11.10.23

Zámecký park

         Zámecký park Častolovice je v anglickém stylu a má rozlohu 40 ha.Růžičky, co jsem fotila byly poslední,co kvetly.

         Škoda,protože sbírka růží paní majitelky je jedinečná a čítá 200 druhů.Zámek Častolovice jsme neměli v plánu,ale protože

                   jsme měli sraz u vnučky po páté hodině až přijede z Prahy,kde pokračuje ve studiu a byl ještě čas,tak jsme sem zajeli. 

                       Dobře jsme udělali,moc se nám tu líbilo.A třeba se sem ještě někdy vrátíme až budou růže v plném květu.

                                                                                                                                           









Do mini ZOO jsem jenom nakoukla,bylo tu plno dětí,tak jsme šli dál.



















V zámeckém parku se nachází obora ve které jsou bílí daňci a jeleni
sika Dybowského.V menší části jsou chována divoká prasata,
Daňci byli od nás daleko,ale přeci jen na výřezech byli vidět.Schovávali se ve stínu.











Stříbrný kůň






Altán Gloriet,který nabízí občerstvení byl postavený v roce 2009.


Zámecký rybník







 
Byla jsem ráda,že jsme tu udělali zastávku.A když jsem doma ještě koukala do mapy,
tak jsem zjistila,že je kousek od Častolovic další krásný zámek.
Ten si necháme zase na další návštěvu u vnučky.
Mějte se hezky



19 komentářů:

  1. Jituško, moc krásné fotky. letos jsem růže paní hraběnky v květu nestihla...
    A ano, je malý kousek máte Nový zámek v Kostelci nad Orlicí pana Kinského a Doudleby, to je renesanční skvost. Ve Francii mají zámky na Loiře, my na Orlici :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko a obojí stojí za návštěvu...mohu dosvědčit, hihi Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jituško, nádherný park, mít tak milence, hned bych se šla projít, bylo to hezké procházet se s někým v parku, nyní to pouze projedu na kole, no co, nemůžu mít všechno, věk je tu a dědka do parku nechci. Maru

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem se pobavila nad romantikou Meruňky, také chodím sama po parcích. Ale byly doby kdy jsem chodily s manželem a ráda na to vzpomínám. Ale zpět k fotografiím, dřevěné židle a stůl jsou jako z pohádky Dvanáct měsíčků. Růže jsou pěkné a líbí se mi i Stříbrný kůň. Měj se dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruška je velká šprýmařka.Obdivuji ji za její nehynoucí optimismus,protože za dva roky ji bude 80.Každý den dá na kole,sice má elektrokolo,ale 30 km nejméně,je to výkon.

      Vymazat
  4. Jak vidím, tak stojí za to parkem se projít. Je toho tam hodně k vidění.
    Díky za fotky a měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, zámecká zahrada je skvostná, procházka kolem rybníka v nádherném podzimním počasí byla určitě skvělá. Díky za procházku, také jsem si jí užívala, pá 😀😁

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, hezký park i růžičky

    OdpovědětVymazat
  7. Jituš, východní Čechy mají co nabídnout a koukni do mapy, těch zámků je tam několik. My jsme strávili v Častolovicích skoro celý den. Hezky jsi to nafotila, děkuji. ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný park Jituš.Také mě pobavil komentář Maru.Mám to obdobně,chodím sama parkem a to mě bude 84 roků....

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotky Jíťo ⚛ ღ ♥ královny květin se ukazují v plné kráse ještě. Super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Na téhle trase jsou tři krásné zámky. Častolovice, Doudleby a Nový zámek v Kostelci nad Orlicí. Všechny tři jsou v držení původních šlechtických majitelů.....

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherný park, jak stvořený pro procházky a focení!! Obora taky úžasná (pokud zdraví dovolí, taky se chystám do hukvaldské obory) a růžičky potěší každé oko. Pěkné dny přeji.
    "Můj FOTO svět"

    OdpovědětVymazat
  12. Jituško, jedna fotka hezčí než druhá. A chválím i podzimní titulku. Dýně jsou parádní.
    Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Častolovice miluji, udělali jsme si tam výlet letos v létě :)

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško. Zo je nádhera. A v těchto podzimních barvách. Už se jdu kouknout, kde to přesně je.

    OdpovědětVymazat
  15. Zámek je nádherný a ta obora super děkuji za hezké fotečky zdravím Jitulko opatruj se...🍂🍁

    OdpovědětVymazat
  16. Jejky to je krása, fotky super ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný park i růžičky které miluji. Děkuji Jitu za tu krásu.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení