4.1.24

Rumový dort

                                                             Vnuk mě poprosil,zda bych na Vánoce až se u nás všichni sejdou neupekla rumový dort.

                                                       Co bych pro vnuka neudělala.Viděl ho v pořadu Ládi Hrušky.Já na to nekoukám a tak jsem prošla

                                                           pár receptů na Youtube a jeden z nich vybrala.Punčák jsem si kdysi hodně kupovala,ale sama

                                                          jsem ho doma ještě nedělala.Pamatuji si,že ho dělala tchýně.Byla to pro mě výzva a ty já ráda

                                                                                            .No,po pravdě na Sněžku už by mě nedostal...

                                                             Měla jsem obavy,aby se mi povedl a nakonec jsem zjistila,že jsou složitější věci na pečení.

                                                                                                  Nakonec mi vydatně pomáhal manžel.

                                                                                                        Recept na korpus.Peče se 3x.

                                                                                          4 vejce,120 g cukru a 120 g polohrubé mouky.

                                                                                  Vejce se šlehají s cukrem celá a postupně se přidává mouka

                                                                         Do jedné placky se přidá cukrářské barvivo.Sehnala jsem jenom malinové

                                                                                                                                         





                                                                                                        Když jsou placky hotové udělá se rozvar.

                                                                                                      170 g cukru moučky.80 ml rumu, 80 ml vody

                                                                                                       a trochu citronové šťávy.Nechat přejít varem. 

                                                                                           Manžel mi řekl,že toho rumu je málo,že ho nebude ani cítit.

                                                                                           Tak mi tam dost přidal.Zhrozila jsem se,měla jsem obavy,aby nebyl

                                                                                                                dort hořký a nebo navlhlý.Nic takového.

                                                                          Potom se jedna placka za druhou pocáká rozvarem,potře džemem a přiloží další placka.

                                                                                                                                               




Naplněný dort ve formě jsem zatížila kulatým prkýnkem,zabalila do folie a nechala přes noc v lednici.
A ráno už jen polevu.

Ušlehat 200 g cukru moučky s 12 ml vody a 5 ml.šťávy z citronu a přidat trochu barviva.
O to se už postaral manžel,když viděl,jak se mi třesou ruce a kapu polevu všude možně.






Dort byl vynikající.Dostali jsme s manželem velkou pochvalu od vnuka a celé rodiny.
A také nám udělili řád zlaté vařečky.Legrace u nás nikdy nechybí.
Mějte se moc hezky


  

22 komentářů:

  1. Punčový dort jsem nikdy nepekla, odrazuje mě cukrová poleva, už jenom jak to píšu, tak mi trnou zuby jak je to hodně sladké. Ale dcera si ho ráda kupuje, protože je bez laktózy. Důležité je, že jsi sklidila pochvalu a rodině to chutnalo. Měj se krásně a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu polevu také nemám moc ráda,ale sem patří a možná ku prospěchu se stalo to,že nám většina polevy stekla a navrchu zůstala jenom slaboučká vrstva a tím se dort i dobře krájel.Jinak by se musel dokud polevu neztuhne,aby potom nepopraskala.To v jednom receptu doporučovali

      Vymazat
  2. Vypadá krásně,ale na mne dost sladké.Hlavně že si mladí pochutnali..🍵🍕

    OdpovědětVymazat
  3. Jitulko no tak to je určitě moc dobrej dortik a vypada to moc hezký barevný také se mi to stalo že ta polévá nám stekla dole

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně se Ti povedl! A zasloužíš si také řád zlaté formy pečicí, protože to bylo opravdu hodně práce :)
    Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  5. No páni Jitu, povedlo se a hnedle bych si dala aj syn s mužem my punčové máme rádi hihi. Jsi strašně šikovná a vím co to dá práce. Určitě chutnal opravdu smekám.⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško,to musí být dobrota 🥰

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško zdravím a přeji v roce 2024 hodně zdraví Tobě i celé rodince. Jituško dort vypadá báječně a určitě i moc chutnal ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jsi šikulka Jituško♥ tento dort jsem nikdy nepekla, připadal mi moc pracný ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, to jste zabodovali - můj manžel má ze zákusků nejraději právě punčák a indiány.
    Povedlo se. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Punčove řezy a výborné pekla maminka.Dort jste zvládli Jitko skvěle.👍

    OdpovědětVymazat
  11. Namísto citronové šťávy dávala pomerančovou.

    OdpovědětVymazat
  12. Vše nejlepší v novém roce, hodně zdraví a štěstí ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš, ten dort na řezu vypadá nádherně! Jednu dobu punčové řezy byly hodně oblíbené, moje spolužačka si to kupovala i na svačinu. Už dlouho jsem to nejedla, ale péct dort nebudu. Nechceme jíst moc sladkého, tak maximálně zákusek a stačí. Vypadá to jako dost pracné. 👍

    OdpovědětVymazat
  14. Tedy Jituško, obdivovala jsem ho už na IG! Vypadá skvěle, manžel mám punčový řez taky rád, že bych se příležitostně vybičovala...
    Děkuji za tip a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Anonymní05.01.24 7:44

    Jituško, konečně jsem se zase dočkala, sliny mám na jazyku, to je dobrota, jsi šikulka. Maru

    OdpovědětVymazat
  16. Jitko, vypadá moc dobře. Já punčák taky nikdy nepekla a ani ho domů nekupuju. Ale manžel je takový sladil, že by mu asi chutnal. Možná mu ho zkusím upéci k svátku.

    OdpovědětVymazat
  17. Ten tedy vypadá luxusně :-) Tento typ moučníku jsem ještě nezkoušela péct

    OdpovědětVymazat
  18. Jitko, dort se moc povedl a určitě hodně chutnal. Punčák nekupuji, zdá se mi hodně sladký, ale teď bych si klidně kousek dala, nalákala jsi mě. Měj se hezky, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
  19. Týýýý jó Jíťo povedl se. Mám punčáky ráda, hlavně když jsou takové mokré hihihi. Pěkný víkend ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  20. Jituško, gratuluji k úspěchu i k tomu, že ti manžel pomáhal. Punčový dort jsem nikdy nepekla.

    OdpovědětVymazat
  21. Dort se moc povedl, můj muž i syn ho milují, občas se jim podaří přemluvit maminku, aby upekla, protože na mne je moc "mokrý" a sladký, ale to je prý na něm to nejlepší. Možná, že poleva chtěla ještě trochu cukru, ale zase se dort krásně krájel. Syn chce právě na polevu ještě čokoládovou pavučinku, musela jsem se dnes dívat na Maršálka, jak ji dělá... no nevím, zkusím... ale bubu mít určitě "jinou"... zdraví Alena

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení