13.4.23

Kostel a zvonička

V Březině jsme se zastavili,když jsme jeli s moji sestrou a švagrem na návštěvu k dceři na Olšinu.Počasí o Velikonocích bylo nadále aprílové a tak jsme využívali každé chvilky.

Kostel sv. Vavřince je z přelomu 13. a 14.století.Původně gotická stavba byla renesančně přestavěná v 16.století.Kostel je významnou gotickou památkou středního Pojizeří.

Chtěla jsem se podívat,jak opravili věž,protože,když jezdíme k dceři bylo na ni lešení.Na špičce sice lešení nebylo,ale bylo vidět,že práce pokračují.Je to moc hezké místo.









Vedle kostela je pěkný domek,možná bývalá fara.





A ještě jedna zapomenutá dřevěná zvonička ve Čtveříně.Neměla jsem o ni tušení,přitom jezdím přes Čtveřín na kole.



Pohled od Olšiny na Krkonoše.Vrcholky jsou pořád bílé




Mějte se hezky

 

34 komentářů:

  1. Krásná místa nám ukazuješ, Jituško|! Z fotek čiší takový příjemný poklid.
    Měj pěkný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Mám taková klidná místa ráda

      Vymazat
  2. Historie má svoje kouzlo a tobě se podařilo na fotkách to kouzlo zachytit!!! Ano, i u nás v Beskydech je ještě stále sníh, ale já už čekám na to pravé jaro ...... hezké fotky!!!! Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím,že v Beskydech si na jaro počkáte déle.

      Vymazat
  3. Jituško, moc hezké památky, přemýšlela jsem, a zjistila, že kolem nás žádné zvonice dřevěné nejsou, to je zajímavé. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Věřím,že nejsou,nevíce jich je ve Středočeském kraji.Já je hledala na mapě a opravdu jsou místa,kde téměř nejsou

      Vymazat
  4. Malá zvonička je roztomilá a pohledy na Krkonoše, no ty jsou úžasné. Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Na vrcholcích Krkonoš je pořád sníh a někde zůstane i přes léto.

      Vymazat
  5. Ahojky Jíťo, to je opět parádní podívaná. Krásný kraj. Hezké jarní dny už by se mohlo oteplit ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji.Je skoro o týden později a teplo pořád není.Ale u nás už tolik neprší

      Vymazat
  6. Nádherné fotky Jituško♥ Děkuji za komentáře, já jsem ve čtvrtek před velikonocemi chytila nějaký Moribundus a nejde mi se z toho dostat, včera mi přidali antibiotika , tak snad to bude dobré ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.Snad už jsi v pořádku,chce to všechno pořádně vyléčit.

      Vymazat
    2. Už se Jituš pohybuji i v přírodě, musím, mladí jsou pryč a tak jsou zvířátka jen na mě. Jinak jsem stále zahleněná, ale v krku už mě nebolí ♥

      Vymazat
    3. Květuško,to jsem ráda.V našem věku musíme být na sebe hodně opatrné.

      Vymazat
  7. Krásné místo a zvonička je taky hezká. On člověk někdy určitá místa projede a ani nezaregistruje, že se tam kousíček mimo cestu nachází ledacos zajímavého.
    Jo,jo - jsou -li Krkonoše bílé, tak u nás v Podkrkonoší je stále chladno - tak se to alespoň říká :-)
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Já dost podrobně zkoumám mapu,ale stejně něco přehlédnu.Tak vy jste blíže ke Krkonoším a tak tam máte chladněji.My jsme sice Liberecký kraj,ale až na jeho jihu,ale taky je tady chladno,pořád studený vítr

      Vymazat
  8. Jitko, opět krásné fotky. Ta malá, dřevěná zvonička je moc pěkná. Pořád objevujeme něco nového, a to je dobře, zdravím 😊😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Objevovat to já ráda,mám vždy opravdovou radost.Jako z téhle zvoničky

      Vymazat
  9. Moc pěkný kostel, překvapilo mě, že je tak starý. 👍 Píše se, že už v r. 1344 byla na tom místě plebánie, což je název pro venkovskou farnost. Asi se jedná o ten domek, jak uvádíš. Našla jsem si to a zjistila, že kostel také vyhořel. Na věži byly původně tři zvony, ze 16. stol., dva z nich byly za 1. sv. války rekvírovány, zůstal jeden, z r. 1607, kterému před pár lety museli opravit utržené srdce, tento zvon je na věži. V sanktusníku je zvon o průměru 35,5 cm, ten je z r. 1511. Podle mapky je to docela blízko Jizery, jen doufám, že se v těch místech řeka nerozvodňuje. ... Zaujaly mě i ty pohledy na zasněžené Krkonoše, ráda jsem se podívala, děkuji. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,já ten kostel už na blogu mám a tam mám asi vypsanou historii,teď už píšu stručně,protože fakt zápasím s tím blbým třesem a pořád samé překlepy

      Vymazat
  10. Ahoj Jituš,
    moc děkuji za krásné snímky. Měj pěkný víkend...♥

    OdpovědětVymazat
  11. Další úžasné fotečky a proto je u nás zima jelikož Krkonoše jsou bílé, když je jasno tak vidím z okna :-) Děkuji za komentíky a měj se Jitu hezky.🌹 🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Přesně tak se to říká i u nás,dokud jsou Krkonoše bílé je dole zima.Hlavně fouká ten ledový vítr

      Vymazat
  12. Jituško, krásná místa ! Moc se mi to líbí, potěšila jsem se u Tebe. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš, krásné fotky kostela a zvoničky. 👍👍👍 Pohled na Krkonoše je úžasný.
    Jedna moje spolužačka pocházela z Březiny, teď žije v Kněžmostu. Svět je opravdu malý. 😀
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Přes Kněžmost jezdíme velmi často,hlavně,když jedeme na Olšinu k dceři a jedeme třeba od Sobotky

      Vymazat
  14. I malá zvonička se počítá. Jsou to všechno pěkně stavbičky a přežily takové roky. Zaslouží si obdiv. Panorama Krkonoš se sněhem je úchvatné.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení