21.8.20

Zámek Kostelec nad Černými lesy

Minulou sobotu jsme konečně zůstali s manželem sami doma.Hned mě napadlo,že bychom toho měli využít.Zavolala jsem nejmladší sestře,jestli se přidají k nám,že je vyzvedneme v Císařské Kuchyni a někde u nich pocestujeme.Tentokrát nás nevedla navigace,ale švagr,který to má všechno projeté na kole.
Jednou ze zastávek byl zámek Kostelec nad Černými lesy.Ten se mi hodně líbil.V zámku sídlí Školní lesní podnik,který je vysokoškolským lesním statkem České zemědělské univerzity v Praze.Zámek ale také slouží k pořádání různých společenských akcí,svateb,konferencí a seminářů a je zde možné se i ubytovat.Zrovna se tu konala nějaká akce,chodilo hodně svátečně nastrojených lidí.A možná díky jim,jsme se mohli podívat aspoň na nádvoří zámku.
První zmínka o zámku je z roku 1325.V roce 1549 byl zničen požárem a opraven v renesančním stylu.I přes barokní úpravy z roku 1759 si zachoval renesanční ráz.Až do roku 1920 se jmenoval Černý Kostelec.Stal se největší dominantou města.Zámek je dvoupatrový,čtvercový a na každém rohu opatřen mohutnou věží.Zámek je oddělen od okolí suchým příkopem,v ohrožení jej bylo možno zavodnit.
První známý vlastník Černého Kostelce byl Ješek z Náchoda.O přestavbu na renesanční zámek po požáru v roce 1549 se zasadil král Ferdinand I.Habsburský.Jako majitelé se tu střídali páni z Náchoda,Valdštejnové a naposledy Lichtenštejnové.V roce 1623 koupil zámek Karel I. z Lichtenštejna.Po vzniku Československa v roce 1918  byl zámek i panství Černý Kostelec Lichtenštejnům vyvlastněn při pozemkové reformě a přešel do majetku státu.





















Vlevo je zámecká kaple sv.Vojtěcha.Se zámkem je spojená zastřešenou chodbou,překlenující hloubku příkopu.Dnes slouží jako koncertní síň.



Chodba spojující kapli se zámkem









Nádvoří zámku








Ráno,když jsme vyjížděli bylo pod mrakem a odpoledne se to vybralo a už nám bylo velké teplo.
V dalším příspěvku Vás vezmu do bývalého mužského kláštera v Sázavě.
Mějte hezký víkend





32 komentářů:

  1. Jituško to je nádherný zámek...hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji a zámek se mi také moc líbil.

      Vymazat
  2. Moc krásné fotografie. Ten zámek je opravdu nádherný a tvarem mi připomíná zámek v Mníšku pod Brdy, kam jsme jezdívali na dovolenou. Jen že tehdy byl zámek v majetku místního statku, kde měli archív, tak že nebyl až tak moc zničený. Dnes už je také přístupný. Jen manželovi příbuzní, k nimž jsme jezdívali stanovat na zahradu, už nežijí. Přeji Ti příjemný víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,děkuji.Mníšek pod Brdy neznám,ale třeba poznám i ten.

      Vymazat
  3. Ráda jsem se s Tebou podívala do zámku v Kostelci. Krásné fotky. Několikrát jsme tam byli, naposled loni na Keramických nebo řemeslných trzích, to byly nějaké aktivity i v zámku. A koukám, že jsem ten výlet nenapsala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář.Myslím,že zámek se na společenské akce dost specializuje.

      Vymazat
  4. A ještě mě moc potěšila nová úvodní kočka - taková v pohodě a současně ve střehu. Moc se mi líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Docela se fotka povedla,také se mi líbí,je trochu jiná

      Vymazat
  5. Krásné fotografie,zámek je nádherný a moc hezky sis upravila blog:-) jinak i já se přidávám úvodní fotku máš krásnou milá Jíťo. Hezký víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Úvodní fotku jsem měla roky pořád stejnou,ale myslím,že budu měnit častěji

      Vymazat
  6. Jituško, děkuji za tenhle výlet. V Kostelci jsem byla několikrát, na zámku bohužel ne. Ráda jsem se podívala na fotky.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Zámek stojí za podívání,dá se obejít,protože nevím,kdyby tam zrovna nebyla akce,zda bychom se dostali dovnitř.

      Vymazat
  7. Ahoj Jituško, zde jsem nikdy nebyla. Děkuji za procházku. Přeji ti hezký večer. Iva

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný zámek, krásně vyfocené věže i hradní příkop. Zaujal mě i ta chodba spojující kapli se zámkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámek je rozsáhlý a díky tomu,že je tam škola je i udržovaný.Také se mi líbí spojení kaple se zámkem.Děkuji za návštěvu

      Vymazat
  9. Opět jsem si užila krásnou podívanou, ty stavby to je velká krása 💕🌸💖🌷🌼💕🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Byla jsem překvapená,jak je zámek velký a je i krásný.Švagr už plánuje další místa

      Vymazat
  10. Nádherné fotky i zámek 💕🌸🧡🌸💕

    OdpovědětVymazat
  11. Určitě by se mi tam taky líbilo. Moc hezký zámek a Ty jsi nám ho krásně přiblížila.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Kostelecký zámek znám, je kousek od nás. Doufám, že jste se stavili v Kosteleckém zájezdním pivovaru - výborně tam vaří.:-)
    Fotky jsou nádherné. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v pivovaru jsme se nestavěli a to je můj manžel velký pivař.Pokračovali jsme dále

      Vymazat
  13. Zámek je to krásný. Tady na tom jsem ještě nebyla. I fotky se moc povedly. To já když fotím, tak většinou přírodní scenérie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář.Také fotím ráda přírodu

      Vymazat
  14. Ahoj, Jituš, děkuji za krásný výlet... a micka (určitě Modřinka) je moc pěkná...♥

    OdpovědětVymazat
  15. Ali,děkuji a Modřinka je moje zlatíčko

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotky, Jituško. Zámek se mi moc líbí.
    Přeju krásný podvečer.

    OdpovědětVymazat
  17. Jituško, nádherné fotky ze zámku, líbí se mi moc. :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení