20.4.23

Známá místa Českého ráje

 Jak jsem už psala na Velikonoce u nás byla na pár dní moje sestra s manželem.Počasí docela přálo a protože k nám tak často nejezdí kvůli zvířátkům doma,více jezdíme my k nim,tak jsme se s nimi podívali na pár míst Českého ráje.

Začali jsme u Rokytnického rybníka









Labuť,zřejmě samec,samička nejspíše sedí na hnízdě,no nevyfoťte ho...






Malá sluníčka



Rybník Vidlák jsem nefotila,labutě tu nebyly,mám ty pohledy na něj ráda,ale obloha nad ním byla doběla a to už vím,že jsou fotografie nezajímavé.
Lepší je si to ponechat v paměti.
Rybník Krčák








Tady bylo od sasanek bílo.Jezdím sem každý rok fotit.Je to vždy radost



Trosky nás pořád provází




Hřebeny Krkonoš jsou pořád bílé



Hrad Humprecht a my jsme mířili do Sobotky na zákusky a dokonce jsme si dali i zmrzlinu.




Když jedeme ze Sobotky vždy tu stavíme.Pro mě je to kouzelné místo.Škoda,že u silnice.Vesecký rybník







Dojeli jsme ke Kosti.Mám ji 100x,ale když jsme tu byli naposledy byl vypuštěný Bílý rybník,pracovalo se tady.
V příspěvku z roku 2021 píšu o tom a teď jenom připomínám,že Společnost Kinský dal Borgo,která spravuje majetek rodiny Kinských
začala v roce 2021 s odbahněním rybníků Bílý a Černý a revitalizací údolí Plakánek.Náklady měly pokrýt dotace z EU a práce měly být
dokončeny do poloviny roku 2023.












Tady to hodně prokouklo.Černý rybník byl zelený a zarostlý kolem dokola.
Podél rybníku se dojde ke krásnému  místu,skalnímu bytu Barušky.Už jsem o něm také psala.
Jsou to místa,kde jsme často.




Z lesa vyčnívají pozůstatky bývalého panského dvora,Zájezd,který zanikl po polovině 19.století.




A ještě dvě kaple.Občas mi manžel,jak vidí kapli nebo kostel zastaví,ani to nemám v plánu a potom zdlouhavě hledám na mapě,kde to vlastně bylo.
Tady mě zachránily turistické tabule.Kaple ve Stéblovicích a kříž



Kaple sv.Havla z roku 1888 Kobyly-Havlovice.





Měli tady hezké macešky





Výletování o Velikonocích je uzavřeno.
Mějte se moc hezky


36 komentářů:

  1. Jituško, je to opravdu ráj! Mám moc ráda tvé fotky! Nádhera! Na Kost bychom se chtěli letos po letech podívat...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,moc děkuji.Kost určitě doporučuji a nově se tam může i s pejskama.Tak Aaronek může Kost obdivovat s vámi i když by raději asi tu jinou

      Vymazat
  2. Tak jsem se s vám prošla rájem. Nejsem jeho velký znalec, ale na pár místech jsem v Českém ráji byla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.Určitě jsou místa známá spoustě lidem.Přes sezonu bude v Českém ráji jako vždy plno turistů

      Vymazat
  3. Labuťák si přímo říká o fotku. Romantický rybníček s vrbami, nádherně opravený most s přepadem, nové stavidlo na břehu rybníka a nádherné macešky co svítí do dáli. Díky za procházku. Dnes jdu poprvé do práce, ale žádná hitparáda to není. Těším se na víkend, slibují teplo a hlavně sluníčko. Chybí mi příroda a focení , snad to o víkendu doženu. Přeju ti pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a věřím,že je ti dobře a už si užíváš přírody a focení

      Vymazat
  4. nesivím se, že tahle místa stále navštěvuješ, jsou moc krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy,děkuji.Když nevíme kam,skončíme vždy v Českém ráji

      Vymazat
  5. Kouzelné fotky rybníku,labuťáka i kapličky..Vždy se ráda podívám,protože tyhle konce moc neznám.Měj se hezky Jituš a přeji další pěkné výlety...

    OdpovědětVymazat
  6. JItko, ráda jsem se s tebou toulala rájem, opravdu moc hezké fotky. Počasí vám na výlet přálo, a tak opět jeden vydařený den 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Na to jak v dubnu je,se nám podařilo využít každé chvíle,kdy vylezlo sluníčko

      Vymazat
  7. Jituš, nádherné fotky👍👍 a navíc krásné vzpomínky na dětství trávené v Českém ráji, na školní výlety na Vidlák, kde ti nepřálo počasí a na návraty do těchto krásných míst. V Sobotce jsme byli v srpnu, Humprecht se opravoval.
    Určitě zase někdy zavítáme.
    Měj hezké jarní dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,děkuji.Humprech byl v lešení,ale všimla jsem si,že je už pryč.Tak jsou snad opravy u konce

      Vymazat
  8. Jíťo, děkuji TI za tu krásnou podívanou. Je to nádhera ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, tak se se znova prošla známými místy a tentokrát jsem díky tobě ani nemusela z domu.Byli jsme tam tolikrát, vlakem, autem, na kole...a nikdy se mi to neomrzí.Cukrárna v Sobotce nás zná důvěrně!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,děkuji.Je to všechno až moc známé,ale je to blízko a když nemám zrovna nějaký plán a třeba ani tolik času není,končíme v Českém ráji.Ten mě potěší vždy

      Vymazat
  10. Jitko, díky za krásnou jarní procházku, prošla jsem se s potěšením známými místy, obrázky z Liberecka byly také moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  11. Jitu, to jsou úžasné fotečky a díky za tu nádhernou podívanou, u nás máme sluníčko ale šílený vítr a je o pravdu zima. Děkuji za komentíky a hlavně děluji moc za krásné přání k narozeninám, potěšilo mě moc.🌹 🌺 opatruj se😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,moc děkuji.U toho prvního přánička byl překlep.S mýma rukama pořád něco opravuji

      Vymazat
    2. já peklep nenašla tak nevím, čekala jsem že mi Jitu odpovíš mejlíkem ale nevadí :-)

      Vymazat
    3. Ivetko,už jsem ti napsala.U slova ze srdce

      Vymazat
  12. Český ráj je krásný Jituško.Děkuji za podívanou.

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné fotečky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Mix krásných fotek - krásně zachycená krajina, vděčné rybníky i historie!!! Povedené fotečky!!! - Hezký víkend ....

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško tolik krásných míst je u nás. Moc ráda jsem se s tebou prošla. Přeji ti krásný víkend. Ivana

    OdpovědětVymazat
  16. Jejky to je zase krása ♥ ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení