24.4.23

Za petrklíči

 V dětství jsme chodívaly s kamarádkama na luka k Jizeře,kde bylo plno petrklíčů.Teď už je tam nevídám.Ve středu jsme měli s manželem nějaké vyřizování v našem okresním městě Semily a už cestou tam jsem si všimla z auta drobných světle žlutých kvítků.Zpátky jsme už měli více času a udělali si zastávky. U Stebenky na Dubecku jich pár kvetlo.Byly tady i sasanky a moje první blatouchy.K těm jsem se blíže nedostala,protože bylo všude ještě velké mokro.



























Další zastávka byly Sekerkovy Loučky a manželův bratr a odtud už je to kousek ke Třem rybníkům
Cihlový rybník












Rybník Nohavice,Prostřední Křižák byl vypuštěný





Hrad Valdštejn





Užijte si hezky poslední dubnový týden.Sice prší,ale jaro je už v plném proudu.



40 komentářů:

  1. Jituško to jsem se u Tebe zase potěšila ! Moc hezké kytičky, příroda, všechno... Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, blatouchy a i ostatní jako petrklíče jsem vídala u Ploučnice od mala a mám k tomu pěkný vztah. Ale dnes ti musím pochválit hlavně 14tou fotku podspodu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také vím o místech,kde kvetou blatouchy,ale je jich čím dál méně.
      Valdštejn je pěkně vidět,ale kazí to dráty.Jiřinko,děkuji

      Vymazat
  3. Jituško zdravím a děkuji za milá slovíčka. Nádherná procházka ,s foťákem jsi kouzlila, super fotečky potěšily dušičku ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné jarní fotečky!!! Někdy se vyplatí počkat, u nás mnohé časné jarní kytičky pomrzly ..... Krásný den!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás naštěstí nemrzlo,tak snad škody nebudou.Děkuji

      Vymazat
  5. Tedy, Jituško, to je nádhera! Petrklíče jsem roky takhle neviděla, miluji tu jejich specifickou vůni... Voda, koně, ty výhledy, nádhera. Krásné fotky!
    A děkuji za info - už jsem se dívala a opravdu, Aaron na hrad! :o) Kinští to tak asi mají, Ve Žďáru nesměl jen do kostela (a to by nás ani nenapadlo)...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,moc děkuji.Schvaluji,že na Kost můžou i psi,jsou to naši společníci při výletech a umí se většinou chovat

      Vymazat
  6. Jituško, jaro je krásné, díky za fotky. Maru

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné záběry, nyní je radost být v přírodě a nasávat tu jarní vůní vzduchu. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Ano,příroda teď krásně voní a je radost být její součástí aspoň při výletech

      Vymazat
  8. Vždycky se mi u Tebe líbí ty vaše výjezdy. Vždycky pěkné fotečky. Pamatuji taky mnohá místa petrklíčů, sasanek a blatouchů. Už je těch míst nějak méně. Nebo se mi to jenom zdá.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji.Hani,já využiju každý čas,kdy někam jedeme a kdy je účel cesty naprosto jiný.Dá se ale vždy zpříjemnit.V tom jsem hodně pohotová

      Vymazat
  9. Ahoj Jituš,
    krásná podívaná :) konečně jsem se dočkala, jaro je tady. Přeji Ti krásné dny, a moc děkuji za písmenka na blogu...♥

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezké jarní kvítí,vždy potěší,život se zdá hned veselejší,hezké jarní dny přeji...

    OdpovědětVymazat
  11. Jitulko moc zdravím a fotečky nádherné děkuji hezký nový týden přeji

    OdpovědětVymazat
  12. Jituš, krásné fotky. 👍👍👍 Český ráj je prostě ráj na zemi a ráj pro fotografy.
    Měj hezké jarní dny. 🌷

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkný den Jíťo ⚛ ღ ♥ suprové fotky, těch petrklíčů a jak jsou krásně vysoké. Sasanky se mi také líbí no a viděla jsi i koníky paráda. Díky za tu pěknou jarní podívanou ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni,děkuji,to byl jeden z mála krásných dnů.Snad budou přibývat

      Vymazat
  14. Jituš, moc krásné, aspoň si těch petrklíčů a sasanek tady užiju. 🍀 🌞
    Petrklíč

    Vozilo se na jaře, tralalalalá,

    slunce v zlatém kočáře, tralalalalá.

    Tralá, tralá, tralalalalá.

    Kampak jedeš, sluníčko?

    Za tři hory Ančičko.

    Přivezu ti zlatý klíč,

    jmenuje se petrklíč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásná říkanka,skoro jsem ji zapomněla.Moc děkuji

      Vymazat
  15. JItko, fotky rybníků já můžu 😊 Ze Sekerkových Louček pochází Petra Janů, někde jsem to četla, důležité to není, ale hned mi to naskočilo 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,máš pravdu pochází.Kamarádka s ní chodila do třídy a tak jsme za Janou,tak se správně jmenuje chodívaly pěšky.To jsem ještě netušila,že budu mít k Loučkám i jiný vztah

      Vymazat
  16. Krása Jituško.A moooc děkuji za přáníčko k narozeninám.❤️ Moc mne potěšilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Jsem ráda,že se přáničko líbilo.Po pravdě mi to už nejde,ale snažím se.Myš je pro mě velká překážka

      Vymazat
  17. Na jarní kvítky je vždycky po šedavé zimě moc pěkný pohled. Naživo i přes hledáček fotoaparátu :-).

    OdpovědětVymazat
  18. Jituško, skvělý motorkářský výlet. je jaro a všichni motorkáři musí ven. Vždy se mi líbí, když potkáme skupinku. Krásné fotky přírody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Daleko jsme nejeli,ale můžeme si motorku vypůjčit o od mladých.To jsou motorkáři.Na motorce jezdí i vnučka a vnuk a já vždy trnu strachem.Pohled je to hezký na motorky,ale raději bych byla,kdyby tomu nepropadli

      Vymazat
  19. Nádherné fotky přírody , tady dnes od rána svítí sluníčko ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.Snad hezkých dnů bude přibývat,akorát by mělo být trošku tepleji

      Vymazat
  20. No páni to je něco úžasného ihned mám lepší náladu opravdu krásné fotečky a děkuji Jitu. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  21. Ivetko,to jsem moc ráda a děkuji

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení