3.3.19

Jeřáb popelavý

Při jedné z našich procházek blízko rybníku Žabakor jsme v dálce na poli viděli velké ptáky.Mysleli jsme,že jsou to volavky.Teprve doma,když jsem dělala výřez z fotek jsem zjistila,že to volavky nejsou.Byl to jeřáb popelavý.Je o něco větší než čáp,délka těla 96-119 cm,rozpětí křídel 180-222 cm,
s dlouhýma nohama,štíhlým krkem a načechraným ocasem.Lysina v zadní části temene je červená.Obě pohlaví jsou podobná,samci jsou pouze o něco větší.Žije na rozlehlejších mokřadech,zamokřených bažinatých loukách nebo ve světlých lužních lesích.
Krása jeřábů a jejich velkolepé námluvní tance člověka odedávna fascinovaly.Při toku hlasitě troubí a předvádí charakteristický tanec.Do široka roztahuje křídla,vyskakuje do vzduchu a uklání se.Někdy podupává nohama,zvedá ze země peří,kamínky,trsy trávy a vyhazuje je do vzduchu.Samec se samicí tvoří spolu pevný pár na celý život.Jeřáb je kriticky ohrožený a zákonem zvláště chráněný druh.

Přírodní rezervace Žabakor je významné hnízdiště vodních ptáků.





V dále je Ještěd


Fotografie jsou opravdu velké výřezy.Na takovou dálku bych potřebovala větší objektiv.Mám 200 mm.


Na poli se odehrávalo asi nějaké drama.




Samička se rozhodla,že se podívá na další obyvatele mokřadu



Samec ji asi přemlouvá,aby nikam nechodila a vydává u toho,podle mě docela tesklivé zvuky a občas i výhružné.Nejdříve s ní drží krok a později zůstává na místě.





Bylo zajímavé je pozorovat.Určitě se sem brzy podíváme znovu,ale možná,že už tu nebudou.Přiletěli z teplých krajin a hledají vhodné prostředí,kde by založili rodinu.

Na Youtube jsem našla nádherné video a dovolila si ho sdílet.




9 komentářů:

  1. Překrásné fotografie. Loni na jaře jsem je zahlédla když přiletěli nad námi. Ale takto jsem je neviděla. Jsou nádherní. Krásné fotografie i video.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Měla jsem z nich radost.Zase se tam pojedeme podívat,ale pochybuji,že tam ještě budou.

      Vymazat
  2. Parádní fotečky i to video je super ♥♥♥🌹🌻🌹

    OdpovědětVymazat
  3. Užasné, fotečky i video, jsi moooooc šikovná a já děkuji za to, že se mohu dívat na tu nádheru

    OdpovědětVymazat
  4. pěkné fotky i video********

    OdpovědětVymazat
  5. pěkné fotky i video *********

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení