23.10.23

Další zvonice do mé sbírky

                                                         Aby byla zase nějaká změna zbylo mi to ještě pár zvonic.Dřevěná zvonice Borohrádek stojí u 

                                                                                             kostela sv.Michaela Archanděla.Kostel byl  postaven v letech

                                                                                  1669 - 1673 v raně barokním stylu. O dřevěné zvonice jsem více nenašla.        

                                                                                          






                                                                    




Na hřbitově stojí zajímavá novogotická hrobka Lutzovů z konce 19.století




Zvonice Horní Ředice stojí u kostela sv.Václava a byla postavena v roce 1729.Byly v ní tři zvony
z 15.století.Dva byly zrekvírovány běhen první světové války a třetí během
druhé světové války.Současný zvon pochází z roku 1952.





Novorománský kostel sv.Václava t roku 1857 nahradil původní dřevěný kostel 
z roku 1349.


Dřevěná osmiboká zvonice v obci Sezemice byla postavena v polovině 16.století.
Jedná se o jednu z nejmohutnějších zvonic v Čechách.Původně byly
ve zvonici tři zvony,dnes jsou tam dva.Jeden z roku 1554 a druhý novější z roku 1990.






Kostel Nejsvětější Trojice byl původně klášterní kostel ženského cisterciáckého řádu.
Stavbu doplňují dvě postranní gotické kaple ze 14.století.V 18.století byl kostel
barokně přestavěn.






Mohla jsme nakouknout dovnitř,ale jenom přes mříž.




Poslední zvonice je až z Poděbrad.Od vnučky,kde jsme přespali jsme se na zpáteční cestě
stavovali ještě u mé sestry.Hranolová zvonice pochází z roku 1516.
V roce 1921 došlo k požáru zvonice a celá stavba shořela.Ovšem ještě téhož roku byla obnovena.





Kosek od zvonice stojí kostel Nanebevzetí Panny Marie.Na jeho místě stál původně
dřevěný kostelík,který byl postaven v roce 1516 na místě,kde byli popraveni vůdci
havířského povstání.Kostelík byl zničen při nájezdech Švédů v 17.století 
a na jeho místě vyrostl nový raně barokní.Ve druhé polovině 19.století byl
pseudogoticky upraven.






Trochu odbočím,ale kousek se nachází jiná zajímavost,kerou jsem nemohla přehlédnout.
Inundační most,znamená,že je postaven v záplavovém úuemí a to na levém břehu Labe a byl postaven roku 1831.
Tvoří ho 26 pískovcových oblouků
o celkové délce 297 m.



A tím jsme prozatím ukončili mé další cestování po zvonicích.
Mějte hezký začátek nového týdne


17 komentářů:

  1. Jituško, moc děkuji za tvůj pohled na mně velmi známá místa (tedy až na ta dvě poslední). Obdivuji hlavně fotky ze Sezemic, tam najít úhel bez silnice a Jednoty není opravdu jednoduché...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Cestováním s tebou za zvonicemi se dovídám i o názvech vesnic, které bych jinak ani neznala. Moc se mi líbí zvonice v Poděbradech.

    OdpovědětVymazat
  3. Osmiboká zvonice ze Sezemic je pěkná a také most se mi líbí. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  4. To je nějakých zvonic, co jsem díky Tvým fotkám navštívila. Mnoho míst neznám.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Borohrádek znám díky vlaku, je tam železniční stanice, leží na "naší" trati na Prahu, tak si člověk všimne, ale jezdíme vždy rychlíkem a ten tam nestaví. Zvonice je zajímavá a patrně byla přistavena ke kostelu později. Přiznám se, že dnes mě víc upoutal ten inundační most, je to dobrý nápad vyfotit i tyto netradiční památky. Díky Tvým informacím se dovídám, že brzy uplyne 200 let, co most postavili.
    Díky za nahlédnutí a přeji hlavně dobré počasí k výletům. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, opět krásné seznámení s dalšími dřevěnými zvonicemi, díky za ně 😊😉

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, všechny zvonice jsou moc pěkné, i kostely. A zaujala mne ta novogotická hrobka.
    U té poděbradské zvoničky, kostelíka a mostu jsme byly s mámou kdysi, když jsme byly v Poděbradech na prodlouženém víkendu.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  8. Vidím, že máš krásnou sbírku dřevěných zvonic, nádhera!! Ten most mě velice zaujal, líbí se mi, takový jsem ještě neviděla. Přeji krásný den.
    "Můj FOTO svět"

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, všechny je mám také navštívené a nafocené, některé z nich na blogu, takže jsem se tam díky tobě ráda vrátila. Tahle mosty jsou na několika místech a lidé o nich mnohdy, když tudy autem jedou, ani netuší.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělé fotky Jíťo. Člověk ani neví kolik krásných míst v naší zemičce je a kolik staveb. Super.

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško krásný večer a poděkování za milá slovíčka. Opět překrásné fotky, moc jsem si prohlížení užila, co mě zaujalo ? Vlastně vše, zvonice, kostelík , most, díky , že jsi dušičku potěšila ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní24.10.23 6:49

    Jituško, nechápu kolik zvonic je v tom kraji, jak už jsme psala, u nás žádnou neznám, krásné fotky jako vždy, moc hezký výlet. Maru.

    OdpovědětVymazat
  13. Obdivuji Jituš tvou sbírku zvonic,všechny jsou krásné a dýchá z nich historie.Přeji další hezké fotografické úlovky,opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  14. Jitu, nádherné zvonice opět jsem se pokochala a děkuji i za pěkné povídání. Opatruj se :-) Děkuji za komentáře milé.

    OdpovědětVymazat
  15. Jitulko já moc děkuji i tady za tvou nádheru krásné fotečky jako vždy zvonice nádherné hezké dny podzimu přeji a ještě plno nádherných fotografii

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení