29.4.23

Schované v lesích

 S manželem jsme vezli nějaké věci známé na chalupu,kterou sdědila kousek od Vidláku.Dokonce jsme dostali nabídku s ní na chalupě  někdy přespat,sama se tam bojí.To ale nevím,taky se bojím,chalupa je osamocená  v lese ,nedá se tam ani dojet autem.Dcera mi navrhla,že nám půjčí na hlídání jednoho z jejich neměckých ovčáků.To si budu muset rozmyslet,ale nabídka je to lákavá.Odbočku na Bohuslav jsme opět míjeli.V Podtroseckém údolí je dost chalup,které jsou naprosto schované v lesích.Asi bych na ně neměla moc upozorňovat.Řekli jsme si,že se konečně podíváme na místo značené Bohuslav.Všude se pasou stáda srnců.









Najednou jsme se ocitli na kouzelném místě,kde jsme nikdy nebyli.Pár chaloupek a rybníček.Vždy si říkám,zda bych tu chtěla bydlet.To asi ne,v zimě,pokud napadne sníh je to určitě velké dobrodružství.Ale jezdit sem na chalupu,to už by se mi líbilo.









Dole je silnice na Vidlák.Stromy jsou tu nedávno vykácené


Dolů se šlo lépe,než nahoru.Přeci jen je to kopeček.Auto jsme nechali na parkovišti u Vidláku




Tady se mi moc líbilo.Mám radost,když objevím místa,kde jsem ještě nebyla a to jsme na Vidláku často.Jak je vidět v Českém ráji je pořád co objevovat


Včechno  už kvete,jaro je kouzelné.






Mějte hezký čarodějnický víkend





32 komentářů:

  1. Nádherné fotky Jituško ♥ u nás na pražské je také chaloupka v lese s pestrou minulostí. Dříve to byla hájenka a v mém mládí tam žily dvě ženy. Později jedna a u ní se schovávala 15 let pani , která byla celostátně hledaná . Asi před 10 lety tam šel pán a popovídal si s ní a v noci ji přišel zabít, ona měla psa a ten ji upozornil štěkáním , tak v noční košili a bosa utekla do vsi v zimě , asi 1 km. To jí zachránilo. Psa ne. Nyní tam žije divný pár a mají 4 vlčáky a pěstují tam trávu marjánku. Nikdo se tam nedokáže přiblížit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.takových divných chaloupek je asi více,ale ta u vás tedy má nepěknou historii i pokračování.Ono je to hezké bydlet někde v krásné přírodě,ale já jsem dost bázlivá,asi z těch detektivek,které miluji a bála bych se tam i s manželem i vlčákem.Tak nevím.

      Vymazat
  2. Také ráda objevuji nová a nepoznaná místa a kolikrát je mám kousek od domova. Jaro opravu je tady, ale zahrádka si vyžaduje péči a nemám čas na toulání. V plánu mám tento víkend něco podniknout, ale až co počasí dovolí , nyní u nás prší a je slyšet i bouřka. Pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě kolikrát překvapí,že objevím něco skoro u nosu o čem jsem neměla tušení.
      Chápu,že když je zahrada jde výletování stranou.Já jsem měla velkou zahradu s chaloupkou asi 30 let a byla jsem tam pořád.Manžel na to vzpomíná,že měl klid ode mě.On tam nechodil.Bohužel se syn kvůli své ex dostal do finančních problémů a musela jsem ji prodat,Pořád je mi to líto

      Vymazat
  3. Jitko, Český Ráj mám prochozený i proježděný na kole, ale tyto domečky jako kuřátka neznám. Líbezná pidivesnička. Koukám, že i tam je vykácené kde co. Tak zdar putování po pěkných českých místech. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,tohle místo je stranou,ale cedule na odbočku kousek od Vidláku.Nevím proč,jsme ji vždy míjeli.Neuměla jsem si ani představit,co tam bude

      Vymazat
  4. Květy ovocných stromů jsou úžasné, nádherné detaily!!! Romantická zákoutí na fotkách vypadají hezky, ale je mi jasné, že to chce hodně práce. - K dotazu na foťák - ptáky fotím Nikonem s velkým (83násobný) optickým zoomem. - Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Já už jsem zjistila,že zoomem se přiblíží fotka daleko lépe,než třeba objektivem 300mm.Tak to máš podobný foťák,jako moje kamarádka.Taky fotila jeřáby a fotografie byly o hodně lepší.Manžel hned,že mi koupí objektiv 400mm.Jenže já trpím třesem rukou a kupovat něco nového nemá cenu.Nevím,jak dlouho budu moci fotit.

      Vymazat
  5. Jituš, nádherné fotky. 👍👍👍 Bohuslav je velice malebná víska.
    Na Vidlák jsme jezdili pravidelně, ale už několik let jsme tam nebyli. Asi bychom si to měli někdy zopakovat.
    Měj hezké jarní dny. 🌷🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Okolí Vidláku mám ráda,jsme tam často.Akorát je mi líto,že jsem četla,že je restaurace zavřená.My tam sice nechodili,ale v sezóně je tu plno turistů.Asi proto přibyl na parkovišti další stánek s občerstvením

      Vymazat
  6. Ahojky Jíťo, opět krásné fotky, krásná příroda. Bylo tam slunečno ⚛ ღ ♥ u nás zataženo a déšť ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.U nás už moc nepršelo,ale po krásných dnech se zase od západu ženou mraky a má zítra pršet.

      Vymazat
  7. Jituško, děkuji za fotky kouzelného místa a přeji příjemný den. Toho pozvání bych tedy využila :o) Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Já jsem taková bojácná a ještě špatně spím a když si představím,že se vzbudím ve tři a uslyším šramot...Ale je to tam moc krásné a tak snad strach překonám.Nesmím číst zrovna nějakou detektivku

      Vymazat
  8. Taky si v takových vesničkách vždycky říká, že to je za trest tam bydlet, ale na chalupaření úplně skvělé. Moje chalupa je mezi výpadovkou z města a letištěm. Nic extra poklidného. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak natrvalo bych tam bydlet nechtěla,ale o chalupě bych už přemýšlela.A možná mi stačí tam někdy přespat,pokud překonám strach.Děkuji za komentář

      Vymazat
  9. Jituš, zajímavé místo, ale já bych tam trvale nemohla žít. Jsem městský člověk. Když vás tam bude víc, proč ne a toho vlčáka s sebou. Krásné fotky a ty poslední bíle kvetoucí jsou nádherné. Ať se daří a pěkný 1. máj. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,také jsem si vždy myslela,že jsem městský člověk.Každý den jsem běhala do města do práce,o polední přestávce s kolegyní jsme prolétly všechny obchody.Co jsem v důchodě mě město už vůbec neláká.Moje děti i sestry bydlí na vesnici a mně se tam líbí.
      Děkuji

      Vymazat
  10. To je moc pěkné místo, které neznáme. No jo, nevede tam turistická značka :) A samozřejmě kouzelné fotky. Pěkné dny přeje Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,je tam hezky a turistická značka tam možná opravdu nevede.Vesnička se nedá projít,jak jsem si všimla.Jenom tam a zpátky.

      Vymazat
  11. Jarní příroda je kouzelná. A chaloupky kolem rybníčku jsou opravdu romantické.
    Krásný první máj 💮

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, ta vesnička s malým rybníčkem je kouzelná, jako z pohádky. Fotky se mi líbí moc, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,byla jsem překvapená.V lesích pidivesnička

      Vymazat
  13. Jituško, to je moc krásné místo. Mě by se tam bydlet líbilo, musí tam být úžasný klid... Měj hezké odpoledne, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Vždy,jak někde jsem a líbí se mi tam,přemýšlím,zda bych tam chtěla i bydlet.Uprostřed lesů jsem tohle nečekala.

      Vymazat
  14. Kouzelné romantické místo,ale tak na dovolenou,na stálé bydlení bych to asi nezvládla.Rozkvetlé stromy jsi nádherně zachytila,měj hezžké dny a pěkné výlety...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Na stálé bydlení určitě ne.Lidé,co tam jsou musí mít auta,jinak by se nikam nedostali a jak člověk stárne,tak je pohodlnější bydlení ve městě,kde je všechno po ruce.

      Vymazat
  15. Jako v pohádce, tam by se mě líbilo musí být klid i pohodička. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  16. Ivetko, i na mě to tam tak působilo.Děkuji

    OdpovědětVymazat
  17. Parádní fotky, výlet i romantické místečko jsi zase objevila ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Danuško,děkuji.Líbilo se mi tam

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení