16.4.23

Chrastava

 Známá místa Českého ráje,která jsme navštívili společně se sestrou a švagrem o Velikonocích odsunu a dám sem  fotografie z 4.dubna,kdy jsem byla u neurologa v Liberci..Chrastava je malé mětečko 8 km za Libercem.Nikdy jsme tu asi nebyli a ač často jedeme dále na sever za Liberec,vždy jsme odbočku na Chrastavu míjeli.Nakonec jsem byla příjemně překvapená už proto,že mám malá městečka v oblibě.

Náměstí 1.máje s empírovými a klasicistními domy








Náměstí vévodí zajímavý morový sloup se sochou Panny Marie a sousoším světců.
Je to kulturní památka z roku 1734




Snažila jsem se ho vyfotit ze všech stran




Žlutá budova nalevo je Městské muzeum a napravo je radnice.






Další zajímavostí města je historický meteorologický sloup.Nějaké podrobnější informace jsem
na internetu nenašla



Fotila jsem každou kytičku,kterou jsem v Chrastavě viděla.









Z Chrastavy jsme se chtěli podívat ještě na jedno zajímavé místo,ale na silnici se pracovalo 
a nebylo možné projet.Nikde žádné upozornění a tak jsme po chvíli otočili auto a jeli zpět.Ostatně jako
i další auta.


Ze silnice je vidět elektrárna Turów v Polsku


V této části je i hodně větrných elektráren




Ještěd se vypíná nad celým Libereckým krajem


Vlevo je vidět zřícenina větrného mlýna.Byli jsme tu před časem,ale ke zřícenině se není možné dostat asi
kvůli elektrárnám.




Do Chrastavy Vás vezmu ještě jednou.Když fotím,tak fotím hodně už z toho důvodu,že dost fotografií
vyhodím kvůli neostrosti a pokud se jich povede více je mi líto je zase vyhazovat.Tak příště bude pokračování.
Stejně jsme všechny památky v Chrastavě neviděli,Výlet jsem připravovala narychlo,protože byly deštivé dny
a tak jsem myslela,že se půjdeme podívat jenom do Globusu v Liberci a něco nakoupíme.Ovšem vylezla jsem od doktora a bylo slunečno.
Mějte hezký další dubnový týden


32 komentářů:

  1. Hezky se ti podařilo zdokumentovat ten nádherný morový sloup, fotky historického náměstí se ti také povedly. Větrné elektrárny v krajině působí (ve srovnání s morovým sloupem) jako "pěst na oko". No, co se dá dělat, je to "pokrok". - Hezké fotky!! Přeji krásný den ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.A máš pravdu,že se do krajiny větrné elektrárny nehodí.Mě dost naštvalo,když jsem se nemohla kvůli nim dostat ke zřícenině větrného mlýna

      Vymazat
  2. Jituško, ráda jsem se do Chrastavy podívala. Občas jezdíme kolem odbočky na ni, kdysi tam žila nějaká má prateta, ale myslím, že od dětství jsem tam nebyla...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji,My jsme ji právě vždy míjeli a nakonec jsem byla příjemně překvapená.
      Nechtělo se mi nikam daleko,bylo hezky,ale zima

      Vymazat
  3. Jituško, moc pěkné náměsí, jako z filmu. O meteorologickém sloupu jsem slyšela poprvé.
    Měj pěkný jarní týden a plno dalších kytiček. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško,děkuji.O meteorologických sloupech vím a dokonce byl kdysi jeden i u nás na náměstí

      Vymazat
  4. Jituško, moc hezký výlet, modřence u nás rostou na stráni, nikdo je netrhá tak se hodně rozrůstají, je to nádhera jaks e dokáží rozmnožit bez lidské pomoci.Ta alej je taky moc hezká. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,u nás pod okny jsou v trávě také modřence.Pozůstatek skalky,kterou si tu udělal jeden soused.Rozvedl se,odstěhoval a skalku zlikvidoval.Škoda

      Vymazat
  5. Moc ráda jsem se podívala do městečka, kde jsem nikdy nebyla. Je tam na co se podívat.
    Hodně se mi líbí předposlední fotka !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Je to hezké městečko.Ta alej byla dlouhá a zajímavá,proto jsem ji fotila z auta

      Vymazat
  6. Je dobře, že manžel přibrzdil a mohla jsi zdokumentovat krásné malé městečko. Chce to se jen zastavit a sledovat a záběry se ti přihlásí. Zaujala mě krásná alej a vrtule zrovna nemusím, ale proud je potřeba. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.Občas vyjedeme za jiným účelem,ale já všeho využiju.

      Vymazat
  7. Víš,že jsem tady taky nikdy nebyl.Škoda.Začal jsem už jezdit na kole a sem asi nezavítám
    Fotky se ti moc povedly.
    Jitule,měj se P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo,děkuji.Taky jsem byla na kole a přijela zmrzlá

      Vymazat
  8. Krásný válet jsi měla Jíťo, městečko je moc hezké a ta květena, pastva pro oči. Prima nový týden. U nás už opět leje.

    OdpovědětVymazat
  9. Podle fotek moc hezké městečko,nikdy jsem tam nebyla,tak jsem ráda nakoukla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,je to malé hezké městečko.Takové mám ráda

      Vymazat
  10. Jitko, podle fotek je Chrastava příjemné a klidné městečko. Morový sloup je opravdu moc hezký, díky za fotky. Přeji v novém týdnu pěkné dny, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
  11. Jituš, krásné fotky z Chrastavy, stejně tak i jarních kytiček a pohledů do krajiny.👍👍👍
    Jsem na tom podobně jako ty. Mnohokrát jsme jeli kolem, ale nikdy jsme se nepodívali do města. Pamatuji se, že moje kamarádka z dětství sem jezdívala, protože tu žil její strýc.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,já Chrastavu zaregistrovala více,když se hodně mluvilo o lázních tam.A když jsme tam byli,tak jsem zapomněla se podívat.Pokud tam ještě jsou

      Vymazat
  12. Jitko, Chrastavu znám - jezdili jsme přes ni autem i vlakem ( z Rybniště do Lbc ) a tobě se podařilo pěkně zachytit náměstí a morový sloup. Ale na mne tahle severní městečka dělají dojem, jako by byla všechna podle jednoho mustru. Třeba Jablonné v Podj. a další - nicméně stojí určitě za návštěvu. A fajn bylo, že nepršelo.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,já mám tahle malá městečka našeho kraje ráda,protože se velkým městům vyhýbám,je tam na mě moc rušno.A Jablonné v Podještědí se mi líbí hodně.Na náměstí je malá cukrárna a nedaleko nádherná bazilika.Ta podobnost mě nevadí já nad tím tak nepřemýšlím.Je to pro mě vždy něco nového

      Vymazat
  13. Jituško zdravím a děkuji za milá slovíčka, fotečky jako vždy super, náměstíčko i morový sloup nádherný ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško, krásné jsi využila návštěvu lékaře. Do Liberce i na Ještěd jsem se dostala jako malá, to tam byla ještě stará výstavba. Chrastava má moc pěkné náměstí, těším se i na další fotky. A kytiček není v tomto období nikdy dost. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  15. Další krásné záběry jsi nafotila.🌹 🌺 👍😉

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné náměstí , my tu máme Temelín , stejný jako je elektrárna v Polsku. Jinak přeji hezký víkend ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Květuško,to je smůla,ale i to potřebujeme

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení