrůda salátová zlatá Burpees 
Golden.Vynikající.Nejdříve ji trochu povařím a peču v horkovzdušné fritéze.Osolím,pokapu olivovým olejem a navrch tymián.Tady jsou vidět mé neposlušné ruce.Pokapat,je pro ně zalít.
Oranžová řepa je velmi šťavňatá a zachutnala mi více,jak červená


Tak to je pro dnešek všechno.
Mějte hezký začátek nového týdne


16 komentářů:

  1. Vidím Bezděz a je mi horko i v zimě. Šlapali jsme na něj z nádraží, tenkrát na poli byly slunečnice. To byla krása. Motýlky si nakonec také ulovila. V horkých dnech já nesmím vůbec zapínat troubu. Zakazuje manžel. Že existuje zlatá červená řepa jsem vůbec nevěděla. Také mám červenou řepu ráda. Ale už druhým rokem se jí u nás na zahradě moc nedaří. Hezký den přeji.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní05.08.24 8:05

    Jituško, Bleky je krásná a konečně zase moje milované jídlo, jak víš tyhle fotky Tvých pochutin miluju, to bych si dala. Maru

    OdpovědětVymazat
  3. I v tom bodláčí se dají najít zajímavé záběry. Na Bezdězu jsem nebyla, tak jsem si ho s tebou prohlédla. Já jsem sama a také si peču ke kávě. Kupované mi nechutná, jsem koza mlsná. Řepu mám červenou, ale pečenou jsem ji ještě nezkoušela, měla bych to napravit. Užívej léto a měj se fajn. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem tu měla místo, kam jsem chodila fotit motýli a kde jsem jich pravidelně fotila mnoho druhů. Teď když tam vidím jednoho dva, a většinou bělásky tak se dá mluvit o štěstí. i když na chatě jsem teď vídala docela dost motýlů, tak jsem zas povětšinou něco dělala na zahradě a neměla foťák po ruce.

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, hezké fotky. Bezděz je moc pěkný hrad s rozhledem, takže to někdy zkuste. Já tam byla dvakrát a podruhé mi to přišlo menší stoupání než ve 20 :D.
    Oranžovou řepu neznám, tu bych ráda vyzkoušela. Červenou řepu jsme mívali na chalupě, ale co asi tři roky po sobě měly naše výpěstky velikost ředkviček a ještě z půlky ožrali hryzci, tak jsme to vzdali. Ale občas ji zavářím, protože mám fajn recept, který nám chutná), ale pokud základní surovinu nedostaneme, tak ji koupíme v Lidlu :).
    Měj se krásn+

    OdpovědětVymazat
  6. Výhledovky vždy obdivuji, ale tentokrát mě zaujalo makové pole. Letos nemám štěstí na jiná pole než obilná. Já nepeču, zato už zpracovávám zeleninové směsi s rajčaty, prý nemám čekat na září, v tu dobu už možná nebudou (několik známých si ztěžuje na plíseň). Ještě že teď bylo trochu chladněji, jinak bych u sporáku nevydržela. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný výlet, pěkné fotky. Bleky se má u Tebe dobře. Koláč jiystě výborný ke kávičce jak dělaný. Zeleninu mám ráda, ale i to maso hihihi.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherné fotky, Jituško! Ten kraj mám moc ráda, kdykoli se ráda vrátím.
    A tvé dobroty - hned bych ochutnala. Všechno vypadá skvěle!
    Přeji krásný letní den. Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško zdravím a děkuji za vše. Úžasné fotky šikulko, super výlet ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Bezděz je od nás moc daleko, nebyla jsem tam a kdoví... Koláče nepeču, ale tvůj chleba se mi líbí. 👍 A kam teda chodí Bleky plavat?
    Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,Bleky chodí plavat se synem do Jizery.Bydlí kousek od ní

      Vymazat
  11. Krásný výlet,Bezděz znám pouze z fotek a vyprávění,ráda jsem se tam s Tebou podívala.Třeba ještě někdy zavítám i když sama asi těžko,jsem odkázaná pouze na naši skupinu.Přeji pěkné letní dny,užij si jich..🌞

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, letní pohoda dých z každé tvé fotky.
    Užívej si takto i srpen. Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Jitko, opět krásné fotografie, mě se v tom horku nechce ani fotit. ☺ Znám pouze řepu červenou a tato zlatá je pro mě novinkou. Něco ke kafi má můj muž také rád, sice tvrdí, že to nemusí, ale ☺ ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
  14. Na Bezdězu jsem byla jednou a myslela jsem, že bude po mně 🤣🤣 Jeli jsme z dovolené, zrovna svítilo takové pichlave slunce a mně nebylo nějak dobře, takže to byl výlet za všechny prachy. Večer jsem už měla horečku, takže bylo jasné, proč jsem to nedávala. Takže se tam chci jednou vrátit a udělat si lepší vzpomínky 😀

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné fotky a tu buchtu bych si dala♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení