3.5.23

Zajímavý kostel v Krpech

 V sobotu 22.dubna bylo krásné počasí a tak jsme se hned po obědě vypravili do Krp ve Středočeském kraji.Krpy patří pod obec Kropáčova Vrutice.Na mapě jsem zjistila,že

je tu velmi zajímavý kostel Stětí sv.Jana Křtitele.První zmínka o kostele je už v roce 1384.Původně gotický kostel byl v 17.století upraven barokně a byla přistavěna i zvonice.

Objekt prošel opravami v roce 1903,1969 a 2022.Podle legendy zde prý sloužil svoji poslední mši sv.Jan Nepomucký při návratu z pouti ve Staré Boleslavi.V kostele se

konají bohoslužby dodnes.

Ve zvonici byly původně tři zvony,dnes se zde nachází pouze jeden.Kostel je chráněn jako kulturní památka













Lákavé,ale raději jsem to nezkoušela.









Na zrušeném hřbitově kolem kostela je pár historicky cenných náhrobků.Areál s architektonicky 
hodnotným kostelem je dokladem historického vývoje farního centra obce,jehož počátky
spadají pravděpodobně do 14.století.












Den byl jako malovaný pokračovali jsme dále.
Nechci dávat dlouhé příspěvky a tak sobotní výlet rozdělím na dva.
Mějte hezké májové dny




32 komentářů:

  1. Opět nádherný kostel a pěkná vstupní brána s klenbou. Obloha byla vymetená, pěkný den jste měli. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Kostel mě hodně potěšil.Mám takové stavby ráda

      Vymazat
  2. Mám moc ráda kamenné kostely, je krásny a krásně nafocený. Měj se moc hezky, Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu zajímavá stavba!

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný kostel a velmi hezké snímky!!!Doufám, že už taky nějaký kostel navštívím..... Fotky jarní přírody se ti také povedly. Hezký den přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Kostely navštěvuji hodně a to z toho důvodu,že je mám ráda,hlavně ty,které se nějak liší a leckdy je to jediná zajímavost obce.Když někam jedeme,tak všude zastavíme,občas se není ani na co podívat

      Vymazat
  5. Jitko, kostel je opravdu zajímavý a moc hezký, díky za fotky. Měj se hezky, zdravím 😉😀

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, souhlasí s tím co Ti napsali kamarádky, moc hezké. Maru

    OdpovědětVymazat
  7. krásný kostelík! připomněl mi cesty na sever, v podobném duchu jsou v Norsku a Švédsku, i když tam převládají dřevěné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jste viděl hodně zajímavostí v Norsku a Švédsku

      Vymazat
  8. Jituš krásné fotky. 👍👍👍 Kostelík je malebný.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  9. Jíťo, to je opět suprová podívaná. Mám tyto stavby ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Také mám podobné stavby ráda

      Vymazat
  10. Krásný večer Jituško a děkuji za milá slovíčka. Kostel je opravdu zajímavý, fotečky super ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jé, Jitko, co vás vedlo skoro k nám?.... Košátky a Krpy jsou od nás na dosah, neb jsme tam vlakem za pár minut, a už jsme tam dost dlouho nebyli, ale na houby jsme tam občas dříve jezdili.A ty sakrální stavby i zámeček jsme taky prohlíželi, jen dnes je vše jinak a mnohé nejsou přístupné.
    Tohle je výlet podle mého gusta. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,musíme už za hranice Libereckého kraje a tak se budeme k Vám pořád přibližovat.Mám tu zvonici v Obříství a myslím i zámek.Brzy tam vyrazíme

      Vymazat
    2. No, my zas docela často vyrážíme opačným směrem k Turnovu a za Turnov, ale momentálně to vázne. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jituško to jste měli krásný výlet ! Kostelík je zajímavý a brána také. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Jituško, půvabná stavba a krásně se na ni díváš přes objektiv foťáku.
    Zdravím. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško,z kostela jsem byla nadšená.Děkuji

      Vymazat
  14. Jituško, objevila si krásné místo a povedly se ti opravdu parádní fotky.
    Děkuji, ráda jsem se podívala a početla si. Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotografie Jituško a kostel je doopravdy zajímavý ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Květuško,děkuji.Byla jsem ráda,že jsem ho objevila

    OdpovědětVymazat
  17. Tohle místo má úžasný náboj. Ty první dvě fotky s úžasnou atmosférou jsou parádní. Také už se někde chystá podívat. Přeju hezké dny.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení