25.1.24

Technická zajímavost

 Ještě se s Vámi vrátím do Kryštofova Údolí  do části Novina podívat se na jednu velmi zajímavou

technickou památku.Železniční viadukt,mohutná,kamenná stavba.Byl postaven na trati z Liberce do České Lípy

v letech 1898 - 1900.Viadukt má 14 oblouků,je dlouhý 230 m a vysoký přibližně 29 m.

A hlavně je fotogenický.Na stavbu byl použit diorit vytěžený při hloubení tunelu na této trati

pod Ještědským hřebenem.Obklad je z liberecké žuly.Most je významnou kulturní památkou.

























Přeji Vám hezké dny

22 komentářů:

  1. Anonymní25.01.24 8:07

    Jituško, nádherná zima, krásné zábery, děkujeme za ně. Maru

    OdpovědětVymazat
  2. Most je nádherný a se sněhem to má zase jinou atmosféru. Pěkné rampouchy a také chaloupky. Krásný den přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké a zajímavé snímky Jituš..👍

    OdpovědětVymazat
  4. Že je viadukt fotogenický jsi doložila svými fotkami. A i další fotky zasněžené krajiny máš moc hezké.
    U nás už je sněhová pokrývka ta tam.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško. Krásné fotky. Také mám tyhle staré viadukty ráda a na jeden se chystám i o dovolené. Chaloupka s rampouchy nemá chybu. Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké a zajímavé Jituško a jak píše Maruška, chaloupka je kouzelná... hezký den.

    OdpovědětVymazat
  7. Parádní most! Podobný, ale podstatně kratší je v Praze na Zlíchově.

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, je nádherný! Byli jsme tam na výletě před mnoha lety, když jsem byla s Adamem na školce v přírodě v Příchovicích. Byl stavbou naprosto okouzlen, pak ho nestále maloval snad půl roku...
    Děkuji za krásné fotky a posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, most je opravdu fotogenický a ty roubenky pod sněhem, jen si tady blaženě áchám 😂😀

    OdpovědětVymazat
  10. Tam jsme se zastavili asi před pěti lety cestou z Kryštofova údolí,moc pěkný viadukt.U nás máme podobný Žampašský viadukt na trati Posázavského pacifiku.

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, viadukt je krásná stavba. Já tomu rozumím... maturovala jsem z Mostů :o)
    Krásné zimní fotky jsi pořídila. Měj se moc hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
  12. Jitulko zdravím moc hezké fotečky už jsem doma zdravím..💋

    OdpovědětVymazat
  13. Mohu potvrdit, byla jsem tam loni 2x, ale se sněhem je taky moc fotogenický. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  14. Jituš, výborně vybráno. Přiznám se, že nejvíc mě zaujal viadukt, mám ráda technické památky a v naší krajině jich moc není. Tak jsi mě navnadila navštívit po zimě nějaký, který nemáme tak daleko. 👍

    OdpovědětVymazat
  15. Jitko, moc pěkné fotky. A viadukt se mi líbí - je takový majestátní - krásná stavba.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  16. Jituško viadukt krásný, fotogenický. Nebyla jsem tam spoustu let... A ta zima s rampouchy parádní ! Lenka

    OdpovědětVymazat
  17. Hezký večer Jíťo ⚛ ღ ♥ super zimní fotečky. Ten viadukt je super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Jituško moc krásné fotečky.

    OdpovědětVymazat
  19. Moc hezké fotky♥ ten most je super ♥

    OdpovědětVymazat
  20. Nádherně nafocené. Pane jo, to je zima :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Jituško kouzelné zimní obrázky šikulko ♥

    OdpovědětVymazat
  22. No páni to jsou krásné záběry jsi Jitu šikovná. Měj se hezky🌹😘❣️ (◕‿◕)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení