15.1.24

Chrastenský rybník a Hamerské jezero

Do Žibřidic jsme jeli přes Osečnou a tady jsme zaparkovali auto a šli se projít

k Chrastenskému rybníku.Je zde pěkný kemp,jezdíme sem hlavně  v létě.



                                                                                                                                                 
 


Dnes je už Ještěd určitě pod sněhem.Do rána na neděli nám  napadl sníh a padalo i přes den.
Zatím sníh drží.Dnes jedeme do Liberce a pokud bude příznivé počasí podíváme se i někam za a
udělám i nějakou fotku










Z Osečné jsme se přesunuli do Hamru na Jezeře k Hamerskému rybníku.
Je tady hezky i v zimě i když zimu připomíná jenom zamrzlé jezero.
Oblast kolem jezera slouží k rekreaci
Vždy to tak nebylo.Třicet let se v této oblasti těžil uran.Těžba byla definitivně
ukončena v roce 2001 a začala postupná rerkultivace krajiny,
která byla ukončena v roce 2015.
V uranovém průmyslu pracovalo kolem 7 tisíc lidí.
Měli jsme mezi  nimi i kamarády,kteří už bohužel nejsou mezi námi.
Práce s uranem si vybrala svoji daň






Restaurace.Tady si v létě dáváme zmrzku

















Na Křížovém vrchu je kaple Panny Marie Pomocnice křesťanů z roku 1832.

                                      
                                                                                                              Kam nedosáhlo sluníčko se držela námraza  
                                                                                                                                                      



                                                                  
                                                                                      Když jsme se blížili k Turnovu byly vidět zasněžené hřebeny Krkonoš
                                                                                                                                                      




Mějte hezké zimní dny

24 komentářů:

  1. Krásné fotky kouzelných míst! Moc děkuji, Jituško! To slunce by se mělo teď dávat na předpis, když už není volně dostupné, že...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné záběry. Zamrzlý rybník, slunce, námraza, ráda jsem se s tebou prošla a ani mi nebyla zima. Pěkné dny ti přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Fakt moc hezké fotky !!!!
    Taky u nás na včerejšek nachumelilo a sníh proletuje i dnes. Ale velké závěje to zatím nejsou.
    Měj pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, je tam u vás moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně ti paprskuje sluníčko! To si měla nějakou vyšší clonu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slunce fotím v manuálním režimu s co největší clonou,aby bylo co nejvíce paprsků.
      Tady ty fotky jsou se clonou 20,ISO 100,čas 1/250.S časem si většinou pohraju

      Vymazat
    2. Říkala jsem si že byla určitě clona vysoká. Ono jsem zjistila že taky hodně záleží na objektivu. Některý mi paprskuje ostošest, a jiný i přes vysokou clonu ani ťuk.

      Vymazat
    3. Také se mi to vždy nepovede.Tohle je objektiv 18-55 mm

      Vymazat
    4. Jó, tak s tím mi to taky parádně paprskovalo. S 18 - 105 už vůbec a 18 - 140 taky ne.

      Vymazat
    5. Já mám už objektivy potom větší 55-200 a 70-300 a ty už musím mít na stativu.

      Vymazat
    6. Taky mám 55 - 200 a ještě 28 - 300. Zatím s nimi fotím bez stativu, ale ta třístovka je Sigma a je tak trochu nevyzpytatelná....

      Vymazat
  6. Tak jsem se do fotek zakoukala, že jsem si oblast hned našla na mapě a v mapách jsem bloudila až do teď. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Fotky jsou krásné, zvláště ty sluníčkové 😀

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné zimní sluníčkové fotky Jituš..

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, jelikož to tam u rybníků znám, byla jsem zvědavá, jak jsi to pofotila a pěkné snímky jsi udělala, ale pro mne nej je ta devatenáctá shora.Výhledy na Ještěd mám odtud moc ráda.
    U nás žádný snížek. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásná místa a fotografie Jituško, děkuju za pokoukání. Lenka

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško zdravím , super fotečky, u nás je stále ještě sníh ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní16.01.24 5:26

    Jituško, moc hezká podívaná, ty snímky z lesa mi připomněly jaro. Maru

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky i příroda Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Jituš,
    pěkně jsem se s tebou prošla, máš krásné fotky. Moc Ti děkuji za přání k svátku. Měj pěkné dny a opatruj se...♥

    OdpovědětVymazat
  15. Krásná příroda, moc pěkné fotky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Krásně modré nebe a hezké fotky. U jezera jsme taky kdysi byli na výletě - je tam pěkně

    OdpovědětVymazat
  17. Krásná příroda a moc povedené záběry jsi Jitu moc šikovná. Měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení