5.8.20

Pár malých zvoniček

Představím Vám ještě pár malých zvoniček,které jsme nalezli cestou z Nové Paky.

Česká Proseč,Úbislavice

Zvonička se nachází uprostřed obce,má kuželovitou stříšku.Do té byl slavnostně umístěn nový zvonek,který byl odlit a u příležitosti 80.výročí založení dobrovolného svazu hasičů vysvěcen v červenci v roce 2005.Hned vedle zvoničky stojí sousoší svaté Trojice,znázorňuje Boha Otce sedícího,vedle něho Syna,který v pravé ruce drží kříž a nad ním se vznáší Duch Svatý v podobě holubice.





Projeli jsme tolik vesniček,kde pomalu dávají lišky dobrou noc,ale všude je hodně krásných,udržovaných roubených chaloupek.Neudržím se a občas nějakou vyfotím.Většinou se mi to nevyplatí,protože i tady paní na mě volala,proč si fotím jejich chalupu.Tak jsem jenom řekla,že se mi líbí a že tu jsem hlavně kvůli zvoničce.Tak byla trochu milejší.Nakonec se těm lidem ani nedivím.

Vesnička Úbislavice se hodně táhne a další zvoničku jsme našli v její části v obci Stav.Zvonička byla znovu slavnostně vysvěcena roce 2012 a rovněž byla zrestaurována socha Svatého Kříže.


Zvonička v obci Zboží.Nemohla jsem o ni více najít.Hledala jsem hlavně na stránkách obce Úbislavice,pod kterou Zboží spadá.Možná jsem to přehlédla.





Našli jsme ještě jednu zvoničku,která se skrývala za stromy.Už si nepamatuji,kde to bylo.Ale moc se mně líbila.



A ještě pár krajinek.Trosky z úplně jiné strany.






Osamocený křížek mezi poli


Podél silnic už není červeno,ale modro.


Začínalo být pořádné vedro,blížilo se poledne a tak jsme zastavili v obci Libuň,že si dáme zmrzlinu.Divné,měli zavřeno.A tak jsem se šla podívat ke kostelu sv.Martina.Inspirovala mě k tomu stará fotografie z října roku 1965.Přišla mi pod ruku,když jsem nedávno hledala fotografie z dětství na naše pravidelné setkávání s děvčaty,se kterými jsem vyrostla.V takové sestavě jsme výletovali.Tatínek fotil a na fotce jsme my tři sestry,maminka a obě babičky.Já jsem úplně vpravo.A to nás je ještě málo.Pravidelně s námi výletovala maminky sestra s manželem a sestra babičky,také s manželem.
Stojíme před sochou pátera Antonína Marka,který působil na faře a v té době se stala díky jemu Libuň významným střediskem kulturního života.



Socha Antonína Marka dnes


Kostel sv. Martina v Libuni




Staré náhrobky na hřbitově



Jsme doma.Vítám vás v rozkvetlém Turnově.Jedeme se naobědovat k mladým do restaurace.





Léto se vrátilo,čekají nás sluníčkové dny.Užijte si jich co nejlépe

31 komentářů:

  1. Nádherné fotečky Jituško,zvoničky jsou moc krásné..hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Už jsem chtěla s něma skončit,ale tam,kam jsem jeli jich pár v okolí opět bylo

      Vymazat
  2. Jituško zdravím no nádherné fotečky a zvonečky su moc hezké příjemné dny popřeji bude teplo tak si to krásně užíjte a zase něco nafot budu se těšit ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Vedra jsou velká a teď nevýletujeme.Ani jednomu nám nedělá horko dobře.Jezdíme se koupat k mladým do bazénu

      Vymazat
  3. Krásné fotky, Jituško. Zvoničky i výhledy.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, moc děkuji za to skvělé mapování zvoniček a snad ještě víc za to vzpomínání! To je moc hezké!
    Turnov má oc hezky rozkvetlé náměstí!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké jsou Tvoje fotky a bezvadné je Tvoje mapování zvoniček.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jitu, krásné fotky jsi zase pořídila. Ty zvoničky a celkově drobné sakrální památky se teď docela opravují a je to dobře, protože do krajiny neodmyslitelně patří. Roubené chaloupky se mi také líbí a teď se raději ptám, jestli smím fotit či ne, pokud zahlédnu majitele. Ono se totiž stává, že přijíždějí němci a fotí si domky, které kdysi patřily jejich rodině a byli odsunutí, hlavně odtud z pohraničí. Moc hezké fotografie. Přeji ti krásné dny. Bude parno.

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško moc krásné fotečky, zvoničky se mi strašně líbí i ty roubené chaloupky hnedle bych takovou brala:-)Moc hezké a příjemné povídání za které ti moc děkuji a doufám,že jste se pěkně napapali :-)Měj krásný den bez mráčků;-)🌹💖🌹👱

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Také si často říkám,že bych takovou roubenku brala.U mladých se najíme vždy dobře.

      Vymazat
  8. Nádherná fota Českého ráje Jitunko i s Troskami...nádherné zvoničky...hezký den přeji☀😘❤🙌👍

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, tohle je článek podle mého gusta, dozvím se mnoho nového, potěším oko zvoničkami a domečkem, krajinou kolem Trosek.
    A ještě potěším kamarádku, pošlu jí odkaz, ona je narozená v Turnově a do Libuně jezdí na hrob rodičů!
    Až z tebe vylákám, kde mají restauraci mladí, třeba je přijdeme vyjíst.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.To je fajn,že si kamarádka připomene rodné město i Libuň.Kde mají mladí restauraci ti napíšu do mejlu

      Vymazat
  10. Krásne miesta Jitka..a zaujímavé sprievodné slová..v Turnově som bola a obdivovala kvetinovú výzdobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janka,děkuji za návštěvu.To jsem ráda,že jsi navštívila Turnov

      Vymazat
    2. rado sa stalo Jitka...

      Vymazat
  11. Jíťo, děkuji za parádní zvoničky , všechny fotečky a krásné povídání ❤️🌻🌺🌼🌹🌞❤️

    OdpovědětVymazat
  12. Turnov vypadá sympaticky, hezky rozkvetlý. Zvoničky moc hezké. Přemýšlím, jestli já nějakou zvoničku znám, ale žádnou si v našem okolí nevybavuji. S tou chaloupkou, je moc hezká, snad se paní nebude zlobit, že je na blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.No,já jsem si dříve zvoniček také nevšímala a to některé jsou v blízkém okolí.Až když jsem se na ně zaměřila

      Vymazat
  13. Jitko, také dík za poučný a hezky nafocený příspěvek. Turnov je krásné město. Ráda vzpomínám na dovolenou, kterou jsme tam prožili. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Jsem ráda,že se ti u nás líbilo.Turnov je hezký od náměstí směrem nahoru.Já bydlím na jeho konci,spíše v takové průmyslové oblasti a cesta do města kolem rušné silnice moc příjemná není.Raději se vezu autem a nebo autobusem

      Vymazat
  14. Jituško zase místa, kde jsem nikdy nebyla. Ráda jsem se s tebou prošla. Iva

    OdpovědětVymazat
  15. Překrásné fotky ♥ U nás je stále kolem 30°C tak jsem raději zalezlá doma a nebo v bazenu ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Květuš,děkuji.Já tyhle horké dny taky tak.Buď doma a nebo se jedeme vykoupat k mladým do bazénu

    OdpovědětVymazat
  17. Jituš, to je kráása...ty roubenky, zvoničky,křížek i ty staré náhrobky.Při pohledu na tyto fotografie mám zvláštní pocit...ke zvoničce jsem chodívala s mojí babičkou, vrátila jsem se v čase...♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení