15.10.23

Zvonice a kostel Jezbořice

                                                              Dřevěná zvonice v obci Jezbořice stojí u kostela sv.Václava.První zmínka o zvonici

                                                                                    pochází ze 17.století.V roce 1753 byla renovovaná.

                                      

                                                                                                                                    






Kostel sv.Václava má stát na nejvyšším bodě v obci a kdysi odtud byly
krásné výhledy.Teď jsou všude vzrostlé stromy,tak jsem to ani nezaregistrovala.
Původní,zřejmě menší dřevěný kostel byl vystavěn po roce 1055.Do dnešní gotické podoby byl 
rozšířen až na konci 15.století.






Mě hodně zaujaly staré náhrobky na už nefunkčním hřbitově













Místo se opět nachází na Pardubicku a celý areál je památkově chráněn.
Mějte hezkou neděli.Bude asi chladná.Koukala jsem na  teploměr a jsou 2 stupně a svítí hvězdy.
Hlídám Bleky a ta už přešlapuje a tak jdeme na procházku.Dnes se nabalím,včera bylo ještě 22 stupňů.
Omlouvám se,že mám často neuspořádané texty.Vše je v pořádku a dám publikovat a je to úplně jinak.
Na mobilu je mám vůbec cik,.cak.Nevím,čím to je,snažím se,ale abych seděla celý den u PC a pátrala,
tak to je to poslední,co by mě bavilo.Mé ruce si s myší a kurzorem nerozumí.
Mějte se hezky

                                                                                                                            

13 komentářů:

  1. Jituško, celkem často jezdíme okolo, ale nikdy jsme nezastavili... Určitě to uděláme!
    Blogy teď zlobí, komentáře stávkují, nejsi v tom sama!
    Užijte si procházku i celou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní15.10.23 7:02

    Jituško, přeji hezký dnešní den. Přesně na takoví kostel se já z okna dívám, je to hezký pohled mít kostel před okny, je na kopci proto na něj vidím, jak jsem psala už jednou, zvonice u nás vůbec nejsou to nechápu a jsou moc hezký. Maru

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, moc pěkné místo. Já obdivuji, že ty zvonice a kostely přežily taková staletí.

    OdpovědětVymazat
  4. Další zajímavé místo jsi nafotila . Ráda jsem se podívala, protože jsem tam nikdy nebyla.
    Pěknou neděli, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně jako Marie se obdivuji našim předkům, že něco takového postavili a že to přežilo staletí. Však víš, že je také ráda navštěvuji a fotím. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Pro mě neznámé, ale hezké místo s krásnými historickými stavbami!!! Pěkné fotky. Přeji hezký den.
    "Můj FOTO svět"

    OdpovědětVymazat
  7. Jitko, moc hezké místo i fotky.
    Jak píše Helena - komentáře na jiných blozích si dělají, co chtějí

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné historické stavby,které přežily století.Měla jsi Jituš hezký výlet,pěkný zbytek víkendu..

    OdpovědětVymazat
  9. Jituško zvonice se mi moc líbí, měla jsi pěkný výlet. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný týden Jíťo, super fotky ⚛ ღ ♥ Zvonice se mi líbí, sochy, kostel, mám ráda tato místa ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. .🍂🍁Jituško další nádhera a krásný výlet určitě byl zvonice a kostely nádheráááááááá

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherný výlet, zvonice a kostelíky parádní ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné místo, zvonice aj sochy se mi líbí.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení