4.9.19

Kittelovo muzeum

Za doktorem Kittelem jsme se byli podívat vloni v červnu.V té době se jeho dům zvaný Burk rekonstruoval.O tom,že byl v srpnu otevřen veřejnosti jsem se dozvěděla v televizi v regionálních zprávách.A tak jsme se sem v úterý odpoledne,když přišel manžel z práce vypravili.Naštěstí mají otevírací dobu do 17 hodin a není to daleko od Turnova.Více se o doktoru Kittelovi rozepisovat nebudu,mám to  na příspěvku z loňska pod názvem Za doktorem Kittelem.Jenom připomenu,že to byl slavný lékař a léčitel v 18.století.Působil nejen v obci Krásná,ale v celých Jizerských horách,Krkonoších a Českém ráji.Burk nechal Kittel postavit v polovině 18.století pro svoji rodinu.Muzeum se vloni nacházelo v domku kousek od Burku.Expozice muzea v opraveném domě je zaměřena na život a léčení pověstného doktora Kittela,ale i na historii Kittelovska a lidového léčitelství.Zatím tu moc věcí ze starého muzea není a tak doufám,že se tu časem objeví.
Dům je nádherný,krásné dřevěné podlahy,velké světlé místnosti a nádherné sklepení.
Pojďte se se mnou podívat.






Burk září novotou




Vevnitř to voní dřevem


V této místnosti byla kuchyň a dochovala se tady pec na chleba






Tady to voní bylinkama










Pán u pokladny mě posílá do sklepení.Jdu sama,manžel sedí venku na lavičce


Je to tady moc pěkně udělané.Líbí se mi klenuté stropy.Na fotografování to tady moc dobré není.Špatné světlo









Je tu hodně místností a najednou jsem měla pocit,že jsem zabloudila a nevidím schody nahoru.Říkám si,když tak zavolám na pána a on mě odsud vyvede.Chvíle paniky,ale schody jsem našla.


Venku jsou pěkné výhledy na Krkonoše.



Fara,kterou také nechal postavit doktor Kittel.


Zázračná studánka s léčivou vodou



Morový sloup před farou



Kostel sv.Josefa,také postavený doktorem Kittelem



Ráda jsem se sem po roce podívala.Je to kouzelné místo plné zvláštní energie.
Mějte hezké dny



22 komentářů:

  1. Jituško zdravím no fotečky nádherné a ty kamna jsou krásné jak bíle tak i to zelene a skřin krásný vzorek na tom moc děkuji pokochala jsem se i krajinkou ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško,děkuji.Bylo to tam moc pěkné,hlavně nové

      Vymazat
  2. Hezký večer Jituško,nádhera,ty bylinky musely hezký vonět...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,děkuji.Bylinky voněly,kousek je bylinková zahrádka

      Vymazat
  3. Jituško, tak tam bych se jela ráda podívat,ale musím říct ty jsi dobrodruh hihi...sama bych se já neodvážila po těch schodech díky opět za pěknou podívanou.🌻💐💓🌻💐💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,děkuji.Z prostor dole mám trochu strach,ale manžel na mě kašle,ať si jdu všude sama

      Vymazat
  4. Jíťo, to byla kouzelná podívaná, krásná stavba, ty kachlová kamna, to je nádhera 💞🥀💞🥀💞🥀

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, taky jsem tu reportáž viděla... Líbilo se mi, jak je dům zrekonstruovaný, tvé fotky to jen dokazují! Opravdu krásné místo a ty výhledy... Děkuji za zprostředkování a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji.Je to opravdu krásné místo se zvláštní energií

      Vymazat
  6. Jituško super fotečky a to povídání....užívám si, prima večer a děkuji ♥ ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Danuško děkuji a přijď zase

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš,moc pěkně ten dům opravili.Pamatuji se,když jste tem byli a našla jsem i ten starší příspěvek.Bylo tam opravdu více věcí,bylo by dobře,kdyby je sem postupně umístily.Krásně jsi vše nafotila.Muselo tam být nádherně.Měj se hezky F.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, muzeum se povedlo krásně opravit, dýchá z něho příjemná atmosféra. A ty výhledy..., kochám se. Pěkné fotky, i ty ze sklepení.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,děkuji.Budovu opravili nádherně,je to tam celé moc krásné.

      Vymazat
  10. To je krásné místo Jituško. Takové domy já mám moc ráda a zrekonstruovaný je fakt bezvadně. Velice zajímavé je i to muzeum. Zajímavé je to přístupné sklepení. To působí hodně tajemně. Krásný je i výhled od domu. Opravdu moc pěkné místo a moc pěkné fotografie jsi pořídila.

    OdpovědětVymazat
  11. Jitka spravila si pekné a zaujímave fotky ďakujem*******************

    OdpovědětVymazat
  12. parádní fotky i výlet*******

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení