27.5.24

Další zámky

   Zámek Světec a Liběšice byly další dva zámky na které mě upozornila navigace.nachází se v okrese Litoměřice.Nepatří určitě mezi vyhledávané,ale je dobré si je připomenout.Jednu dobu jsem podobné zámky měla jako téma k výletům.

Barokní zámek Světec byl postaven kolem roku 1708 pražským arcibiskupem hrabětem  Janem Josefem  Breunerem.Byl postaven zřejmě na místě původního kláštera Kanovnic Božího hrobu.Největší zásluhu o zkrášlení zámku má v 1.polovině 19.století arcibiskup Alois Josef Schrenk.V roce 2003 zámek prošel rekonstrukcí a nyní v něm sídlí obecní úřad.Objekt je památkově chráněn.

   Vstup do zámku




Socha sv.Jana Nepomuckého



Při vstupu do zámku je kostel sv.Jakuba Většího z roku 1200.
Po roce 1467 byl přestavěn a dále upravován.




















                              Tady jsme zastavili hlavně proto,že mě zaujaly sochy.
                                 Bývalý renesanční zámek Liběšice byl založený kolem roku 1520  Karlem Dubanským z Duban.Roku 1620 byl vydrancován císařským vojskem,roku 1654 částečně barokně
upraven jezuity,kteří se sem přestěhovali z Úštěku.Zámek byl později neudržovaný a proto zbořen.
                                 Na místě začala roku 1738 stavba jezuitské rezidence.



Na zdi jsou sochy sv.Josefa,Aloise,Panny Marie,sv.Ignáce,sv.Jakuba Většího a dvě sousoší.




Další sochy světců jsou přes ulici



Kousek dál je kostel Nanebevzetí Panny Marie z roku 1813.










Zámek jsem obešla ze všech stran a při vchodu byla nějaká vrátnice a pán hned vylezl.
Dozvěděla jsem se,že v zámku je bydlení pro sociálně slabé.


Po cestě už další zastávka nebyla.
Mějte hezké dny,poslední květnové.

14 komentářů:

  1. Jituško, já mám taková místa moc ráda. Je to jiné, než ty top památky. Bývá tam klid, prostor si tu, i když omšelou, krásu vychutnat.
    Děkuji za krásné fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Koukla jsem na mapu a vesnička Liběšice není moc veliká a přitom má takových skvostů na malém plácku a i ten park mají upravený. Krásná podívaná. Díky za ukázku asi se tam nedostanu, ale ráda jsem si to s tebou prošla. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, jsem ráda, že jsem poznala Tvého manžela, divila jsem se, jak je ochotný, sotva si řekla, tam je zvonice, on hned tam jel, smekám před ním. Užívej si focení, je to moc hezký koníček. Maru

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, fotky mě lákají na jednodenní výlet, snad řidiče přemluvím 😀😉

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, Světec jsem dosud nenavštívila a vypadá zajímavě, ráda jsem se na to u tebe podívala, zato Liběšice jsem fotila mockrát, jezdíváme přes ně často, a mám je vícekrát na blogu, bývala tam i krásná roubenka, ale někdo ji vypálil - jak jinak u nás?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško to jsou moc hezká místa a vše jsi pěkně zdokumentovala. Měj hezké dny, Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Jituš, je to záslužná "práce" takhle památky dokumentovat, tyhle malé a takřka neznámé. Fotky se Ti podařily, ráda jsem se podívala "tak k vám", kam se nedostanu, ale naše země je památkami nabitá, takže kdo chce, může si nějakou ve svém okolí "objevit". 😁

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkné fotky a krásné místo Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní fotky. Sochy se mi líbí, moc pěkn é místo ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný večer Jituško, to je zase nádhera, parádní fotečky a zase jsi mi ukázala pro mě neznámé místa ♥

    OdpovědětVymazat
  11. To je typ památek, které mám ráda - nejsou tam davy turistů, ale mají svůj půvab. Díky za návštěvu zajímavých míst.

    OdpovědětVymazat
  12. Jitulko zdravím moc hezké to tam je krásné fotečky hezké dny popřeji ..

    OdpovědětVymazat
  13. Hezké fotky historických objektů, zvláště pak v kombinaci s přírodou. Měla jsi příjemný výlet, přeji co nejvíce takových hezkých výletů!! Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  14. Jitko díky blogu se můžeme podívat do míst vzdálených. Moc hezky jsi nám to nafotila ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení