9.5.23

Dřevěná zvonice Kadlín

 Obec Kadlín se nachází v okrese Mělník.Jeli jsme sem kvůli dřevěné zvonici u kostela sv.Jakuba Většího.Gotický kostel pochází z první poloviny

14.století.Roku 1724 byl prodloužen a upraven díky hraběnce Marii Markétě Waldšteinové,která tím obnovila kadlínskou farnost.Od tohoto roku až po dnešek

sloužilo v kostele 15 kněží.Kostel je památkově chráněn.









Dřevěná zvonice stojí na podezdívce a byla postavena po roce 1500.Původně v ní byly tři zvony,pocházející
z kláštera z Bělé pod Bezdězem.V současné době je ve zvonici zvon jeden.





Pár kytiček zachycených cestou







Ve stínu bylo pár kapek po nočním dešti





Cestou zpátky jsme zastavili u zříceniny Dražice,kde je už delší dobu vidět z dálnice lešení.Četla jsem nedávno o tom,že soukromý majitel,který chtěl zříceninu opravit,nabídl její prodej městu Benátky nad Jizerou.Město by objekt převzalo i s připraveným projektem a dotací na údržbu a sanaci,která byla už majiteli poskytnuta ze Státního fondu
na opravu památek.Jsem ráda,že se město k tomu tak postavilo.Cituji z 4.3. 2023:Je to nejstarší památka v Benátkách a zřejmě i jedna z nejstarších  památek tohoto typu ve středních Čechách.Jako město máme i morální povinnost se o ni postarat,protože pánové z Dražic byli zakladateli našeho města.To mě potěšilo.Zříceninu Dražice už na blogu mám aspoň 2x a
i její historii.



Přeji Vám hezké dny


30 komentářů:

  1. Jituško, moc děkuji za další krásné fotky. O Dražicích jsem nedávno četla, jeden dobrý příklad přístupu, že...
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Ráda bych se do Dražic podívala až budou upravené

      Vymazat
  2. Jituško, přemýšlela jsem kde u nás je zvonice, nevím o žádné, asi je Komunisti všechny zbouraly, nikde nic. Jaro je hezké mám ho moc ráda, kvetou moje oblíbené kytičky. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,jsou opravdu místa,kde se zvonice nenajde.U nás toho komunisti také dost zbourali.Nejvíce mně vadí podloubí na náměstí,které zlikvidovali.Líbí se mi města s ním

      Vymazat
  3. Dražice neznám a ráda jsem si je prohlédla a kapky vody jsou pěkné, já na vodu čekám, je docela sucho, fouká vítr a půdu vysušuje. Slibují déšť na čtvrtek, snad se dočkám. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, to byl pěkný výlet. Dražice neznám, tak jsi mi zase rozšířila obzory. Hezké dny přeje Marie

    OdpovědětVymazat
  5. Jituš,měla jsi pěkný výlet,super fotky a díky za nové poznatky z cestování,měj se hezky...

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, opět parádní výlet a super fotky. Díky za ně. Přeji další pěkné dny 😀

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, tak jste si udělali pěkný výlet, my jsme do Dražic chtěly jet s kamarádkou, ale zřícenina údajně není přístupná, tak jsme to zrušily, ( kamarádka má dceru v Benátkách n.J. ) a vyjedeme si jinam. Jaro přeci je od toho, abychom ho mohli obdivovat ve všech jeho projevech. Ty kapky deště máš pěkně zachycené.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, v Dražicích jsme byli před lety a to tam ještě cedule,že je pozemek soukromý nebyla,tak jsme si to mohli prohlédnout.Podruhé tam byl majitel a tak to prošel s námi.Teď jsme jeli jenom prozkoumat,zda je tam opravdu lešení.Opravuje se to a snad bude i nadále.Četla jsem právě nedávno o tom,že to bude kupovat město

      Vymazat
  8. Jituško zdravím a děkuji za milá slovíčka. Nádherný výlet a překrásné fotečky, kapky vody jsou kouzelné ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško i mě se fotografie a výlet moc líbí. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Hezké snímky kostela! Ta zřícenina je parádní a kytičky vždy potěší!! Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak jsem se zase dozvěděla něco co nevím.
    Ráda jsem se na fotky podívala.
    Měj pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Jitiško zase jsi krásně fotila.Děkuji za podívanou.

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš, obec Kadlín nemohu znát, hlavně pro tu dálku. Ale nejvíc se mi líbí, jak píšeš, že jste tam jeli kvůli dřevěné zvonici u kostela! Tohle oceňuji a vážím si takových lidí, protože kolik lidí by takhle jelo? Dražice si pamatuji v souvislosti s tímto člověkem: Jan IV. z Dražic byl v letech 1301–1343 předposlední biskup pražský; jeho nástupce. Biskup Jan se podílel na uvedení Lucemburků na český trůn, dal postavit řadu významných staveb a dal patrně podnět k prvnímu úplnému českému překladu Bible. Já zrovna v Toulkách českou minulostí mám články o Lucemburcích. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Jo,to my dokážeme.Oceňuji manžela,že mě odveze,kam si vzpomenu.
      Já jsem v tom psaní stručná a ty jsi prostě hotová kniha,co všechno víš.Už jsem o Dražicích na blogu psala,ale nevím,co všechno.Byli jsme tam už 2x dříve

      Vymazat
  14. Krásně jsem se s Tebou prošla, super fitky ⚛ ღ ♥ Hezký víkend přeji ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Tak tady jsem si myslela, že jsem už komentovala, asi jsem fotky jen prohlédla a komentík nenapsala Fotografie jsou překrásné , já jsem poslední dobou nebyla moc na pc, připravovala jsem sraz základky, hlavní aktér onemocněl a dal mi to na starosti na poslední chvíli. Také proto nás moc nebylo. Překvapilo mi co už je jich na krchově♥

    OdpovědětVymazat
  16. Květuško,mám to stejné,prohlédnu si fotky ráno na mobilu a potom mám pocit,že jsem už komentovala.Nic se neděje,komentáře potěší každého,ale jsou důležitější věci a nemáme všichni pořád čas.Moc děkuji

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení