11.4.23

Výpravy za jeřáby

 Před Velikonocema jsem dostala tip,že mezi Turnovem a Mnichovo Hradištěm jsou jeřábi.Manžel tomu moc nevěřil a zviklal trochu i mě.Co by tady dělali,když tu není žádný rybník.Ale to se mýlil,Žabakor není zase tak daleko.Ve čtvrtek jezdíme ráno pravidelně na nákup do Mnichova Hradiště.Zpátky jsme to místo dálnice vzali po staré silnici.A oni  tam byli.S malým objektivem to nebylo ono.A tak jsme sem jeli ještě 3x.2x nám  hned uletěli.Nakonec se podařilo.Děkuji manželovi,že má se mnou takovou trpělivost.😀






On ani objektiv 300 mm není na takovou vzdálenost žádný zázrak.Stejně jsem musela dělat výřezy.











































O kousek dál už byli na hnízdě čápi,jako každý rok



Mějte hezké dubnové dny


38 komentářů:

  1. Nádhera, Jituško! Manželé blogerek to občas nemají jednoduché, musím jen souhlasit :o)
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,moc děkuji.Však on má proč si mě předcházet

      Vymazat
  2. Krásné a ta letící šipka je nádherná. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško,
    snad u nás Jeřábi ani nejsou, neviděla jsem je tu nikdy. Já často lítala ve snu po vesnici, bylo to moc hezké, roztáhla jsem ruce, mávala s nimi a vzlétla, nádherné sny, proč odešly nevím. Chtěla bych umět létat. Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,děkuji.Jako malá jsem si to taky představovala,jak by to bylo krásné umět létat

      Vymazat
  4. Povedlo se. Abych pravdu řekla, tak takovou tlupu jeřábů jsem nikdy neviděla. Tady u nás se asi zřejmě nevyskytují.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji.V Českém ráji je několik hnízdišť jeřábů.Tady na tom místě bych je ale nečekala

      Vymazat
  5. Zadařilo se Jíťo, parádní podívaná ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jituš, já nemám šanci něco podobného vidět ve volné přírodě a u nás už vůbec ne. Možná v ZOO, pokud je mají. Jinak občas autojeřáb, jako zvedací techniku. Proto ocením tyto záběry a děkuji manželovi, že Tě tam vyvezl. Ale i jeho tyto výjezdy obohacují, to se taky musí vzít v úvahu.
    Děkuji a přeji další výlety podobného zaměření. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,u nás mají několik hnízdišť.Je to ale vždy náhoda se s nimi setkat.Někdy jsem i bez foťáku.Ale tady jsem dostala tip.Už jsme jeli 2x okolo,ale ne za tím účelem je fotit a už tam nebyli.Myslím,že se schovali,nastává čas hnízdění

      Vymazat
  7. Jitu, to je něco naprosto úžasného👍 parádní záběry líbí se mi moc...mě Velikonoce zmohli jsem úplně KO tak dávám oddych :-) opatruj se a krásné dubnové dny moc přeji.🌹 🌺 👩‍🦱

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Když člověk pracuje má i odpočívat.Já většinou s knížkou

      Vymazat
  8. Letící jeřábi, to jsou nádherné fotky. Já jsem jeřába ještě nikdy neviděla, u nás na chatě občas nějakou volavku. Manžel zaslouží velkou pochvalu, je skvělý 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Na jeřáby mám docela štěstí,ale na tyhle jsem dostala tip.A manžel?Jsem ráda,že má pochopení pro mého koníčka,ale já mám zase pro jeho zálibu.Pivo a kamarádi

      Vymazat
  9. To jsou nádherné fotky,já jsem se s jeřáby nikdy nesetkala.U nás se nevyskytují,děkuji za zhlédnutí a přeji pěkné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,děkuji.Asi jsou místa,kde není jeřáb vidět.U nás se vyskytují poslední roky,nebo spíše já mám na ně štěstí.V Českém ráji je několik hnízdišť

      Vymazat
  10. Jituško, nádherné fotky na louce i v letu. A jestřábů je tolik, to jsem ještě neviděla. Já kontroluji z kanceláře naše čápy. Manželé to s fotografkami nemají lehké, potvrzuji :o)
    Pěkný jarní týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško,děkuji.U nás je ptactva hodně,ale těch na krmítku zrovna ne.Také vím o jednom hnízdě čápů a určitě se je budu pokoušet fotit.Vedle je silnice,moc klidu tu nemají,ale zase je vše nevyleká

      Vymazat
  11. Jituško krásní ptáci a fotografie ! Měj se hezky a hodně zdraví, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. tak to je úžasné!!!! Fotky super, jeřábi parádní!!! Hezký den ...

    OdpovědětVymazat
  13. Jitulko moc hezké fotečky hezké dny přeji jeřábí jsou super děkuji za hezkou podivánou

    OdpovědětVymazat
  14. To je úžasné Jitu, tolik jich snad není ani v ZOO ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško,děkuji.Také jsem zůstala koukat,co jich tu bylo

      Vymazat
  15. Jejky to je kráááása, díky za tu nádheru ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Jituš, úžasné fotoúlovky.👍👍👍 Krása, až se tají dech.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  17. Tak takovou početnou skupinu jeřábů jsem ještě neviděla. Na jedné dovolené jsme šli schválně kolem ptačí pozorovatelny u rybníka a viděli jsme jen dva.Dekuji za krásnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  18. Maruško,u nás mají jeřábi několik hnízdišť a mám poslední roky na ně štěstí

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení