14.1.20

Zámek Humprecht

V neděli se konečně po dlouhé době objevilo sluníčko.Sice bylo všude mokro a bláto,ale bylo mně jasné,že odpoledne se někam musíme podívat.Valinka,nejmladší vnučka,že pojede s námi a tak jsme vzali i psa.Syn se Sabinkou něco řešili doma do školy.Přes zimu ráda navštěvuji místa a památky v Českém ráji,které jsou v sezoně obležené turisty a proto se jim raději vyhýbáme.
Vypravili jsme se k zámku Humprecht,okolo kterého často jezdíme do naší oblíbené cukrárny do Sobotky,kde zakončujeme výlety v okolí zmrzlinou,pohárkem či zákuskem.
Zámek Humprecht leží u Sobotky v okrese Jičín v CHKO Český ráj.Je dominantou kraje,často ho fotím a jedním ze symbolů Českého ráje.
Zámek byl vystavěný v letech 1666-1668 s výraznou elipsovitou stavební dispozicí.Je to lovecký zámeček a byl letním sídlem Humprechta Jana Černína z Chudenic.Po požáru v roce 1678 byl zámek opraven a zvýšen o jedno patro.Tím však byly přetíženy základy,takže musely být zbourány přízemní hospodářské budovy a základy zpevněny kvádry z pískovce.Zlatý půlměsíc byl na vrchol umístěn roku 1829 místo původního zrezivělého slovanského kříže na základě pověsti o tom,že Heřman Černín byl vězněn v Turecku.Po Černínech zámek koupila roku 1738 rodina Netolických,ovšem začal pomalu chátrat.
V letech 1937-1939 byl zámek rekonstruován.Za druhé světové války o něm Němci uvažovali jako o možné letecké pozorovatelně.
V 70.letech 20.století byl zámek důkladně opraven.
V zámku je 27 místností,uprostřed stavby se nachází vysoká elipsovitá hodovní síň s výbornou akustikou,kde se často konají koncerty a svatby.Dovnitř bych se docela ráda podívala i když interiéry zámků nepatří k mým zájmům.Naposledy jsme tu byli s vnoučatama,jako skoro ve všech zámcích v okolí a to je už pár let.
V zimě je výhoda,že jsou stromy holé a tak se dá zámek lépe prohlédnout ze všech stran.
Je to hezké,jak nás tu vítají.

Cesta jde kolem hřbitovní zdi

Pohled na Sobotku

Kostel sv.Máři Magdaleny

Pod zámkem jsou lavičky.Krásné místo k odpočinku

Krásné kolo jako rekvizita.Vypadá jako moje

Valinka mě upozorňuje na krásnou budku pro ptáčky.Dobře se tu o ně starají.Je plná zrní

Vítá nás zámecká paní,ale dovnitř nás nepustí.Prý nemá naklizeno

Obcházíme zámek dokola.Studeně tu fouká.

Fotit mohu pouze detaily,víc se mi do objektivu nevejde

Dolů je pěkný sráz.

Valinka testuje moje nové trekingové hůlky

Valinka je všímavá,upozorňuje mě na kvítka,kterých bych si nevšimla

a hledá,co bych si mohla vyfotit

Od zámku jdeme jinou cestou,abychom si ho prohlédli zase z jiné strany

Krmítko pro zvěř je také plné

Bleky je šťastná,že je venku a může se pořádně proběhnout.

Nashledanou,líbilo se nám tu

V cukrárně v Sobotce zastavujeme a kupujeme si domů zákusky.Sice jsem v sobotu upekla bábovku,ale je skoro pryč.Doma jsem ani zákusky nestihla vyfotit,hned si je rodinka rozebrala.
Ale pokračuje dále ještě na hrad Valečov,který je při cestě k mladým na Olšinu,kde se budeme stavovat,abychom se rozloučili s vnučkou,která jede na internát do Humpolce,kde studuje.
Na sluníčku se vyhřívá stádo srnek.

V dalším příspěvku se můžete těšit na hrad Valečov,ale fotografie musím teprve prohlédnout a připravit.
Mějte hezký celý týden i když se počasí zase vrátilo k inverzi a mokru a sluníčko se opět schovalo.

1. Jituško, na Humprechtu jsem se zastavili na konci října, bylo krásně, šli jsme stejnou cestou jako vy. Líbilo se tam jak nám, tak i Aaronovi, stejně jako vaší Bleky. Tu cukrárnu si pamatuji z tvého komentáře, tak jednou...
    Měj krásný den, Helena

2. Dobré ráno Jíťo, skvělou procházku jsi měla, ta stavba je moc pěkná no vidíš a vlednu ještě kvítka nafotila. Úžasné fotečky. 🍀📺💕🎀🌲🏵️☕

1. Leni,děkuji.Jsem ráda,že jsme tam byli,protože i sezóně je tam narváno

3. Krásně jste se procházeli Jituško,já tzto končiny moc neznám, je to od nás daleko . Moc pěkné fotky jsi udělala***************

1. Květuš,děkuji.Já zase neznám ten váš kout i když jsme tam byli dvakrát na dovče,ale to už je hodně dávno.

4. Nádherné místo, krásný výlet opět úžasné fotografie i hezké povídání za které Jituško moc děkuji♥ Tam bych se jednou ráda také podívala, ale ta dlouhá cesta od nás je daleká hihi.Valinka je moc všímavá to je dobře i kvítka moc potěšila, hned je mi zase veseleji a těším se na další!Děkuji moc ♥ Hezké dny přeji..( ͡♥ ͜ʖ ͡♥) ( ° ͜ʖ °) ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)

5. Jituško, moc krásné fotky, je to fotogenický zámek.
    Krásné dny, Ilona.

6. Jitko, krásný výlet i fotky. Toto místo vůbec neznám, ale je fotogenické i v zimě. Vyšlo vám krásné počasí a ty kvetoucí kytičky jsou v tomto období opravdu kouzelné.
    Přeji prima dny. D.

1. Dášo,děkuji.Zámek je opravdu fotogenický a nad krajinou se vyjímá

7. Jitulko nádherné fotečky tak určitě bylo super moc krásne to tam je mne se to kolo bíle tam líbí ha ha krásné dny popřeji

8. Krásný výlet jste měli Jituško. Na Humprechtu jsme byli asi před třemi možná už čtyřmi roky. Byla tam zrovna svatba a stříleli tam něco jako dělové rány. Žádný klid. Po zámku rozsypané růžové lístky, v místnostech kde se novomanželé fotili. Za nimi chodila paní a musela to po nich uklízet. Nadšená z toho zrovna nebyla. Žádný klid jsme si tam tehdy neužili a doslova jsme ze zámku utekli. Ale je krásný a zajímavý a my jsme šli tehdy na Střehom ke Kosti a pak přes Vesec zpět do Soboty na vlak. Děkuji za hezké připomenutí těchto míst a těším se na fotky z Valečova.

1. Jaru,děkuji.Já raději oželím interiéry a vydám se sem,když tu nejsou lidi.Měli jsme v plánu také Střehom,ale tam bylo takového bláta,že jsme to vzdali hlavně kvůli psovi.

9. Opět nádherné pokoukání na fotky z výletu s hezkým průvodním slovem. :)

10. ahojky Jitka to su veľmi krásne fotky....

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení