15.5.24

Lovosice,Litoměřice

   Přidám sem ještě další dvě města,kde jsme udělali krátké zastavení na cestě domů.Lovosice a Litoměřice v Ústeckém kraji.Navigace mě upozornila,že je v Lovosicích 

 zámek.Více než zámek mě zaujalo velké

náměstí s pěší zónou a krásná květinová výdoba.Na Turnově mně hodně vadí hustá doprava přes město a hlavně přes náměstí.Přes vymýšlení všelijakých obchvatů

se situace nelepší.










Špička kostela sv.Václava


Budova radnice








Zámek je ze 2.poloviny 16.století a sídlí v něm SOŠ technická a zahradnická





Krátká zastávka v Litoměřicích ,jednom z nejkrásnějších měst na severu Čech.Šla jsem se podívat na hrad. 
Uvádí se,že to byl gotický královský hrad a byl založen ve 2.polovině 13.století
za vlády Přemysla Otakara II.Byl součástí městských hradeb.Za vlády Karla IV. byl přestavěn a rozšířen.
Od 2.poloviny 18.století sloužil jako městský pivovar.Hrad byl v letech 2007-2011 přestavěn
na moderní kongresové centrum a centrum českého vinařství.



Proplétat se Litoměřicemi nebylo jednoduché.Navigace si s námi nějak nerozuměla
a nevedla nás na parkoviště.


Nakonec jsme zaparkovali na náměstí a šli se podívat po obchodech,co bychom
koupili synovi za hlídání Modřinky a Žofinky














Na náměstí jsem opět obdivovala pěkné a zajímavé domy.Patří do městské památkové rezervace.Je to už dlouho,co jsme tu byli
naposledy


Vyhlídková věž ve tvaru kalichu připomíná místní vinařskou tradici.
Dům byl postaven v 16.století



Dlažba vypadala pěkně,ale dobře se mi po ni nechodilo


Mariánský morový sloup.V roce 1680 postihl město stejně jako celou zemi
velký mor.Na památku a za překonání této epidemie,při které zemřelo 400 lidí bylo
v letech 1681-1685 postaveno toto barokní sousoší.





Horní kašna z roku 1541 byla v roce 1715 nahrazena barokní kamennou kašnou




Památkově chráněná budova staré radnice ze 14.století


Kostel Všech svatých






Je tu tolik zajímavých budov,ale nedokázala jsem je podle mapy stejně popsat









V Litoměřících je toho hodně k vidění, ale  jeli jsme dále.
Nakonec to sem  nemáme tak daleko,.
Mějte se hezky a užívejte pěkných dní.
.




17 komentářů:

  1. Jituško, moc ráda jsem se podívala do obou měst prostřednictvím tvých fotek. Litoměřice si slibujeme už dlouho, zatím to nějak nevyšlo...
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Lovosice jsme vždy jenom projížděli při cestě do Ústí n.L. a z Litoměřic znám jenom Zahradu Čech a město neznám, ale s tebou jsem si ho prohlédla. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, díky za nahlédnutí do dvou měst, které jsem ještě nenavštívila.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké fotky jsi udělala!! Neumím fotit ve městě a tak se ráda podívám, když někdo "vypíchne" detaily. Krásné fasády historických domů a vždy to pokazí "plechové krabice" - no, co se dá dělat!! Přeji krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky Jituško,moc hezké náměstí 🥰

    OdpovědětVymazat
  6. Na rozdíl od Lovosic, kterými jsme většinou jen prošli z nádraží nahoru na Lovoš mám v Litoměřicích a okolí prochozené uličky, nafocené památky všeho druhu, a je to město, které navštěvuji často, je fajn, že jste si tu udělali pauzu a měla jsi možnost to zde projít. Odtud se dá udělat výletík nahoru na kopec Radobýl nebo na Mostku, s pěkným výhledem na Labe a Středohoří, jsou tu i neveselé památky s vazbami na Terezín. Měli jste, Jitko, pěkné počasí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Jitulko moc hezké fotečky a náměstí také moc se mi líbí ty barevné květináče a vtom kytky vypadá to super hezké dny přeji..

    OdpovědětVymazat
  8. Lovosice i Litoměřice jsou krásná města. V Lovosicích mne zaujaly i ty barevné velké květináče. Je to mnohem hezčí než jen betonové záhonky. Litoměřice tedy stojí za návštěvu. Nádherné domy.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, tvoje fotky mě nalákaly k jednodenním výletům, které by zvládl i manžel. Moc hezké, díky za tipy k výletování 😉😃

    OdpovědětVymazat
  10. Zajímavé místo, fotky super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jituško, tak mě fotky nadchly, že bych hned jela se do Litoměřic podívat a ty truhlíky osázené tak hezky to jsem ještě nikdy neviděla, moc hezké. V Litoměřicích jsme chodili na jídlo do myslivecké jizby, jídlo vynikající, asi se tam zajedu podívat. díky bylo to moc hezké. Maru

    OdpovědětVymazat
  12. Lovosice znám, jezdím tam za kamarádkou, ale v Litoměřicích jsem ještě nebyla 😊

    OdpovědětVymazat
  13. Litoměřice jsem navštívila jenom jednou a to v rámci akce Zahrada Čech. Takže to co jsi nafotila jsem neviděla. Moc ráda jsem si tedy Tvoje fotky prohlédla.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  14. Jitko, moc hezky jsi nám přiblížila Litoměřice. Jsou tam opravdu skvostné stavby. Měj pohodové dny ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Jituško nádherný výlet, perfektní fota, Litoměřice nádherné ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Krásný výlet a hezké fotky Jituško ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Litoměřice jsem si ráda připomněla. Na ty máme krásné vzpomínky. Hezké fotografie, Jitko.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení