25.5.24

Zámek Libochovice

    Zámek Libochovice byl naší další zastávkou na cestě domů z dubnové dovolené.

V té době byl ještě zavřený,ale mně stačila procházka kolem,to okolí zámku je moc krásné.

    Naproti zámku je kostel Všech svatých z 18.století.






U zámku se z té strany pracovalo




Raně barokní zámek byl gotickou tvrzí pánů z Házmburka.Zpustla a v roce 1560 byla přestavěna na zámek Janem z Lobkowicz,který ho vlastnil do roku 1594.Roku 1661 postihl město i zámek
silný požár.
Zámek byl znovu obnoven v roce 1683-90 stavitelem A.della Porta pod
dohledem majitele Gundakara z Ditrichštejna.Posledními majiteli zámku byli Herbersteinové.Znovu byl zámek obnovován v roce 1900-1914.
Zámek je známý i jako rodiště významného českého vědce Jana Evangelisty Purkyně.
Škoda,že byl zámek zavřený,mohla jsem se podívat do kouzelného zrcadla,které navrací mládí.
Jenže jenom do té doby,než se žena podívá do jiného zrcadla.



Zámek jsem obešla po Kerkově nábřeží


Nábřeží je lemované sochami




Řeka Ohře













To všechno patří  k zámecké zahradě












Ještě jsme se na cestě zastavili u dvou zámků
a potom jsme už pospíchali domů k naší Modřince.
Mějte se hezky


14 komentářů:

  1. Tak to zastavení stálo tedy za to. To se Ti to fotilo !!!! Moc krásné fotky!
    Měj hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, Jituško! Byli jsem se tam, projít vlastně před rokem a klidně bych šla znovu. Krásné místo.
    Děkuji a posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný víkend Jíťo, moc pěkné fotky. Sochy se mi moc líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, moc pěkný výlet, je to znát i z pěkných fotografií. Byla tam někde lavička ? Tam bych seděla a lelkovala. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Místo, kam jezdíváme, když chceme někam blízko, tak to Budyně, Házmburk a Libochovice jistí.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško krásný večer, to jsou zase super fotky, obdivuji přírodu , krásné místo jste vybrali k zastavení z dovolené ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jituško opět moc krásné fotky i místo, vždy něčím překvapíš. Hezkou neděli přeju, děkuju za komentíky.

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní26.05.24 5:27

    Pěkný výlet a hezké fotky!! Zvláště ty od řeky se mi moc líbí - příroda je vždy zajímavá!! Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  9. Omlouvám se, že opakuji svůj komentář (nešlo mi zase přihlášení přes Google), takže ještě jednou - Pěkný výlet a hezké fotky!! Zvláště ty od řeky se mi moc líbí - příroda je vždy zajímavá!! Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Jituško, krásné fotečky tu máš jsi šikulka já děkuji za komentík na mém blogu .

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, krásná procházka zámeckým parkem a opět skvělé fotky 😀👍

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, hezký zámek i zámecký park.

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš měla jsi krásnou vycházku parkem , perfektní♥

    OdpovědětVymazat
  14. Moc zdravím Jitulko krásné fotečky prohlédla jsem si to všechno děkuji ******************

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení