5.1.20

Rozhledna U borovice a maják J.Cimrmana

Zima se opět odkládá a to na druhou polovinu ledna.Tak to dnes stojí v předpovědi.Už na ně nespoléhám.Na víkend byla původní předpověď ochlazení a sníh i v nížinách.U nás se oteplilo a v sobotu celý den pršelo.Doufám,že na horách nějaký sníh připadnul,protože ho tam moc nebylo.
Tak vás zvu opět za sněhem do hor.Tentokrát s námi jela dcera s rodinkou.Chtěli se podívat,jak to vypadá se sjezdovkami,aby věděli,kam vyrazit lyžovat a také se chtěli podívat na nějakou rozhlednu.Vzpomněla jsem si hned na rozhlednu v Roprachticích U borovice,kde jsme byli s manželem dva dny předtím.Otevřena je pouze o víkendech a právě byla sobota.Modrá obloha slibovala pěkné výhledy.



Rozhledna U borovice





Krkonoše,sluncem osvětlená Čertova hora.Za ní je Harrachov




Nedaleké Vysoké na Jizerou







 




Hodně vzadu v oparu je hrad Bezděz


Má být vidět i na Orlické hory,ale to už si nepamatuji,kterým byly směrem.Na ochozu jsou tabule s popiskami,chtěla jsem si je vyfotit,abych dokázala fotky popsat,ale leskly se a tak to nevyšlo.


Mladí sebou měli i dva psy.Maltézačka Fibinu a border kolii Queru.Postarali se o ně manžel a zeť.Na rozhlednu nešli.Manžel tu už byl.







Sněhu moc není



Pokračujeme dále na Kořenov do Příchovic k majáku Járy Cimrmana


Tady mně to připadá,jak v pohádce




Příchovice je část osady Kořenov.Krásné počasí vylákalo ven hodně lidí.Sjezdovky se zasněžují,ale děti využívají každý kopeček k sáňkování


Restaurace a penzion  U čápa



Kostel sv.Víta.





Maják Járy Cimrmana.Rozepisovat se o něm nebude,mám to ve starším příspěvku.Když ho viděly dcera,vnučka a synova přítelkyně,tak couvly,že prý v takové prosklené rozhledně mají závratě.Tak jsem je ujistila,že jsem to zvládla i já se stejnými závratěmi.Nepřesvědčila jsem je.Tak jsme si tu všichni pochodili,došlo i na koulovačku a vymrzlí jsme rádi zalezli do vyhřátých aut.



Sjezdovky se zasněžují





Po výletě jsme vezli část rodiny na Olšinu.Druhá byla ve druhém autě.Na dálnici jsme obdivovali nádherně zbarvenou oblohu při západu slunce.



Vyjeli jsme nad Olšinu k Dnebohu,kde je otevřená krajina a dobře se tu proto fotí.





Nepoznám,co je to za ptáky,ale v blízkém rybníku jsou labutě a volavky.



Hrad Bezděz







Byla jsem moc ráda,že jsme si společně užili sobotní krásný den.Chyběl syn s dcerkama,ale odvážel je odpoledne zase k jejich matce.
Mějte krásné dny nového roku


22 komentářů:

  1. Týýýý jó Jíťo super fotečky, tak jsem se v duchu přenesla a prošla jsem se tou krásnou zasněženou přírodou s Tebou. Ať se Ti daří v nové roce 👌🥰💞💝❄️🎄

    OdpovědětVymazat
  2. Díky jsi zlatá,že na nás myslíš zase mám hned lepší náladu vidím krásný snížek po té cestě opravdu jako v pohádce jak ti Jíťo závidím opravdu krásné fotografie si opět pořídila 1* Já manžela nějako nemůžu vytáhnout také bych chtěla jet někam za sněhem :-)U nás lilo dnes mrzne a přesně jak píšeš opět sníh odkládají možná na Velikonoce hihi..Prima neděli přeji a ještě jednou díky za tu krásu♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Taky se manželovi vždy nechce,ale když jde o děti a vnoučata,tak to vyskočí.U nás zima asi vůbec nebude.

      Vymazat
  3. Jitko, krásná podívaná. U nás stále ani vločka a ani námraza nic moc, takže si to s Tebou užívám. Moc hezké zimní fotky.
    Přeji klidnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Já vůbec nečekám,že by u nás byl sníh,tak občas vyrazíme do hor

      Vymazat
  4. Jituško , to jsou úžasné fotografie. Ten zapad slunce je
    fantastický. My už ležíme oba. Virus jsem od manžela chytla taky, tak že očkování proti chřipce mě ochránilo jen na chvíli...Tak že piju čajíčky a užívám paralen...Tak aspoň děkuji za nádhernou zimní podívanou. U nás žádný sníh není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Tak ať jste brzy oba v pořádku

      Vymazat
  5. Jitko, krásná zimní krajina. U nás jen náledí - nesnáším, protože padám.
    Hezký týden.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško moc hezké fotečky a ten snížek hned je veseleji u nás dnes přes noc napadal tak jsm byla na procházce fotečky jsem dala na druhej bloger zdravím hezký podvečer..

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, fotky jsou nádherné, ať ty zasněžené, nebo bez sněhu. U majáku jsme byli asi před dvěma lety, bohužel byl zavřený. Tak jsem nemohla pokoušet svou odvahu :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Maják je pěkný,dole je malé muzeum

      Vymazat
  8. nádherné fotky, u nás zatím bez sněhu. Sice kousek od nás na Šumavě už sníh je, ale tam já nejezdím. Do Krkonoš jsem jezdila s služebně s dětma v letech 70tých.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš,děkuji.U nás ani sníh nečekám,ještě,že to do hor nemáme daleko

      Vymazat
  9. Ahoj, Jituš, jdu Ti pochválit krásné fotky a zároveň poděkovat za krásné přáníčko k narozeninám.Děkuji.♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jitka pekné fotky si spravila..a já som si myslela že ten čáp je živy ha ha ha

    OdpovědětVymazat
  11. Slávko,děkuji.Vypadá opravdu věrohodně

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, opět máš nádherné fotky s povídáním. Jako bych tam byla a kochám se. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý večer přeji. zabrousila jsem na stránky Vašeho bloku, a pokochala se fotografiemi. Zaujala mě stará dřevěná rozhledna na Bramberku. V r. 2016 jsme byli na dovolené v Jizerkách a byli jsme ubytovaní v chaloupce Ambra, sto metrů pod vrcholem Bramberku, v té době akorát dostavovali novou boudu. Bylo tam moc krásně. Navštívili jsme pak ještě Slovanku, Nisanku a Černou Studnici, z okna jsme viděli Ještěd, za ním nám zapadalo sluníčko. Zdravím Helena Z.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení