30.5.24

Muzeum v přírodě Zubrdice

Zubrdice byla naše zastávka při cestě na dovolenou.Fotografie jsou z 15.dubna.
Poprvé jsem se s Muzeem v přírodě seznámila u Dáši na blogu a měla ho pořád v hlavě,že
se sem někdy podíváme.Bylo pondělí a bylo zavřeno,ale nám stačilo si projít vesničku
a obdivovat krásně udržované domy.
Barokní studnu,hospodářské usedlosti,obchod,školu i vodní mlýny

Barokní studna je z roku 1695 a byla sem převezena ze Střižovic







Socha sv.Jana Nepomuckého




Školní secesní včelín z roku 1899











Budova školy z roku 1768




Kostel sv.Máři Magdaleny ze 14.století






Staré náhrobky u kostela



Busta kněze P.Vincence Zahradníka,národního obrozence a vlastence











Repliky stavení












Stará železnice





Vydali jsme se k mlýnům










Selský mlýn na Lučním potoce z roku 1803








Ze Zubrnic jsme pokračovali dále
Malá zastávka ve Velkém Březně.Chtěla jsem se podívat i na zámek,ale manžel špatně odbočil a už
jsme se nevraceli.Tak jenom kostel sv.Václava



                                                         Sloup Čtrnácti svatých pomocníků


O kousek dál mě zaujala tato stavba.Myslela jsem,že je to kostel.
Byla to Chotkovská hrobka z roku 1869.Postavit ji nechala Marie Chotková
pro svého manžela Karla Chotka



Tady už jsme vjížděli do Ústí nad Labem.
Měla jsem tam nějaké plány,ale jak jsem viděla ten městský ruch upustila jsem od toho
To pro mě není








Tak to byl už  opravdu poslední příspěvek z celé naší jarní dovolené.
Ještě mám pár výhledů z hradu,ale to někdy později.

Mějte se hezky

18 komentářů:

  1. Anonymní30.05.24 6:19

    Jituško, moc hezké snímky, ta studna je krásná, kolem těch skal jezdíme do ZOO jsou u silnice a obrovské. Díky za vzpomínky. Maru

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, i my jsme si Zubrnice užili, rádi na ten den vzpomínáme. Děkuji za krásné fotky!
    Ta hrobka se mi moc líbí, mám pro "cihly" slabost.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Zubrnice je pěkná přehlídka starých staveb a byli jste tam v době kdy kvetly stromy a to dává fotkám pěkný romantický nádech. Pěkný den přeje a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé místo a překrásné staré chalupy!!! V dětství jsem kolem několika takových chodila a vždy jsem se sama sebe ptala - jakpak se tam asi žije? Hezké fotky, pěkný pohled do historie naší země. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná zastavení. Moc hezké fotky !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jituško, teda to jsou krásné fotky jsi šikovná fotografka já tak fotit neumím.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jituš,
    krásná místa. Zubrnice jsou moc pěkné, ty roubenky...paráda. Jezdíme tam dost často. Naší Terezce se tam moc líbí. Do Velkého Března se určitě podívejte, zámek za to stojí. Měj se pěkně, snad se počasí umoudří...♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, krásné místo, tam by se mi určitě líbilo. Je to pro mne místo neznámé, tak díky za fotky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  9. Zubrnice jsou moc hezké, zvlášť ty chaloupky. Takové malebné. Pořídila jsi pěkné fotografie.👍

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, tak to je jedna z obcí, kam jezdíme nejméně jednou do roka a to když kvetou bledule nebo ovocné stromy, aby tam bylo ,, co fotit,, hihi. Mám na blogu vícekrát, ale my to obvykle spojíme s výletem na Kalich nebo někam v okolí. To jste v Zubrnicích dovču začínali?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná přehlídka starých staveb,nádherná studna,paráda,pokochala jsem se..hezký víkend,ale asi bude deštivý..🌦

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, o Muzeu v přírodě v Zubrnicích jsem nevěděla, takže díky za rozšíření obzorů. Vypadá to tam moc hezky, fajn tip na výlet.

    OdpovědětVymazat
  13. To je hodně pěkné a lákavé místo.

    OdpovědětVymazat
  14. Jituško ahojky, krásné místečko jsi vybrala, studna nádherná, chaloupky, bezva fota ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Zdravím milá Jitu, po delší odmlce koukám na vše co mi uniklo. Krásné výlety a moc hezké fotečky. Já si také výletuji ale po doktorech hihi v úterý mě čeká zubař ale ten mi nevadí nebojím se. Moc krásné místo které opět neznám. Hezkou neděličku přeji a krásný nový týden.♥

    OdpovědětVymazat
  16. Žádné přírodní muzeum jsem ještě nenavštívila, to je opravdu nádhera, nejvíce mě zaujala budova staré školy, pěkné ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Tak jsem se s Tebou krásně prošla. Chaloupky nádherné. Ta studna je zajímavá. Staré sochy se mi líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Nádherné fotky , krásná příroda, děkuji za podívaní ♥

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení