10.1.20

Vyjížďka na kole

Jeden den,byly asi dva pod nulou jsem vyrazila na kole.Večer byla mlha a ráno se vytvořila slabá námraza.Myslela jsem,že někde za městem ji bude více a obzvlášť u rybníků.Bohužel to tak nebylo.Jela jsem dopoledne a to už bylo na nule a nehnul se ani lístek,takový zvláštní klid.Nabalila jsem se jak cibule,hlavně si dávám šálu přes pusu,abych nedýchala studený vzduch.Na kole se dá jezdit i v zimě.Jasné,že ne,když je sníh a nebo namrzlá silnice.Moje sestra se švagrem jezdí pořád.Bydlí na vesnici a na nákup musí do města.Kamarádka Maruška ta jezdí denně 30 km.Tu tedy obdivuji.Já beru zimní jízdy spíše takové kondiční,abych se více protáhla,protože v zimě mám toho pohybu méně.
Vyrazila jsem jako obvykle směr Příšovice a rybník Písečák.Většinou si foťák na kolo moc neberu,ale tentokrát jsem si myslela,že bych mohla udělat pár zajímavých fotek namrzlé přírody.No,nebylo to nic moc.Ale cestou jsem na poli zahlédla labutě,volavky a asi čtyři stáda srnek.Koukala jsem,že je i dost dravců.Jenže ty vyfotit není jen tak.Zastavit,vytáhnout foťák z batohu,seřídit a už marně koukám,kam mi to uletěl.






Rybník Písečák.Je to tu opuštěné a ještě tím,jak je ponuro a mlhavo,tak to působí divně.Docela se tu bojím,ale není tu ani živáčka.Dlouho se tu zdržovat nebudu.















V poli je hodně labutí a možná i volavky.Jsou daleko a tak to nepoznám.


Zkratka na Všeň.Tady jezdím ráda,ale hlavně,když je hezky.



Kostel sv.Jakuba a Filipa na Všeni




Další stádo srnek



Dravec mi ulétl



Ze Všeně dojedu do Kacanov a na Vyskeř











Srnky pozorují mě a já zase je.Asi mě berou jako vetřelce.Jinak je tu klid.



Tady je větší námraza a je to přitom na kopci.










Když dojíždím do Přepeř,koukám,kdo si to vykračuje po poli.Nějaké zvláštní kachny.


Byla jsem ráda,že jsem se na kolo vypravila a trochu se protáhla.Udělala jsem docela velký okruh,ale tachometr na kole ukázal jenom 16 km.Dobrý,pěšky bych to jít nechtěla.
Čekám na sluníčko,zdali se neobjeví aspoň na víkend,když se má oteplit.
Užijte si hezky víkend







22 komentářů:

  1. Jituško zase jsi to krásně nafitila.A hezky ses projela.Děkuji za podívanou.

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní fotky Jituško. Moc se mi líbí. Na poslední fotce by to měly být husice egyptské ( nilské), které byly do Evropy dovezeny a podle atlasu ptáků se chovají hlavně v parcích. Ve volné přírodě se vyskytují pouze jednotlivé osamělé páry, které zdivočely. Zase jsme trochu chytřejší. Tyto husice jsem nikdy v přírodě neviděla, tak že děkuji za jejich představení. Jsou nádherné. Možná by stálo za to poslat fotku ornitologům nebo tomu Tvému příbuznému, které se tomu věnuje. Měj krásný a pohodový víkend a těším se na další fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Já jsem hledala na internetu,co je to za zvláštní kachny,někde jsem si to napsala na lístek a nenašla a protože jsem dávala fotky v rychlosti,měly přijít vnučky,tak jsem jenom napsala zvláštní.To víš,že jsem si hned na Karla vzpomněla,ale oni jsou s Jitkou na měsíc v Německu u dcery,ale až se vrátí,tak se mu pochlubím s úlovkem

      Vymazat
  3. Parádní fotečky Jíťo. No holka ty jsi sportovkyně, ani nevlídné počasí Tě neodradí. Super 🥰👌💚💗🎀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Zima nevadí,vadí studený vítr,to bych nevyjela

      Vymazat
  4. Jituško, opět nádherné pokoukáníčko. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, ulovila si nádherné fotky a obdiv máš i za to kolo. Já moc nejezdí, v zimě už vůbec ne, ale manžel ano. Zrovna v týdnu jsem mu koupila nové termo prádlo, aby nezmrzl :o)
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Když nefouká zrovna ledový vítr,tak je projížďka příjemná.Termo prádlo mám ještě z běžek,ale na kolo jsem si ho zrovna nevzala.

      Vymazat
  6. ahojky Jitka tak to su fotky že 3v1--nádherné perfektné a úžasné************************

    OdpovědětVymazat
  7. Jitulko nádherné fotečky a ta namraza na tom to je moc hezké nezmrzla si na kole .Moc hezký jsi to teda nafotila děkuji za hezkou podívanou ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Byla jsem hodně nastrojená a hlavně mně z šály koukaly jenom oči,ale jízda byla jinak příjemná

      Vymazat
  8. Nádherné momentky a moc za ně děkuji♥ Měj hezkou sluníčkovou neděličku♥...🌹💖🌹👱

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, Jituš, moc pěkné fotky.Ta námraza je krásná! Měj se fajně...♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, na kolo se nedostanu skoro ani v létě, natož v zimě, máš můj obdiv. Také si občas vezmu foťák, že vyfotím námrazu a ona nikde není, jen tak trochu v poli. :o) Tobě se povedly krásné fotky, miluji namrzlý šípek, ale už dlouho jsem ho nikde neviděla.
    Přeji klidný týden. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Dášo,děkuji.Pořádně nemrzne,tak není námraza.Kdyby začalo,bylo by to fajn,protože je velké vlhko

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky i projíždka******** ty fotky s tou námrazou jsou úžasné*******

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení