10.8.20

Vidim,Všestudy,Liblice

V minulém týdnu občas zapršelo a pršelo i v úterý,kdy jsme jeli pro vnuka za Mělník.Vyjeli jsme hned po obědě,protože jsem měla v plánu návštěvu dvou zámků.Když už s tím manžel souhlasil,tak to překazil déšt.Pršelo dost a tak jsme navštívili jenom menší zámky,které slouží jako domovy pro 
seniory.

Zámek Vidim
Barokní budova byla zřejmě postavena v 17.století.V roce 1635 se stal majetkem Johanna Bocka a zůstal jeho rodině až do roku 1763.Tehdy ho koupil hrabě František Rudolf Sweerts-Špork.
Dnešní pseudobarokní podobu získal při rozsáhlé přestavbě na konci 19.století.Při zámku byl zřízen anglický park s litými sochami antických bohů.
Dnes se v zámku nachází domov důchodců.Většinou jsou parky volně přístupné,ale vzhledem k zhoršující se situaci byla na vratech cedule,že je zákaz všech návštěv.Tak jsem nakukovala pouze přes bránu













Červený mlýn Všestudy.Další domov důchodců.Zajímal mě hlavně proto,že zde opravdu stál vodní mlýn.Byl postaven v roce 1717 v rámci budování zámeckého parku Veltrusy,který je hned vedle.Zámek Veltrusy byl v plánu,ale kvůli dešti jsme ho odložili.Vodní mlýn byl později rozšířen a sloužil jako lovecký zámeček.Důchodcům se zde určitě žije dobře,budova je krásná a i okolí.









Při zpáteční cestě,kdy se řízení auta ujal vnuk,poprosila jsem ho,zda by mi zastavil u zámku Liblice.Jeli jsme tu s manželem několikrát.Vždy jsem mu říkala,zda by mi tady zastavil.Když jsme byli kilometr za,tak vždy říkal,ty jsi chtěla někde zastavit,ale vracet se už nebudu.Tak konečně díky vnukovi jsem si mohla zámek prohlédnout.Tedy jenom zvenčí.Slouží reprezentačním účelům a píše se o něm,že je barokní perlou.
Zámek nechal vystavět v letech 1699 - 1706 hrabě Arnošt Josef Pachta z Rájova.V první polovině 19.století zámek od Pachtů z Rájova odkoupil B.Dejm ze Střítěže,ovšem už v roce 1863
jej vlastnila hraběnka Antonie z Valdštejna.Ta nechala zámek novorenesančně přestavět.Ve 20.letech 20.století prošel přestavbou i zámecký park.V roce 1945 byl zámek zkonfiskován.V letech 2001 - 2007 proběhla rozsáhlá oprava zámku.V té době došlo k přeměně na konferenční centrum Akademie věd ČR.Zámek vypadá velkolepě.Škoda,že jsem si nemohla projít zahradu,protože tu byla velká společnost,která se zrovna fotila u hradeb do zámecké zahrady a nechtěla jsem se mezi nimi motat.


















Horka nás neopouští,je docela zataženo,ale pořád 28 stupňů.Mělo by pršet,ale moc tomu nevěřím.
Přeji Vám hezký celý týden




33 komentářů:

  1. Krásná místa jste navštívili. Všechny stavby jsou opravdu nádherné. Děkuji za krásnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu krásné fotky a děkuji za tip na výlet, nemáme to daleko a určitě stojí za to vyrazit ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady v té oblasti je hodně zajímavostí a všechny jsme neviděli kvůli dešti.Máme v plánu se sem vrátit.Děkuji za návštěvu

      Vymazat
  3. Jituško, nádherné fotografie! Krásné zámky i příroda.
    Přeju krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Mokré fotografie, ale déšť je potřeba. Nejvíc se mi líbí ty sochy v parku, hodí se k tomu dešti. Ale všechny fotografie všech staveb jsem si ráda prohlédla a obdivovala architekturu i park. Dobře nafoceno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Tam pršelo,ale u nás až dnes ráno

      Vymazat
  5. Jitu, ač je všechny znám, ráda jsem se tam podívala zas, tvýma očima.Ve Vidimi to moc k lepšímu nevypadá.
    Ahoj Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,v části zámku je domov důchodců a v té přední části je nějaká autodoprava,či co.Škoda,jsou to velké prostory a kdyby se to všechno opravilo,ale je to pořád stejné,nejsou finance

      Vymazat
  6. Velice zajímavá místa! A krásná... Do Veltrus možná pojedeme na podzim na dandičí setkání.....to se ještě uvidí. Jinak jsme tam kdysi byli na zámku když jsme jezdili na lodi. Spali jsme v přístavu v Kralupech z kterého to nebylo daleko, ak jsme si udělali procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy,děkuji.Do Veltrus se chci podívat a ještě do zámku Nelahozevec.

      Vymazat
  7. Ahoj, Jituš, opět jsem se dostala na prima výlet..., moc pěknééé...♥

    OdpovědětVymazat
  8. ahojky Jitka nádherné fotky...vždy si rada popozerám tvoje fotky*******************

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško, moc děkuji za fotky krásných míst. Domov seniorů vypadá moc hezky, pořád ale nejsem přesvědčená, že to je správná cesta, umisťovat taková zařízení do starých budov. Musí to být náročné jak pro staroušky tak pro personál (i když proběhnou nějaké úpravy), ale na druhou stranu jsou v krásném prostředí...
    Do Liblic se musím příležitostně podívat, měla jsem tam strýčka a byla jsem tam naposledy jako dítě...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Je to asi cesta,aby zámky nechátraly,ale jak se tam starouškům žije nevím.Ale bývá to velmi často,že je do zámku umístěn domov seniorů

      Vymazat
  10. ˇUžasné stacby a ta zahrada, je to velká krása. Ano stařečkům se tak určitě krásně žije. Díky za tu pěknou podívanou 💕🌸💖🌷🌼💕🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Škoda,že pršelo a nemohla jsem si všechno více prohlédnout

      Vymazat
  11. Jitko, opět moc krásné fotky! Děkuji za virtuální prohlídku. Červený mlýn se mi líbí nejvíc. Tam bych klidně jako důchodce bydlela. :) Jinak to stavění s manželem znám. Kde si nezastavím sama, tam se nestaví vůbec. On vždycky řekne, že někdy příště. a je vyřešeno. :D
    Měj pěkné dny, Sabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabinko,děkuji.Červený mlýn se mi taky hodně líbil.My teď jezdíme většinou podle navigace v mobilu,tam si to nařídím a manžel poslouchá paní v navigaci a té neodmlouvá.

      Vymazat
  12. Všechno jsou to hezká místa, ale ani jedno neznám :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravím milá Jituško, to je zase velikánská podívaná moc pěkné stavby a hlavně zahrada jako v pohádce.Děkuji za ně i za pěkné povídání jsi opravdu šikulka🌹💖🌹👱Krásné horké dny přeji a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak krásná místa všude kolem :) Ani jedno neznám a přitom jsou nedaleko.. Ráda si Tvoje obrázky prohlížím.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,moc děkuji.Těch krásných míst je tam více,musíme se vrátit

      Vymazat
  15. Tak jsem si opět prohlédla parádní obrázky a zjistila jsem co jsem v prvním komentáři napsala za blábol hihihi úžasné obrázky ...... 💕🌸💖🌷🌼💕🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,já to tak nevnímám,překlep se udělá velmi snadno.

      Vymazat
  16. Tak tam by se mi líbilo ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Dálší nafocená krása 🌸❤️🌸

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení