24.9.19

Mumlavský vodopád,Harrachov

U nás panuje babí léto,jako by se nás různé hlášené změny počasí netýkaly.V úterý měl manžel volno a tak bylo jasné,že někam vyrazíme.Čeká nás malování kuchyně a tak si ještě nějaký den zpestříme výletem.Mám vždy připravené nějaké možnosti,místa kam bych se ráda podívala a v úterý jsme se dohodli,že se podíváme do Harrachova na Mumlavský vodopád.Harrachov známe,bydlí tu manželův bratr i když,co je v důchodě je hodně na chalupě kousek od Turnova.U Mumlavského vodopádu jsme byli naposledy před pár lety a proto  jsem se moc těšila.Dočetla jsem se,že je lepší se sem vypravit ráno,protože tu je jinak hodně lidí.Tak jsme vyjeli v devět hodin.Napakovala jsem si do batohu teplejší oblečení,přeci jen jedeme do hor,Harrachov je v 665 m.n.m.Turnov jenom 260 m.n.m.V Turnově bylo teplo a bylo i v Harrachově,tak jsem se postupně vysvlékala.Manžel jel tradičně v triku a kraťasech.Harrachov je malé městečko,ale významné,hlavně jako středisko zimních sportů.Rozkládá se pod Čertovou horou v údolí říčky Mumlavy.Spadá pod okres Semily a Liberecký kraj.Od nás je to asi 48 km.
Mumlavský vodopád je na řece Mumlavě a je necelých deset metrů vysoký,je to přírodní zajímavost,která  se nachází v ochranném pásmu Krkonošského národního parku.Z hydrologického hlediska se jedná o jeden z nejmohutnějších vodopádů v České republice a díky tomu je považován za jeden z nejkrásnějších.Zajímavostí vodopádu jsou tzv.obří hrnce a kotle,místně nazývané Čertova oka.Jsou to prohlubně,které vznikly působením silného proudu řeky na žulové bloky,do kterých padající voda vyhloubila díru.Dosahují až 6 metrů v průměru a hloubky 3 metry.

Je to moc krásné místo a vodopád Vám zní jako hudba.

K vodopádu se dá jít z Harrachova buď po asfaltové silničce,která slouží asi k zásobování chat a nebo cestou lesem.,My jsme si vybrali cestu lesem,Je to zajímavější,z asfaltu bolí nohy.
Začínáme u Hornického muzea.

Vypadá,že je zavřeno

Zajímavá horská stavba

Manžel se psem jsou nějak vpředu.Nevidím je.Fotím si Mumlavu a tak se courám

Vypadá to,jako by mě chtěl převézt přes ty velké balvany.Ba ne,pochlubil se,jakou pěknou houbu našel.Zítra mu udělám řízky

Listí se začíná krásně barvit

Bleky musí ochutnat Mumlavu.Přitom ji v batohu nesu lahev s vodou a dokonce i misku.

Cesta je hodně kamenitá a začíná stoupat do kopce

Na lávce jsou lidé,ale není to zase tak hrozné.

V Mumlavě není moc vody,ale i tak jsou vodopády krásné.Taky jsem četla,že někdy i nebyly.

Manžel s Bleky čeká,až si všechno oběhám a vyfotím.Sejdu po kamenných schůdkách až k vodopádu.Je to opravdu úžasné

Občerstvení nad vodopádem.

Zpátky jdeme po silničce,je to rychlejší,rozhodli jsme se,že ještě dobudeme hrad Kumburk,který budeme mít při cestě z Harrachova do Turnova.

Loučíme se s tímto krásným místem a frčíme za dalšími zážitky.
Hezké podzimní dny

1. Jtuško zdravím no je to nádherá krásné fotečky a to video také vodopád je moc hezký a šumí to jako ta hudba jak píšeš budova je moc hezká také a ten hříbek jo jsou tam dva jak tam krásně rostou potěšila si mne tvoji nádhernou tvorbou co vždy nafotiš děkuji moc hezký den přeji..*9*************

1. Bětuško,děkuji.Škoda,že je v Mumlavě málo vody a tím jsou malé i vodopády.

2. Dobré ráno Jíťo, parádní video s vodopádem, krásné pokoukáníčko, muselo tam být nádherně i počasí přálo - super 💕👍💞🍂🍇💗🍀

3. Jitko, to je nádhera, sem se chci jednou podívat. V Krkonoších jsem ještě nikdy nebyla a Mumlavské vodopády jsou mým dalším snem. Tak snad se mi jednou vyplní. krásné místo i fotky.
    Přeji fajn večer. D.

1. Dášo,je to nádhera,ale chtělo by to více vody v Mumlavě.Ale při tom suchu,aspoň,že vůbec nějaké jsou

4. Hezký večer Jíťo, to je nádhera i to video super.Manžel našel pěkného kozáčka my se chystáme na houby zase v pátek :-)Je tam krásná příroda, také jsme tam byli.Děkuji za komentáře , za úžasné fotky z některých by byli pěkné obrázky hihi...( ͡♥ ͜ʖ ͡♥)( ͡°❥ ͡°)( ☆ ͜ʖ ☆)Psíky máte krásného tak ho podrbej za mne za ouškem ♥

1. Ivetko,děkuji.Bleky podrbám,je velká,ale mazlit by se chtěla taky pořád

5. Jitka to sú nádherné fotky*************************

6. Krásné fotky i video. Byli jsme tam také, ale to ještě byli kluci doma, tak že to bude skoro třicet let. Tehdy protékala voda vodopádu přes celou šířku kamenného koryta. Byli jsme tam tehdy počátkem července, kdy ještě odtávaly zbytky sněhu na horách a v Mumlavě bylo o dost víc vody. Je tam opravdu krásně. Do Krkonoš jsme jezdívali na dovolené docela často na podnikovou chatu v Benecku a odtud jsme vyráželi na výlety...Už mám jen pár starých vybledlých fotek a vzpomínky. Docela jsi mě navnadila. Letos už to nebude, ale pokud bude sloužit zdraví, tak příští rok...je možné vše. Krásné fotografie i video jsi pořídila.

1. Jaru,je tam krásně.Ale bohužel při tom suchu je to znát.A to někdy netekla voda přes kameny skoro vůbec

7. To je krásy Jituško.Děkuji za ni.

8. Jituško, Harrachov je místo, kde býváme celkem často - kamarádka tam má penzion. Naposledy loni na jaře. Máme to tam moc rádi. jen ta Mumlava - podle tvých fotek vidím, že vody za rok nepřibylo... Pamatuji si, že cákala třeba až na tu lávku...
    Měj hezké dny, Helena

1. Helenko,děkuji.Také pamatuji lepší roky.Do Harrachova jsem jezdili dříve každý víkend hlavně v zimě lyžovat.Líbí se mi tam,máme to tam i hodně prochozený

9. No, je to už pár roků, co jsem byla u Mumlavských vodopádů a tak v polovině října využívám zájezdu zahrádkářů a pojedu se tam opět podívat. Krásné fotečky!
    Hanka

1. Hani,děkuji.I když je v Mumlavě málo vody je to i tak zážitek.Aspoň já byla nadšená

10. nádherné zachycené krásy přírody Jituško***********. Na Harrachově jsem byla asi před 40 roky. Ale tu už tam je vše jiné

11. Jituš,děkuji za tu nádheru.V Harrachově jsem byla několikrát jezdili jsme tam s manželem lyžovat na chatu.Mumlavské vodopády jsou nádherné,ale vody hodně ubylo.To ale všude.Měj se hezky Fabi

1. Fabi,děkuji.Pamatuji,že jsme se tam jednou někde na Ručičkách na běžkách potkali.To je let,co?

12. Prišla som si pozrieť ešte raz fotky.... je to veliká nádhera**************************

13. Jůůů to byl zase nádherný výlet, moc jsem si povídání a fotečky užila ♥ ♥ ♥

Moc děkuji za Vaše komentáře,které vždy potěší a kterých si velmi vážím.
Vzhledem k mému problému nebudu děkovat každému jednotlivě,odpovím pouze,pokud budete mít nějaký dotaz k uveřejněnému příspěvku.Děkuji za pochopení