1.5.23

Poslední dubnový den

Původně jsem měla naplánovaný jiný příspěvek na blog,zase jednou za hranicemi Českého ráje.Na čarodějnice mi ovšem volala Dáša,zda by se mně nechtělo projet se navečer na kole a podívat se po okolí,jak se pálí čarodějnice.S radostí jsem souhlasila.Pálilo se všude,na Všeni,na Vyskři,u Písečáku,v Mašově,na Podháji a pomalu  u každého domku.














Slunce akorát zapadalo.Moc dobře se mi nefotilo,měla jsem ruce rozdrncané z kola.Fotila jsem
buď na auto a nebo jsem si hrála s manuálem.Občas jsem si posvítila bleskem.











A když už jsme byly rozjeté dojeli jsem do Turnova na Luka,kde se pálily hlavní čarodějnice,
doufám,že ty největší z města.Já tedy žádnou neznám,mám okolo sebe samé milé lidi.


Město bylo asi díky čarodějnicím klidné,skoro žádný provoz a tak jsme si vyšlapaly
kopeček na náměstí Českého ráje.Myslela jsem,že nafotím aspoň  nějaké kytky,ale bohužel.
Koše na květinové nádoby jsou ještě prázdné.Turnov moc nekvete.Tak pár fotek a rychle domů.
než se rozjedou auta z čarodějnic.





Mějte hezké májové dny


32 komentářů:

  1. Jitko, pálení čarodějnic, díky počasí ,vyšlo zřejmě všude. Tradice se vrací a účast je veliká, to je dobře. Vylidněný Turnov, doslova, nikde ani nožka. Fotky jsou opět parádní. Zdravím, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Na čarodějnice ráda vzpomínám,když jsem byla mladá a nebo byly děti malé.
      Bylo to vždy fajn.Teď už s manželem skoro nechodíme,většinou jsme u mladých a opékáme buřty.Letos jsme nebyli,protože nebyli doma.

      Vymazat
  2. Nádherné fotky! :) Tedy - to nebe je neuvěřitelné! Jako by i tam něco hořelo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Je fakt,že nebe je někdy úžasné,ale ten den zrovna nebylo nic moc,lepší,když jsou trochu mraky.

      Vymazat
  3. Počasí vyšlo báječně, měla jsi super zábavu. Fotky parádní ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Bylo hezky,ale na kole zima i když jsem byla nabalená,jak cibule

      Vymazat
  4. Fotky krajiny nádherné - ty já moc neumím - a detaily třešňových (asi) květů taky krásné!!! Je vidět, že jsi měla hezký víkend. Přeji hezké květnové dny!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Já jsem spíše na ty krajinky.Ale ty máš nádherné detaily,to mně právě moc nejde

      Vymazat
  5. Kouřové znamení jako na dlani. Květy třešní jsou povedené, mají zase jinou barvu světla než při sluníčku. Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Zkoušela jsem,aby jsem měla západ slunce přes větvičky třešní.Jednou to ostří na květy,jindy na pozadí.Je to pořád o hraní

      Vymazat
  6. Parádní květy třešní,umíš Jituš....A pálení čarodějnic,moc zajímavé...pěkný víkend jsi měla.

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko - Líbí se mi ty západy slunce, to jsou barvy... Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Bývají barvy lepší,ale bylo skoro jasno a to není úplně ono

      Vymazat
  8. Jituško, i já obdivuju západ slunce u Tebe - fakt nádhera! Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Když se doma dívám na fotky,tak stejně ty barvy tak foťák nezachytí,pokud nechci mít fotku hodně tmavou

      Vymazat
  9. Český ráj zahalený do dýmu :) A krásné květy. To byla milá vyjížďka.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Asi poslední dva roky fotím čarodějnice ze stejného místa,je tu vidět na okolí města

      Vymazat
  10. Jituško, povedly se ti nádherné fotky! Ty květy a zapadající slunce v pozadí - ach, kochám se!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Měly jste krásný podvečer. Fotky jsou toho dokladem.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Jituš, krásné fotky. 👍👍👍 Zejména ty se západem slunce a kvetoucími třešněmi.
    Měj hezké dny. 🍀🌷

    OdpovědětVymazat
  13. Jitu moc hezké fotečky a parádní výlet. Hezké dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak tady se nevím proč dělaly čarodějnice v sobotu která byla celá až do večera propršená. Měly jsme v plánu jít v neděli, kdy se klasicky vždy pálí a tak jsme přišly se známou zkrátka. Za to neděle byla krásně slunečná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je opravdu divný.Asi mysleli,že bude pršet v neděli

      Vymazat
  15. Výlet a hlavně fotky parádní, prohlížení jsem si užila ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotky, hlavně ten západ slunka. U nás se čarodějnice nepálí. Staví se tady májka, kterou hlídají do rána. Když ji parta z jiné vesnice podřízne, tak je to pro ves hrozná ostuda. Dříve se tam dával věnec s malými věnečky na kterých byly psané jména svobodných děvčat. Když se májka ohlídala , tak v hospodě byla taneční zábava , zvaná Věneček. Věnec byl u stropu a tam byl boj chlapců o ty malé věnečky . Hoši ze vsi věnec hlídali a z jiných vesnic strhávali věnečky, někdy i celý věnec. Ten kdo měl věneček se jménem, tak ta dívka s ním musela celý večer tančit

    OdpovědětVymazat
  17. Květuško,to je hezká tradice.Májku vidím i někde v okolí,ale málo.
    Děkuji za komentář

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení